Toon posts:

[Exact Globe2000] Lees/schrijfbewerking op geheugen mislukt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou voor dat ie weeer wordt gelsoten bij deze....

ik heb gezocht bij exact en bij google....zelfs contact opgenomen met exact dan krijg je als antwoord pc opnieuw opstarten maar dat helpt niet het probleem moet gewoon op gelost worden....

heb zelf op onze server de map .bin map leeg gemaakt alleen de ini en updates.exe laten staan tevens heb ik de SQL map ook gelegt en vervolgens netupdat gedraaid..zelfs dit mocht geen resultaat opleveren... heeft er iemand mssn hier een oplossing voor?????????????

dit is het probleem.

De instructie op 0x31101b5 verwijst naar geheugen op 0x312ec390. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

bvd.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je nieuwe installatie gedaan? Heb je memtest gedaan? Heb je scandisk gedaan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lees deze even door: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Verder was je eerste topic ronduit slecht te noemen; een foutmelding als topicstart is absoluut niet wat we verwachten van een tweakers; deze is al een stuk beter :)

Kijk hier eens tussen; en run ook eens memtest86 :) Verder pas ik je topictitel even aan

Exact globe 2000 > [Exact Globe2000] Lees/schrijfbewerking op geheugen mislukt*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry jullie hebben gelijk maar ben al zolang bezig met dit probleem....

scandisk meerdere malen gedraaid...regclean etc.....

Tevens hebben we meerdere malen het geheugen vervangen....

Op de afdeling waar zij met exact werken zijn ongeveer 2 weken geleden nieuwe workstation geplaatst....

dus weet echt niet meer waar het aan kan liggen...dit is trouwens niet de enigste foutmelding die ik krijg....

Ik zelf vind exact erg slecht werken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:24:
oke sorry jullie hebben gelijk maar ben al zolang bezig met dit probleem....
offtopic:
Dat is het (een) punt juist: via de browser is dat zo lastig te zien als dat niet uit de topicstart blijkt ;)
Maar goed. Direct antwoord heb ik niet, maar kan wel meedenken:

Ondanks dat het geheugen is vervangen zou ik toch nog even memtest draaien. Het kan namelijk ook bijv. aan het moederbord liggen en dat is niet vervangen. Idem kan een stresstest geen kwaad (of check Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen maar aangezien het alleen bij Globe is zal het meeste niet relevant zijn).
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:24:
Op de afdeling waar zij met exact werken zijn ongeveer 2 weken geleden nieuwe workstation geplaatst....
Workstation of workstations, gebeurt hetzelfde op meer dan een PC?
Als op meer PC's kan je kijken naar overeenkomsten die niet voorkomen bij machines waar het niet gebeurde: drivers, OS patches, evt. andere software en settings, etc.

Je zegt trouwens dat je meer foutmeldingen krijgt: allemaal variaties op hetzelfde "De instructie .... is mislukt", of hele andere?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb memtest86 laten lopen en dat geeft geen errors aan...

drivers, OS patches, evt. andere software en settings, etc. is allemaal in orde

bij een een nieuwe workstation lijkt het mij dat er ook nieuw moederbord inzit.

het komt op al de machines voor waar dit pakket is op geinstalleerd...

nee ik krijf ook andere foutmelding zoals de add in bij excel 2003 als de gebruiker vanuit globe naar excel importeert en vervolgens excel 2003 wil afsluiten loopt het hele programma vast...

We hebben zo vaak contact gehad met de support van exact maar die weten ook niet tot een oplossing te komen...
Pagina: 1