Toon posts:

Versterker goed voor bassbox??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een gewone Philips versterker met een uitgang van 60Watt en een impedance van 6 Ohm.. Ik vind de bass niet voldoende dus ik wil er een boombox aan aansluiten,,

Boombox: Max. vermogen 200 Watt
Frequentiebereik 45 - 20.000 Hz
2-Weg speakersysteem
Impedantie 8 Ohm
Bass Boost System

Zou dit denken jullie gaan?? Hij hoeft niet helemaal op volle sterkte, hij moet alleen wel een lekker geluidje geven.. Maar ik vraag me alleen af ofdat mijn versterker hier voor wel geschikt is,,

Alvast bedankt voor jullie reacties!! groetjes Marco.

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
is alleen de subwooferuitgang 60W?
Het is moeilijk te zeggen of hij hard gaat, moet je gewoon proberen.
Maar over het algemeen moet je best veel vermorgen in zo'n boombox pompen voordat ze hard gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Davitos op 24-05-2005 20:46 ]

• RutgerLAN
  • Laatst online: 09-07-2023
Weet je toevallig het RMS vermogen?

Dat is eigenlijk wat je moet weten. Dan maal 1.5, en je hebt de goede amp te pakken.

Verwijderd

Heb je die boombox al?
Zo niet zou ik op marktplaats oid zoeken naar een actieve sub met speakerdoorlus mogelijkheid.
Een actieve sub heeft een eigen versterker en cross-overfilter, welke meestal in te regelen is op een bepaalde frequentie.

Ik ga er niet van uit dat je versterker een eigen sub-out heeft. Zo ja, deze is vrijwel altijd onversterkt!!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Als het voor een boombox is, dan maakt het niet veel uit wat je erop pleurt eigenlijk ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RutgerLAN
  • Laatst online: 09-07-2023
deepspace schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:08:
Als het voor een boombox is, dan maakt het niet veel uit wat je erop pleurt eigenlijk ;)
Klopt, zere oren krijg je toch! ;)

Net wat mijn bovenbuurman zegt, gewoon even kijken naar een actieve sub. En ja, ze zijn wat duurder, maar je krijgt (nog steeds) voor wat je betaald.

Ook ben ik niet zo'n fan van die ingebouwde cross-overs, gewoon actief crossen. (mocht je voor de passieve sub gaan ...)

Laten we eerst eens kijken wat voor een budget de TS heeft. :)

[ Voor 5% gewijzigd door RutgerLAN op 24-05-2005 21:16 ]

Verwijderd

Over het aansluiten van speakers/ subwoofers staat een heel stuk geschreven in de Faq, daarmee kom je er vast wel uit. ;)

Deze passage: AV FAQ; Veelgestelde vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.