Toon posts:

Probleem met Windows Media Encoder 9 en groen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een dik probleem met WME9 en een pinnicle tv kaart. De input van de TV kaart is een annaloog signaal. Maar de input doet er niet veel toe volgens mij.... first things first,

Het probleem:
Groene (input/?)output bij lagere bitrates (en dus resoluties) dan 5000kbs (1280x780) in WME9... ook staat er een 1 of andere stomme windows melding waar je niks aan hebt :P boven het mooie groene vlak. :|

Systeem:
voldoende ;) :P

Ik snap niet waar het aan zou moeten liggen. Je zou kunnen aannemen dat WME9 de input van 1280x780 gewoon om kan zetten naar een plaatje van 320x280. Ik wil natuurlijk niet zo'n hoge reso/bitrate omdat dit gewoon te veel bandbreedte van ons en de eindgebruiker vergt.

Heeft iemand ook deze problemen en wellicht een oplossing? Ik hoor het graag!
greetz

PS. Ik heb dit probleem ook wel met kabel (coax) input gehad.. alleen 300kps wou (en hoger). ook het verhaal dat WME9 het blijkbaar niet kan omzetten ofzo.... :|

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1280x780 gebruiken is natuurlijk grote onzin wanneer je een analoge PAL kaart hebt. Gebruik max 720x576.

Probeer eens virtualdub om te capturen.

Het gaat toch om capturen? Ik wist nl. niet dat WME hier ook geschikt voor was.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik weet dat het dikke onzin is maar dat is dus ook het probleem.
Windows Media Encoder is kan blijkbaar(?) niet zo'n hoge resolutie omzetten naar een kleiner formaat. Maar er moet toch een oplossing voor zijn. En ja, als die alleen maar groen beeld geeft, omdat dat het resultaat is van een lagere resolutie is, heb ik niks aan de stream. Hij geeft natuurlijk ook geen fatsoenlijke foutmelding ofzo.. neuh. gewoon "not supported". Waarom is een hoge resolutie alleen maar "supported" dan?
Ik zou graag in contact komen met mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand ervaring hiermee mensen??? :/ ;(