In de code van iemand anders moet ik wat zaken wijzigen. Deze persoon heeft een aparte klasse gemaakt waarin hij een tussenwaarde van diverse variabelen vasthoudt, deze heeft hij nodig omdat hij de oude informatie nog tijdelijk wil bewaren, totdat hij zeker weet dat de nieuwe gegevens in orde zijn.
Een voorbeeldje
Nu wil het dat er iets moet komen waardoor ik de huidige waarde kan vasthouden en de eventuele nieuwe waarde toch kan opslaan. Hiervoor was een 'soort van' oplossing, namelijk hij gebruikte een 2e set variabelen om de oude en de nieuwe waarde vast te houden, zoiets dus
bij een soort van commit actie werd van de oudwaarde overschreven met de nieuwwaarde.
Deze manier werkt opzich redelijk aardig, maar heeft toch bepaalde gevolgen -- wat als ik de nieuwwaarde nu al wil weten?
Is dit een goede/aardige oplossing?
Ik heb tevens ook al gehoord dat 2e klassen (een voor de oude en een voor de nieuwe waardes) een andere manier is.
Wat is nu de beste oplossing of moet het helemaal anders?
Ik wil gewoon wat meer onderbouwde informatie over hoe zoiets het beste aan te pakken is.
Een voorbeeldje
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| class TempObjectState { private int id; private string waarde; // en nog veel meer... public TempObjectState() {} public string Waarde { get { return waarde; } set { waarde = value; } } // etc.. } |
Nu wil het dat er iets moet komen waardoor ik de huidige waarde kan vasthouden en de eventuele nieuwe waarde toch kan opslaan. Hiervoor was een 'soort van' oplossing, namelijk hij gebruikte een 2e set variabelen om de oude en de nieuwe waarde vast te houden, zoiets dus
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| private string oudwaarde; private string nieuwwaarde; public string Waarde { get { return oudwaarde; } set { nieuwwaarde = value; } } |
bij een soort van commit actie werd van de oudwaarde overschreven met de nieuwwaarde.
Deze manier werkt opzich redelijk aardig, maar heeft toch bepaalde gevolgen -- wat als ik de nieuwwaarde nu al wil weten?
Is dit een goede/aardige oplossing?
Ik heb tevens ook al gehoord dat 2e klassen (een voor de oude en een voor de nieuwe waardes) een andere manier is.
Wat is nu de beste oplossing of moet het helemaal anders?
Ik wil gewoon wat meer onderbouwde informatie over hoe zoiets het beste aan te pakken is.