Toon posts:

Welke processor is beter???

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen:

Nou is mijn oog gevallen op 2 verschillende laptop's. De duurdere is op vele gebieden beter dan de goedkopere (logisch). Alleen de processoren kan ik niet goed vergelijken.

Ik ben geen gamer, maar vindt internet en video's wel belangrijk. (DVD/DivX/Xvid enz.)

1. (goedkoopste): Intel Celeron M processor 360, 1,4 Ghz, 1MB L2 cache 400 mhz FSB
2. (duurder): AMD Semperon 3000+ 1,8 Ghz.

Is de Intel nou echt veel slechter dan de AMD? Of is ook de intel een goede koop?

Graag jullie advies!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:16
Wil je hem mobiel gebruiken of als vervanger desktop (Dus netstroom) ?

Specs

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
ik zeg AMD maar goed ^^ er zulle vast wel par zijn die de celeron zouden nemen wrom weet ik niet want de AMD is denk ik beter voor dat wat jij wilt qua DVD enzo

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:50
Als je een budget opgeeft is er mss wel een beter alternatief te vinden

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
De celeron heeft geen speedstep. De sempron heeft daarintegen wel PowerNow!.
Bovendien is deze AMD stukken sneller waardoor de keuze voor de hand ligt kwa cpu. :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik ben geen gamer, maar vindt internet en video's wel belangrijk. (DVD/DivX/Xvid enz.)
Wat bedoel je hiermee?
Dvd's kijken? Dvd's encoderen? Dvd's uitpakken en branden?

De Amd zal denk ik sneller zijn, maar de intel is stiller, zuiniger (dus langer werken op een accu), koeler en goedkoper. Dus als je het bij dvd kijken houdt: ik zou in jouw geval de intel nemen.

Als je een pentium mobile kan betalen zou ik die nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door marteltor op 24-05-2005 16:25 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Video's kijken kun je tegenwoordig bijna wel met elke processor, dus is het in jou geval logisch om voor de goedkoopste te gaan.

Verwijderd

Ze kunnen allebei prima en gegarandeerd 100% probleemvrij video's afspelen, dus dat maakt niet uit.
Verder kunnen ze ook beide Word en een Internetbrowser draaien en wat je nog allemaal meer wilt kunnen doen.
Als ik jou was zou ik me meer laten leiden door prijs, beeldscherm(afmetingen en kwaliteit), gewicht, levensduur accu, en of de aansluitingen op handige plekjes zitten (achteraan, opzij is lastig als daar dingen uitsteken).

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Een overzicht van de processoren:
http://balusc.xs4all.nl/ned/har.html
Stond in de FAQ. Verder is je vraag zeer basic :)

En nog eentje:
CSL FAQ
In dit forum en de FAQ zul je veel meer antwoorden op je vraag vinden dan in dit forum.

Succes! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Motrax op 24-05-2005 16:29 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie is het een vervanger van mijn desktop.
Maar hij moet natuurlijk wel onderweg goed te gebruiken zijn.
In princiepe zal hij altijd op netstroom gaan.

Echt bewerken zal ik weinig doen. Voornamelijk DVD's kijken en af en toe kopieren.

corpseflayer: wat is speedstep/ PowerNow?

Om wat duidelijker te zijn: ik was in eerste instantie van plan de HP Pavilion ZV6010 te kopen op Beat-it.nl (804 euro incl. BTW leek mij een goede aanbieding).

Nu staat er in de folder van Mediamarkt een Fujitsu-Siemens voor 666 euro.

De Fujitsu-Siemens heeft tegen tegenover de HP:
- 64 MB shared video tov 128 MB
- 15” tov 15,4” (kan ik mee leven)
- 40 gig hardeschijf tov 60 gig (kan ik mee leven)
- en natuurlijk de andere processor

Groot voordeel is natuurlijk dat ik 144 euro in mijn zak hou.

Van de Fujitsu-Siemens zijn nog wel mijn minimale eisen:
- een modem
- een tv-out
- een pc-card aansluiting
Op de site van Mediamarkt kan ik niet vinden of dit er op zit.

MIJN DILEMMA: zijn de 64 MB minder video en de andere processor deze 144 euro waard?
Shared video is achteraf bij een laptop denk ik niet eenvoudig/goedkoop uit te breiden. Of wel?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31
de hp heeft een breedbeeld scherm, wat wel van pas kan komen als je films kijkt.
Het is belangrijker welke grafische chip er in de laptop zit dan het aantal mb :) Een ati mobility radeon 9700 met 64 mb is _stukken_ sneller dan en 128mb onboard (intel) videokaart.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.