Toon posts:

grootste server ter wereld

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst ergens gehoord dat de grootste server voor het internet e.d. in Panama staat... kan iemand dit bevestigen?! En heeft iemand hier toevallig meer informatie over? :?

b.v.d.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 14:13

Koppensneller

winterrrrrr

En wat bedoel je dan met 'de grootste'? Is dat de krachtigste, of de meest belaste, of misschien de server die het meeste ruimte inneemt. :Y) ;)

Verwijderd

Topicstarter
De meest krachtige volgens mij. Schijnbaar is daar heel veel dataverkeer e.d. mogelijk. De server is schijnbaar opgezet met geld van meneer Gates. Bedrijven kunnen dan deel van die server "huren".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 18:26 ]

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 06:11

neh

hugodejong schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:24:
En wat bedoel je dan met 'de grootste'? Is dat de krachtigste, of de meest belaste, of misschien de server die het meeste ruimte inneemt. :Y) ;)
hij heeft het over panama, dus ik denk degene die de meeste ruimte inneemt 8-)

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
sorry verkeerd gelezen.

[ Voor 74% gewijzigd door Justifier op 24-05-2005 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft het over panama, dus ik denk degene die de meeste ruimte inneemt 8-)
Heb je daar wat meer info over dan?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:31:
Heb je daar wat meer info over dan?
In al mijn helderziendheid gok ik dat het niet echt serieus was ;).

Het is een beetje vaag verhaal, 'grootste server voor het internet' is op dusdanig veel manieren uit te leggen dat er echt geen beginnen aan is. Voor de rest, ik kan me niet voorstellen dat mensen fokking Panama kiezen om een gigantisch datacentrum op te zetten compleet met meters glas in de grond om de data de rest van de wereld in te gooien.
Een "internetserver" lijkt me alleen te meten qua dataverkeer (of iig, dat lijkt me dan nog een aardig criterium) en dat bereik je niet door een server maar door de verbindingen.
Verder lijkt het me nog sterker dat Bill Gates geld gooit in een server in Panama.

Al met al, uhm, wazig verhaal?

[ Voor 13% gewijzigd door IceStorm op 24-05-2005 18:35 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:14

Haan

dotnetter

Bedoel je toevallig Akamai? Dat is toch de grootste server? Al is dat niet een server, maar een netwerk van servers.

http://www.akamai.com/en/html/about/overview.html

[ Voor 19% gewijzigd door Haan op 24-05-2005 18:37 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En wat is precies het nut van een gigantische server? :?

Clusters zijn tegenwoordig helemaal hip. Ze zijn schaalbaar, efficiënt, relatief goedkoop, redundant, en gewoon ronduit ruig. Het lijkt me dan ook sterk dat Ome Bill z'n geld in zoiets onzinnigs als een "grote" server zou steken.
Pagina: 1