Toon posts:

[98] Herinstalleren thinkpad560 geen disk cdrom*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
wie kan me aub helpen ?
ik heb een oude ibm thinkpad 560e aan de praat gekregen met windows98 Engels.
Heb zelf de versie Win98SE nederlandstalig liggen, en wil die installeren, na eigenlijk het formateren van de pc.
Maar heb geen diskette station meer (werkt niet meer), er zit geen internal cd rom lezer in.
Kan wel cds lezen via aangesloten externe freecom cdrom lezer (classic I serie) die geconnecteerd is via pcmcia kabel.
Is er hoop dat ik pc kan formateren ?
Deze heropstarten zodoende dat die freecom herkend wordt, en dan de setup uitvoeren.

Dank je
Andere tips?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

franssie

Save the albatross

zonder flop wordt het lastig (bij mij dan tenminste altijd wel).
Ik zou haast voor een adpatortje gaan waarmee je de disk in een grote compu kan hangen en dan gewoon W98 er erop zetten (inclusief de srivers en CR-ROM software die bij je externe hoort)
Je moet dan wel voor de driver installatie stoppen op de grote compu en naar de kleine gaan want anders krijg je vast hardware problemen.

is maar een idee dit ... hoe deed ik dit vroeger? ... newpegasus thanks ... ik gebruikte inderdaad zo'n nulmodem kabel ...traag!!!!

In de search zijn overigens wat voortganger te vinden: KLIK (nu juiste)

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 24-05-2005 17:21 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nu wel van de CD kunt lezen: tweede partitie aanmaken, daar de install files van de 98 cd op (da's als ik me niet vergis de win98 of windows map), opstarten met win98 NL bootdisk, format c: /s en vervolgens van HDD booten. naar D: gaan --> setup draaien uit de windows map :)
Edit |:( verkeerd gelezen. je hebt geen floppydrive...dan wordt het lastig :(

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 24-05-2005 17:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

Ik heb het zelf ook gehad, en heb het zo opgelost:

- ik had een andere laptop waar wel een cd drive inzat
- de hdd even in die gedaan
- windows gewoon volledig geinstalleerd (w98 2e editie)
- hdd teruggeplaatst

het duurt dan wel even voordat alle drivers geinstalleerd zijn, maar k heb geen problemen gehad.

Een andere manier die ik ook ooit eens gedaan heb:

- pcmcia netwerkkaart erin (16 bits)
- via het netwerk, in dos, de windows 95 installatiecd kopieren
- w95 draaien via dos
- eventueel hetzelfde doen met de w98 cd (als je wil upgraden.) nu kan je mooi via w95 werken

de laatste optie vergt wat meer kennis denk ik, vooral het het netwerk opzetten met een dos computer. maar daarover is genoeg te vinden denk ik.

Als laatste optie zou je natuurlijk een nul modem kunnen gebruiken om bestanden over te zetten, maar dat is retetraag. geen aanrader dus.

Zo zijn er veel mogelijkheden, maar misshien is een externe cd drive gewoon het beste.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik vermoed dat die PCMCIA CD-ROM niet bootable is? Anders zou je daarmee kunnen booten, maar dat gaat vast niet lukken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

franssie

Save the albatross

maar wat elevator zegt is natuurlijk snel getest met het alom geprezen knoppix cd-tje, maar eigenlijk moet je het met de win98 SE cd ook al gelijk zien :)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1