Ik zit met een raar probleem te kijken.
Vanuit een VB applicatie roep ik via ADO een database aan.
So far so good, echter bij een bepaald overzicht krijg ik een timeout.
Egaal wat ik doe, resultaten komen er niet. (overdag dan, als er veel gebruikers in het systeem zitten).
De uitgevoerde query wordt ter controle ook in het debug venster neer gezet.
Als ik van daaruit de uitgevoerde query nu in de QUERY analyzer paste, en 'm daar laat uitvoeren, heb ik in een seconde of 10 resultaat. OOK overdag met alle gebruikers.
Relevante code:
Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.ConnectionString = "uid=sa;pwd=<PWD>;server=ENLIGHTMENT;driver={SQL Server};database=GLOBE202;"
Set RS = Conn.Execute(Query)
Gebruikte ADO lib:
msado15.dll (ADO 2.6)
De vraag is dus eigenlijk;
Waarom kan de query analyzer ZONDER timeout de gegevens opvragen in een paar seconde
en kan ik met een timeout van 900 seconden nog geen results krijgen?
Andere queries binnen mijn tool werken prima, alleen bij deze query treed het probleem op.
De Query kan het niet aan liggen, immers de Query analyzer komt keurig met de goede resultaten, op korte tijd. Daarnaast werkt de query op rustige moment ook.
Vanuit een VB applicatie roep ik via ADO een database aan.
So far so good, echter bij een bepaald overzicht krijg ik een timeout.
Egaal wat ik doe, resultaten komen er niet. (overdag dan, als er veel gebruikers in het systeem zitten).
De uitgevoerde query wordt ter controle ook in het debug venster neer gezet.
Als ik van daaruit de uitgevoerde query nu in de QUERY analyzer paste, en 'm daar laat uitvoeren, heb ik in een seconde of 10 resultaat. OOK overdag met alle gebruikers.
Relevante code:
Set Conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.ConnectionString = "uid=sa;pwd=<PWD>;server=ENLIGHTMENT;driver={SQL Server};database=GLOBE202;"
Set RS = Conn.Execute(Query)
Gebruikte ADO lib:
msado15.dll (ADO 2.6)
De vraag is dus eigenlijk;
Waarom kan de query analyzer ZONDER timeout de gegevens opvragen in een paar seconde
en kan ik met een timeout van 900 seconden nog geen results krijgen?
Andere queries binnen mijn tool werken prima, alleen bij deze query treed het probleem op.
De Query kan het niet aan liggen, immers de Query analyzer komt keurig met de goede resultaten, op korte tijd. Daarnaast werkt de query op rustige moment ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 15:21 ]