Toon posts:

Laserprinter print te dik...

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Lexmark Optra N en omdat mijn drum kapot was heb ik een oude toner welke wel nog nieuw in de verpakking (ingesealed en dichtgeplakte doos) zat overgenomen.

Eerst leek het dat die prima werkte, maar nu merk ik dat er erge dikke toner op het papier komt. Ik kan de contouren van de letters zeg maar voelen.
Soms, meestal bij meer grafische afbeeldingen met verschillende zwart/grijstinten, kan ik zelfs het tonerpoeder uitvrijven. Dit lijkt mij niet de bedoeling.
Als ik er de oude toner gebruik blijft de toner wel netjes op het papier zitten en kan ik het er niet afvrijven (maar ja, die heeft een defecte drum dus die gebruiken is geen optie).
Kortom het ligt aan de nieuwe toner...

Heeft iemand een idee waardoor dit komt en of het op een of andere manier op te lossen is??

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Toner over datum ? of misschien niet een originele toner (=dus ander materiaal) ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
Toner is ruim over de datum ja (2000 geloof ik), maar de vraag is maakt dit veel uit en wat kan ik er aan doen...?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:06:
Toner is ruim over de datum ja (2000 geloof ik), maar de vraag is maakt dit veel uit en wat kan ik er aan doen...?
Blijkbaar wel dus en je kan er niets aan doen.

Je vraagt of het normaal is dat er klonten in een pak melk van 4 weken over datum zitten en wat je daartegen kan doen...

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Mijn printer (LaserJet) heeft een EconoMode, waarbij toner wordt gespaard. Misschien heeft jouw printer ook wel zoiets. :)

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:08:
Mijn printer (LaserJet) heeft een EconoMode, waarbij toner wordt gespaard. Misschien heeft jouw printer ook wel zoiets. :)
Ja, deze mode heb ik ook al geprobeerd, helaas zonder beter resultaat.

Ik heb ook al op internet gelezen dat je bij sommige printers het papiertype kan verstellen zodat de fuser heter wordt en de toner wellicht beter in het papier gaat zitten. Ik kan die instelling helaas bij mijn printer niet vinden. Maar wellicht weet iemand van de tweakers of dat dat met mijn printer (Lexmark Optra N) ergens ingesteld kan worden of wellicht is er een andere oplossing (naast 'koop een andere toner' of 'print dan gewoon niet', daar doel ik niet op 8)7 )

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

Ik heb vroeger (jaar of 6, 7 geleden) bij een vorige werkgever ook gewerkt met die printer, en deze was vrij storingsgevoelig, om de paar maanden kregen we wel een monteur op bezoek.
Dit probleem met 'losse' toner ook gehad, toen werd bij ons het hele binnenwerk vervangen (of in ieder geval het gedeelte wat de toner moest verhitten en vast laten 'smelten' op het papier...

meh.

Verwijderd

Topicstarter
nAffie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:14:
Dit probleem met 'losse' toner ook gehad, toen werd bij ons het hele binnenwerk vervangen (of in ieder geval het gedeelte wat de toner moest verhitten en vast laten 'smelten' op het papier...
Tja, ik heb er ook wel wat trubbels mee gehad. Maar met een andere toner werkt hij wel goed, dus het ligt aan de toner, maar wat zou ik daar aan kunnen doen...?

Verwijderd

bij een veel printers kun je de toner dichtheid aanpassen
het zou zomaar kunnen dat er zo'n soort optie in jouw printer zit
andere mogelijkheid is (het klinkt mischien stom) draai je papier een halve slag
papier heeft namelijk een ruwe en een gladde kant aan de gladde kant kan de verhitte toner beter in vloeien.
als laatste hem is in een aandere spannings groep hangen de printer zo te veel spanning kunnen krijgen waardoor er te veel toner aangetrokken zou kunnen worden.

suc6

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:06:
ALTIJD goed schudden voor je het seal er af trekt.. normaal blijven ze nog ruim 5 jaar goed hoor.. HP zet trouwen tegenwoordig GEEN vervaldatums meer op de verpakking.. toch brengen ze nog steeds de oude types uit.. niet aan laten vangen. brokken komen meestal door te warme bewaring.

Bij ik spam maar raak.com, waar ik al m'n toners koop (T520 lexmark) zitten er regelmatig gaten in de verpakking fzo... buiten datum kan dus ook wel

[ Voor 2% gewijzigd door Thandor op 07-05-2007 18:45 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 21:31

Thandor

SilverStreak

Idem, laat dat gespam maar even achterwege :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.