Ik heb in de afgelopen weken een mooi systeempje bij elkaar gezocht en ook al voor het grootste gedeelte besteld (nog niks binnen verder). Wat ik besteld heb is het volgende:
Kast: Antec SLK3000 (één 120mm case fan incl. en 1tje extra bijbesteld)
Voeding: CoolerMaster Real Power 450W
Mobo: Asus A8N SLI Deluxe
CPU: AMD 64 3500+ Venice
VGA: ATI X850 XT met Arctic Silencer 5
CPU Koeler: Thermalright XP-120 met Papst 4412F/2GL koeler erop.
Nu had ik eerst ipv de XP120 de Zalman CNPS7700-Cu besteld, maar na het lezen van enkele reviews heb ik daar toch vanaf gezien aangezien dat ding erg zwaar is en niet zo stil als de XP120.
Echter zat er bij die zalman ook een fanmate 2. Met die fanmate kun je de fan van de processor koeler beinvloeden en dat bevalt mij wel. Dan kan ik hem snachts gewoon zachtjes zetten, zodat ik rustig kan slapen zonder herrie.
Nu ben ik dus van koeler verandert en dacht ik: dan bestel ik er gewoon een fancontroller bij en klaar is kees. Maar ik las her en der dat het niet verstandig is om je CPU koeler aan een fancontroller te hangen. Ook ben je op die manier de temp control kwijt.
Nu is mijn vraag dus: hoe denken jullie hierover? Zou jij je CPU koeler aan een fancontroller hangen?
De controller die ik zou willen kopen is de Nexus NXP-205, daar heb ik wel goede dingen over gelezen.
Hoop dat jullie me kunnen overtuigen of ik dit juist wel of niet moet doen.
Kast: Antec SLK3000 (één 120mm case fan incl. en 1tje extra bijbesteld)
Voeding: CoolerMaster Real Power 450W
Mobo: Asus A8N SLI Deluxe
CPU: AMD 64 3500+ Venice
VGA: ATI X850 XT met Arctic Silencer 5
CPU Koeler: Thermalright XP-120 met Papst 4412F/2GL koeler erop.
Nu had ik eerst ipv de XP120 de Zalman CNPS7700-Cu besteld, maar na het lezen van enkele reviews heb ik daar toch vanaf gezien aangezien dat ding erg zwaar is en niet zo stil als de XP120.
Echter zat er bij die zalman ook een fanmate 2. Met die fanmate kun je de fan van de processor koeler beinvloeden en dat bevalt mij wel. Dan kan ik hem snachts gewoon zachtjes zetten, zodat ik rustig kan slapen zonder herrie.
Nu ben ik dus van koeler verandert en dacht ik: dan bestel ik er gewoon een fancontroller bij en klaar is kees. Maar ik las her en der dat het niet verstandig is om je CPU koeler aan een fancontroller te hangen. Ook ben je op die manier de temp control kwijt.
Nu is mijn vraag dus: hoe denken jullie hierover? Zou jij je CPU koeler aan een fancontroller hangen?
De controller die ik zou willen kopen is de Nexus NXP-205, daar heb ik wel goede dingen over gelezen.
Hoop dat jullie me kunnen overtuigen of ik dit juist wel of niet moet doen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 21:32 . Reden: typos... :/ ]