Toon posts:

radeon 9200 se geeft raar beeld na mislukte vpu recover

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een Ati Radeon 9200 SE met 128 MB ram (asus A9200SE/TD )

deze staat op een Asus A7N8X-X moederbord dat voorzien is van een AMD Duron 1800 (met cache & mobile mod) en 512 MB Kingston DDR. de installatie is een verse windows XP Professional vorozien van service pack 2

goed nu het probleem

enkele malen na een RDP (remote desktop) sessie is het beeld op de pc vast geslagen, vanaf afstand was er in te komen, maar lokaal bleef monitor (philips 107E) op standby staan. ook aanhangen van een andere monitor (15" compaq) gaf ie zelfde problemen.

na aan en uit doen van de pc was het beeld weer terug.

vorrige week gaf de pc weer dat conflict, alleen de windows installatie was helemaal omzeep. daarvoor dacht ik dat windows het probleem was.

daarvoor heb ik de pc ge her installeerd. en nu op onwillekeurige momenten geeft ie aan dat de VPU z'n instellingen kwijt is en opnieuw in gesteld moet worden door de driver, en nadat ik daarmee ingestemt heb geeft ie aan dat de vpu niet gerecovered kan worden en dat ie overschakeld naar softwarematige modus. waarna het beeld een grote trilling is. of soms helemaal niet meer komt.

na opnieuw opstartten is het beeld weer goed.

wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen?

- nieuwe installatie (geen effect dus)
- drivers up/downgraiden (geen effect)
- ander beeldkaartje geplaatst (XFX geforce 2 MX 400 64 MB) (probleem opgelost)

sta ik in mijn recht om dit kaartje? 1 jaar en 1 maand oud terug te brengen naar de winkel? of moet ik het nog even aankijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 16:29 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26

Bever!

3

geprobeerd vpu recover uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar dan geeft ie exact dezelfde problemen, alleen meld het niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben gisteravond bezig geweest met het zoeken naar een manier om de fout op te roepen.

dit is mij niet gelukt, op de stomste momenten blijft ie hangen, zo onregelmatig als het maar kan. gisteravond om 22.17 is ie gecrached daarna gereboot, en tot nu toe probleemloos.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 11:58 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
Probeer je radeon eens in een ander systeem

offtopic:
kicken binnen 24 uur :o

Specs

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeert, op een asus a7v400-MX maar daarmee gaf hij dezelfde problemen. en deze pc met de geforce 2 die normaal op die andere bak staat werkt perfect

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 12:06 ]

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Welke drivers (+versie) gebruik je. Bij mijn weten zat er in de vroege 4.x versie een bugje in de VPU Recover. Heb je overclocked?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
Remus schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:10:
Welke drivers (+versie) gebruik je. Bij mijn weten zat er in de vroege 4.x versie een bugje in de VPU Recover. Heb je overclocked?
In topicstart staat dat er meerdere drivers getest zijn :+

Je kunt contact opnemen met leverancier en overleggen, zelfs al is het geen garantie, van dit soort spullen wordt verwacht dat ze langer dan 1 jaar meegaan. Dus als je ze een beetje handig bespeelt kun je misschien wel een deal sluiten >:)

[ Voor 40% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-05-2005 12:11 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Remus schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:10:
heb hem nooit overcolcked gehad. heb meerdere driver versies gehad. momenteel draai ik driver versie 8.11 van de Asus site

Verwijderd

Topicstarter
contact met de levertancier/importeur is niet gelukt. inmiddels heeft de beeldkaart wel een duidelijk defect. tijdens het booten staan er vertikale strepen over het scherm. en nu kan ik hem dus wel terug brengen.
Pagina: 1