Toon posts:

ASP of PHP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar excuses...ik heb er niet veel ervaring mee.
Ik moet voor een bedrijf een soortgelijk forum opzetten, zoals op mijn site staat. Echter, dit moet natuurlijk wel professioneel eruit komen te zien. Ook het beheer moet goed geregeld worden.
Daarom mijn vraag. Kan ik met ASP (microsoft) een forum opzetten met dezelfde functionaliteiten als GOT? Ik heb geen ervaring met PHP en ben van mening dat ASP iets eenvoudiger is. Ik heb namelijk niet maanden de tijd om PHP te gaan leren.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:40

Exterazzo

Qeasy

Ja dat is zeker mogelijk alleen moet je ingedachte nemen (volgens mij) dat ASP langzamer is dan PHP. En waarschijnlijk draai je een NT server en die vreet meer resources dan Linux!

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
We draaien hier idd een NT4 server.

Verwijderd

mij lijkt dat die keuze voornamelijk os bepaald is. zoals je al zei: windows werkt met asp en unix met php.
een voordeel van asp is dat er waarschijnlijk meer ondersteuning voor is dan voor php. een voordeel van php is dat het op een betrouwbaarder platform draait. één en ander hangt eigenlijk van je eigen voorkeuren en ervaring af.

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:34
Waarom zeg je ja tegen zo'n opdracht van een bedrijf
als je niet eens kan programmeren? :? |:(

Maar ja, als je dan toch begint moet je het goed doen: PHP!

www.nanon.nl

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 11:59

admiral866

The King Personality Disorder

maar is er ook een helder antwoord te geven over welke nu het makkelijkst is om te begrijpen?

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat lijkt me duidelijk. Maar is ASP eenvoudiger toe te passen dan PHP? Ik heb wel veel ervaring met websites maken en dat soort dingen, dus een goede basis heb ik (behalve kennis van PHP en ASP:()

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 14:59 schreef admiral het volgende:
maar is er ook een helder antwoord te geven over welke nu het makkelijkst is om te begrijpen?
eh ja, dat bedoel ik eigenlijk. Thanks.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik schrijf zelf ASP, PHP & CF (Cold Fusion).

Ik ben m.b.t. cross platform compatibiliteit natuurlijk erg te spreken over PHP & CF, maar qua snelheid, "netheid" van de taal, en mogelijkheden, ben ik absoluut een ASP fan.

Als we naar de toekomst kijken (.NET, ASP+, C#) zie ik de ASP omgeving alleen maar beter worden.

(kijk eens naar dit art. news://microsoft.public.inetserver.iis.activeserverpages)
People will scream as Microsoft Releases .Net this fall, along with a CLR for UNIX (reason for most of the screaming).
news.

ALs dat echt zo gaat zijn...

• FragDaddy
  • Laatst online: 09-05 17:28
ASP is easy te leren...

check bv. eens een paar voorbeelden op www.aspin.com

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Ik zou php doen, dit omdat php veel stabieler draait en sneller is....

Ook vind 'ik' het makkelijker om te leren, je moet alleen even een goede site weten. Check www.phpfreakz.com

ASP :r :r :r

PHP :* :* :*

• Exterazzo
  • Laatst online: 06:40

Exterazzo

Qeasy

Op donderdag 11 januari 2001 17:49 schreef pimderks het volgende:
Ik zou php doen, dit omdat php veel stabieler draait en sneller is....

Ook vind 'ik' het makkelijker om te leren, je moet alleen even een goede site weten. Check www.phpfreakz.com

ASP :r :r :r

PHP :* :* :*
Het licht er gewoon aan wat je gewend bent. Ben je een Visual Basic programmeur dan is ASP heel makkelijk. Ben je een C programmeur dan is PHP weer makkelijker. Het licht er maar net aan. Ik heb heel lang (en nu nog) in Visual Basic geprogrammeerd. En was toen aan ASP begonnen. Maar nu ben ik weer PHP 'aan het leren' en dat is toch wel lastig. Maar omdat je al programmeer ervaring hebt is het uitpluizen van de source een eitje omdat je je wel kan voorstellen wat er gebeurt :) Maar ik ben nu dus nu PHP aan het leren :)

Audentia

Verwijderd

verstandig besluit :P
Pagina: 1