Toon posts:

[XP] datapartitie zichtbaar maken voor 2x installaties XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 partities met XP aangemaakt voor een gebruiker die ook bij een ander (zuster)bedrijf werkt in Duitsland. Daar hebben ze een heel ander netwerk en we willen niet mix'en. Daarom een partitie met XP zoals we die bij ons gebruiken en een partitie met een kale XP installatie, verder in te vullen door mijn Duitse collega. Ik heb ook op de laptop een partitie die normaal te zien is als de d-schijf en wordt gebruikt als de data schijf. Ik wil dat deze partitie zowel voor de ene XP versie als de andere te zien is. Dus onafhankelijk onder welke XP/partitie je werkt. Die partitie moet te zien zijn binnen beide installaties. Het lukt me met Norton Partion Magic 8.0 slechts om in 1 XP versie de data-schijf zichtbaar te maken. Als ik 'm unhide in de ene dan zie ik de data-schijf niet meer in de andere en andersom. Weet iemand hier een oplossing voor?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je totaal nodig hebt, zijn 3 partities :)
1 voor de NL XP
1 voor de DLD XP
1 voor data.

Als je nu beide XP partities NTFS maakt en een bootmanager gebruikt, waarbij je de andere XP partitie verbrergt, zien ze elkaar iig al niet. Dat scheelt al bij de installatie :)
De data partitie zou ik op FAT32 zetten. Dan ben je namelijk van een hoop gekloot met rechten af. Die partitie hoeft nooit verborgen te worden; immers, iedereen moet er bij kunnen ;)

Ought to work like that :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je wel denken, Ik heb 4 partities (een voor de bootmanager naast degene die jij noemt). Dus de data staat al op een aparte partitie, Deze partitie is ook (net als de andere een primaire partitie). Rechten zijn wel NTFS maar ik kan nog geen rechtenproblemen ervaren als ik de lette rniet kan zien en aangezien beide accounts admin zijn kan het daar niet aan liggen dat ik de partitie niet zie. Ook in Partition Magic geeft ie aan dat ie hidden is, unhiden werkt maar dan staat ie hidden in de andere partitie.