X-box restricties: wel netwerk niet internet, hoe te doen?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Goeie avond,

Ik wil m'n omgebouwde xbox wel in m'n netwerk hebben maar hij mag niet met het internet verbinding kunnen maken. Want als ik het goed begrijp wil je x-box, zo gauw hij aanstaat, direct verbinding maken met "Bill Gates" en dat hoeft van mij niet zo.

In m'n router kan ik niet aangeven wie wel en niet toegang mag krijgen tot het internet. Een oplossing is om een 2e netwerkkaart in m'n pc te hangen (met een andere ip-range dan die van m'n router) maar dan moet ik een cross-kabel gebruiken en er ligt nu al een straight. De straight-kabel naar cross veranderen wordt lastig op dit moment, omdat ik niet over de juiste spullen beschik.

Al geprobeerd:
  1. De GOT-search bracht me niet veel, iedereen wil juist wel kunnen connecten met internet.
  2. http://www.xbox.com/nl-NL...outer/troubleshooting.htm - leverde niet op.
Wie heeft er dus een oplossing om deze restrictie aan te kunnen brengen zonder 2e netwerkkaart?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 14:00
gewoon een ip-adres invullen op je xbox maar geen gateway? normaalgezien heeft hij dan geen internet. Je kan ook -als je router het ondersteund - internet alleen toelaten vanaf bepaalde MAC-adressen.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• vleppyniles
Dus zonder gateway geen internet?

Verwijderd

Sorry, maar wat een onzin! Je Xbox kan alleen met Microsoft verbinding maken via Xbox Live en aangezien je waarschijnlijk toch EvoX ofzoiets gebruikt, zal dat dus nooit gebeuren.

Verwijderd

precies

heb hier 4 xboxen staan allemaal op een router
en klaar is kees
hoef je niet bang voor te wezen of je nou evox of avalaunch gebruikt.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
vleppyniles schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:52:
Dus zonder gateway geen internet?
Inderdaad, zonder de gateway weet de xbox niet via welke weg deze internet moet benaderen!

If I can't fix it, it ain't broken.

• vleppyniles
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:56:
Sorry, maar wat een onzin! Je Xbox kan alleen met Microsoft verbinding maken via Xbox Live en aangezien je waarschijnlijk toch EvoX ofzoiets gebruikt, zal dat dus nooit gebeuren.
Dank je wel voor het vriendelijke berichtje. 8)7

Bedankt iedereen, ik weet voldoende.

Vleppy Niles.
Pagina: 1