Remote Control software voor Helpdeskwerkzaamheden?

Pagina: 1
Acties:

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik ben al eindeloos op zoek naar een Remote Control programma wat moet voldoen aan een aantal zaken. Ik zal eerst even uitleggen wat onze situatie is:

Ik zit hier op de helpdesk en krijg regelmatig vragen van klanten en nu is het nodig om deze PC's over te nemen. Uiteraard is de huidige RDP in Windows XP een mooie oplossing maar veel klanten gebruiken ook firewall's die potdicht zitten en Windows 98 wordt ook nogal eens gebruikt...

Nu heb ik een mooie oplossing gevonden, www.webex.com, welke de gebruiker naar een internetpagina laat gaan, hier wordt een ActiveX plugin geinstalleerd en de PC kan worden bekeken/overgnomen door de support man/vrouw... Alleen kost dit programma rond de $ 300,- per maand en dat is voor ons bedrijf niet te doen...

Ik ben dus op zoek naar een (niet te dure) oplossing waarmee ik over het internet een PC kan overnemen volgens bovengenoemde procedure zonder echt een compleet programma te laten installeren (pcAnywhere, VNC, RemotelyAnywhere, etc.)... Ik heb al een hoop paketten gevonden maar er is er geeneen die hieraan voldoet...

Al zou het een programma van één bestandje zijn die ze moeten draaien dan is het ook prima als het maar makkelijk gaat en over poort 80 loopt...

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken? Bij voorbaat veel dank...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dameware is voor de NT-osén zeker een werkbare oplossing lijkt mij, of netop. Wat dit doet met een 9Xvariant, geen idee.

Zou je toch niet gewoon de klant een stukje software op de pc's kunnen laten installeren? Is er een essentiwe in het kunnen overnemen van werkstations?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Al eens naar Office Live Meeting gekeken? Dat wordt daar ook wel voor gebruikt :) Werkt in principe hetzelfde, ook met en activeX control.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
We hebben laatst ingebeld gezeten via http://www.gotomypc.com en dat weerkte uitstekend (à la WebEx). Misschien is dat een optie?
Met MSN Messenger kan je ook een desktop overnemen (gebruik ik vaak bij vrienden etc), maar dat zal wel geen optie zijn.

En is VNC viewer geen idee? Dat kan ook via een encrypted verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door La_Pazz op 24-05-2005 17:19 ]

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Bovenstaande oplossingen, behalve Office Live Meeting, hebben we al eens bekeken en lijken toch te omslachtig... Toevallig gister naar IT Reach van 3Am Labs gekeken en dit leek voor ons een goede oplossing, ook prijstechnisch... Ik ga Office Live Meeting ook even testen... Bedankt voor alle reacties...

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Wij hebben op de zaak getest met Netviewer . Werkt perfect door elke firewall. Alleen poort 80 hoeft maar open te staan.
Nog een voordeel is, dat er op een client niets geinstalleerd hoeft te worden.
Pagina: 1