Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN TU/e met Qtek 778WR Wirelss Router

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje:

ik heb een Qtek 778WR Wireless Router en kan nu niet meer inloggen op het VPN van de technische universiteit eindhoven. De enige optie die ik in het menu van de Qtek vind is Portforwarding. Hiervoor moet ik een IP adres, protocol (TCP of UDP) en port range hebben.

Welke gegevens moet ik invullen voor VPN TU/e en is Portforwarding de goede manier om VPN werkend krijgen?

Meer gegevens: Internet via Chello (UPC Eindhoven), Qtek standaard geconfigureerd voor Chello, Notebook met Windows XP (TU Image) en firewall. Direct op het modem aangesloten zonder tussenkomst van de router maakt de notebook wél verbinding met VPN.

Alvast bedankt
LocA

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Zover ik weet hoef je geen poorten te forwarden voor VPN aan de client side. Ik maak zelf ook weleens verbinding met het VPN van de TUe en ik zit ook achter een router.

Alleen aan de Server Side (dus aan de kant van de TUe) moet alles goed ingesteld zijn, maar ik neem aan dat dit nog steeds zo is, want gisteren kon ik nog verbinding maken :p.

Het is dan weer wel vreemd dat je er wel opkomt als je je notebook rechtstreeks aansluit! Je zou even kunnen controleren of er in de router nog een firewall is ingeschakeld is.

[ Voor 21% gewijzigd door Borizz op 24-05-2005 23:20 ]

If I can't fix it, it ain't broken.