Toon posts:

winprinter onder debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp720c en ik wilde een lptd gaan draaien zodat ik em als netwerkprinter kan gebruiken, nu kwam ik erachter dat de 720c een zogenaamde winprinter is, dus het was hp teveel om er een chipje op te bakken. Nu blijkt dat die hele meuk om em aan te sturen in de windowsdriver zit.
Weet iemand of er ook een driver is voor onder debian?

Butcher

Verwijderd

Ik weet dit niet zeker maar eventjes logisch nadenkend kom ik tot het volgende (ik durf dus niet met zekerheid te zeggen ofdat dit klopt..)

Je hoefd denk ik niet de linux drivers te hebben om 'm als netwerk printer op je linux machine aan te sluiten.

But first thingz first.. debian (redhat of wat dan ook) is een distro. en niet iets compleets anders dan een andere distro.. same stuff, andere verpakking. De correcte vraag zou zijn.. winprinter onder linux... Maar dat ter zeiduh.

Voor je linux systeem is je printer niks anders dan een file (/dev/lpt1 ?) anywayz. Je hangt je printer gewoon aan je printer poort. e configureert samba zodat je je poort ook shared, Linux hoefd verder niet te weten hoe die dit geheel verder aanstuurd. Dat doen de windows clients.

Op je win bakken installeer je een nieuwe netwerk printer. Als ie om de drivers vraagt dan geef je ff de juiste drivers aan.

En het lijkt me dat dit dan gewoon zo zou moeten werken, (tenzij winprinters nog wat rare dingen doen)

>:)

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Waarom zou die printer niet onder linux werken? Ik heb zelf een hpdesktjet 890proffesional, die is als het ware een duurdere hp720, maar die doet het prima onder linux, zonder speciale drivers.