[PC]RCT3: GF 6800 ultra, toch traag...

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 06:52
Ik draai RCT 3, en heb onlangs een asus GF6800 GE gekocht, die gemod, en overgeclockt, draait nu dus sneller dan een ultra(en dat voor €240, woei :P ).
Maar: RCT3 draait niet echt snel. Vooral als ik een wat groter park heb(een attractie of 10/20, dan blijft het spel haperen, als ik alles in beeld krijg...
In eerste instantie zou het aan mijn videokaart kunnen liggen, maar ook op lagere kwaliteit gebuert dit.
De rest van mijn systeem:
P4 2.8 opgefokt tot 3,36
2*256mb infineon ddr3200(in dual channel)
2*maxtor sata 80 GB in raid 0
asus p4p800-e deluxe mobo.
creative audigy 2 zs geluidskaart.
Denk zelf dat het geheugen de bottleneck is. Kan ik dit overclocken, of is het dan beter ander geheugen te kopen? Zo ja, welk merk/type? En hoe clock ik dit over? want ik zag niks in mijn bios meende ik...

vrede in rust

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07
Kun je niet gewoon geheugen erbij plaatsen ?

Ik denk dat je meer bereikt door er in totaal 1 GB geheugen in te proppen dan je huidige geheugen op te fokken...

• Nas T
dus de snelheid van het geheugen is voldoende, alleen aan de hoeveelheid schort het dus...
gisteren gekeken hoeveel geheugen ik verbruikte bij draaien rct3: 650 mb, dus dat kan wel kloppen....

vrede in rust

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Ja en of dat klopt... als je 650MB verbruikt betekent het dat je gaat swappen.
Oftewel je gebruikt je hd die een factor 1000 langzamer is dan je ram.

Is dat spel zo zwaar :?
Hoeveel geheugen gebruik je dan in windows?
Je kunt mss een hoop processen killen...

[ Voor 30% gewijzigd door J0J0 op 25-05-2005 20:17 ]

specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Groter park --> meer geheugen nodig.
Tenminste dat lijkt mij logisch.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 26-05-2005 00:21 ]

• Nas T
idd, ik heb een groot park, maar dat is niet volgebouwd, verders draai ik norton, wat creativesound-dingen, en verders niks...
Maar mijn vraag is, aangezien ik waterkoeling neem voor de stilte en prestaties:
Wat voor geheugen is goed genoeg? Is standaard al voldoende? Of kan ik beter overclock(duur) geheugen nemen? En hoe clock ik geheugen over? dat is ook afhankelijk van je FSB, toch?
Is er misschien een site waar ik informatie over die vragen kan vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Nas T op 26-05-2005 10:06 ]

vrede in rust

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:05:
idd, ik heb een groot park, maar dat is niet volgebouwd, verders draai ik norton, wat creativesound-dingen, en verders niks...
Maar mijn vraag is, aangezien ik waterkoeling neem voor de stilte en prestaties:
Wat voor geheugen is goed genoeg? Is standaard al voldoende? Of kan ik beter overclock(duur) geheugen nemen? En hoe clock ik geheugen over? dat is ook afhankelijk van je FSB, toch?
Is er misschien een site waar ik informatie over die vragen kan vinden?
Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

voor geheugen vragen zie de faq hier op got zou ik zeggen.

maar ik reageer eigenlijk omdat je zegt dat je norton draait terwijl je speelt, als je die nu eens uitzet tijdens spelen zou het ook al schelen denk ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Nas T
Aangezien ik maar niet uitkom wat voor prestatiewinst ik boek als ik overclockgeheugen neem, heb ik uiteindelijk gekozen voor 2 latjes 512 mb kingston valueram.

vrede in rust

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Achtergrondprocessen uitzetten wil ook wel ns helpen.
Pagina: 1