Toon posts:

Kraak geluid bij cd rom

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje en weet niet precies waardoor het komt, maar ik denk dat hij hier het beste past..
nou vooruit hier gaat ie, iedere keer als ik iets instaleer via mijn cd RW station, gaat al mijn geluid ( in winamp etc ) Kraken, en slomer afspelen en klinkt een hele harde ruis door, ook gaat de instalatie veel langzamer en reageert alles te sloom.
k heb hier ook de forums afgezocht en dergelijke problemen gevonden, maar niet echt een oplossing.
ik heb iets over dma gelezen, en geprobeert te veranderen in mijn bios (werkte niet of ik moet iets fout hebben gedaan) en bij apparaat beheer, i/o controllers, op dma if available gezet (er bleef onder staan current mode: pio only bij device 1 dus ik denk dat dit die drive is) ook heb ik een vinkje weggehaalt van digitaal naar analoog ofzoiets(had ik ook gelezen op forums) maar dit hielp ook niet

ik heb een dvd speler en dus de CD RW station op 1 ide kabel zitten

Ik draai windows XP pro SP2
amd 64 3000+ skt 754
512 mb ram
asrock k8 upgrade 1689
de fabrikant / model van de speler kan ik niet zo snel terugvinden , maar er zit een compaq dvd rom naast (op de andere ide aansluiting van die kabel dus.)
bij apparaatbeheer staat HL-DT-ST CD-RW GCE-8240B als apparaat

als iemand mij kan helpen GRAAG O+

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens mij is hier weinig aan te doen. De storing wordt veroorzaakt door interferentie op het moederbord. Meestal is een aparte geluidskaart de beste oplossing.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:16

DataGhost

iPL dev

je speler staat in PIO modus ipv DMA
koraks schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:14:
Volgens mij is hier weinig aan te doen. De storing wordt veroorzaakt door interferentie op het moederbord. Meestal is een aparte geluidskaart de beste oplossing.
:? en dan gaat alles langzamer?

[ Voor 81% gewijzigd door DataGhost op 24-05-2005 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zet ik hem dan in DMA als dat t verhelpt, in de bios staat max supported Udma2, en in winxp staat ie op dma if available, maar deronder staat current mode pio only , hoe verander ik dat dan?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:16

DataGhost

iPL dev

je IDE controller verwijderen en rebooten, klein beetje zelf zoeken mag ook wel toch? zijn eigenlijk al heel veel topics over

Zoeken naar kraak geluid crom mja...

Bij cd afspelen kraakt het geluid (PC)

ik krijg niet direct het gevoel dat je gezocht hebt e.d. :)

[ Voor 60% gewijzigd door DataGhost op 24-05-2005 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel gezocht, alleen kennelijk niet goed genoeg of op verkeerde plaatsen, mijn excuses hiervoor.
het probleem lijkt nu wel opgelost, dus dank je wel daarvoor _/-\o_

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oke, gelieve de volgende keer toch met de search te spelen. :) Als je niks kan vinden, of niet genoeg kan vinden, kan je dit vaak oplossen door te zoeken op andere termen. "kraken geluid cdrom" levert bijvoorbeeld best veel goede resultaten op. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.