Printen op posterformaat maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Titel beetje vaag maar ik zal het proberen uit te leggen.

Ik wil graag nl het getal 30 (hiephiep) binnenkort op me ramen plakken. Dit natuurlijk zo groot mogelijk en dan kom je snel bij posterformaat print programma's uit.

Maar goed, die doen net niet wat ik wil. Want als ik getal '3' uit wil printen, dan krijg je dus bijvoorbeeld 40 A4'tjes waar een boel A4'tjes dus gewoon onbeprint zijn. Die haal ik er wel uit geen probleem.

Maar wat ik eigenlijk wil is dat er een printprogramma de A4'tjes die hij uitspuugt het getal 3 volgt. Dus niet recht toe, recht aan, maar zo ergonomisch mogelijk, met zo min mogelijk verspilling van wit.

Een zoekopdracht op google is niet makkelijk te maken. Er zijn genoeg programma's die groot kunnen printen, maar nog niet gevonden.

Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben.

[ Voor 7% gewijzigd door M.I.G. op 24-05-2005 14:54 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:59

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nee, zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/economie.gif

Ik weet bijna zeker dat dat niet bestaat.

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 24-05-2005 15:04 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

Garyu

WW

Ik zou zeggen, gewoon zwart papier kopen en dat in de vorm van een '3' op je raam plakken? :)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Garyu schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:00:
Ik zou zeggen, gewoon zwart papier kopen en dat in de vorm van een '3' op je raam plakken? :)
Niet bepaald een tweaker-oplossing maar wel erg effectief _/-\o_

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
sdomburg schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:59:
[...]

Nee, zo:

[afbeelding]

Ik weet bijna zeker dat dat niet bestaat.
_/-\o_ Idd zo zou het moeten zijn. Ik had zelfs in gedachten dat het niet zo hoefde te zijn dat de A4tjes aangrenzen, dus overlappen kunnen en dus ook schuin geplakt kan worden.

Enne voor het zwarte papier kopen. Dat witte is ook nodig om extra contrast te geven zwart valt weg op de achtergrond.

Maar ik wil tweakeroplossing B)

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
euhm, gaan we nou krenterig doen? ;)
een pak papier van 100 vel zijn toch ook de kosten niet, en dan is het resultaat (imo) netter dan zo'n geblokt effect van A4-tjes die alleen maar dienen ter contrast.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Je kan toch dat programmatje gebruiken die maakt er een PDF van, en dan de lege pagina's eruit plukken

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
bee-es schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:39:
euhm, gaan we nou krenterig doen? ;)
een pak papier van 100 vel zijn toch ook de kosten niet, en dan is het resultaat (imo) netter dan zo'n geblokt effect van A4-tjes die alleen maar dienen ter contrast.
8)7 Krenterig? Half tweakers probeert z'n processor/geheugen/videokaart tot z'n volledige max uit te buiten. En dan ben ik krenterig? :>

Wat ik nl probeer te vermijden is dat juist op 1 A4tje maar kleine hoekjes van de letter zit. En dan is het netter om zoiets te kunnen zoals het plaatje hierboven.

Voor de rest zitten zoeken maar nog geen gewenst resultaat nog gevonden.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Weet niet of het werkt, maar wat je zou kunnen proberen is het volgende:

1. Maak een indesign document ter grootte van een A4-tje

2. Zet er een hele grote drie op, zo groot als je wil, zodanig dat er maar een klein gedeelte op het papier staat
3. Maak een printje
4. Verschuif de drie (zoals op je tekening)
5. Ga naar stap 3 tot je klaar bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Witte op 26-05-2005 13:30 ]

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het verschuiven lijkt me geen handige zet als dat met de hand gebeurd: te weinig overzicht van waar je bent gebleven.

Waarom niet (een vector-tekening variant van) sdomburg's plaatje nemen? Verdeel het in zoveel A4's als je wilt en zoom dan steeds in op een enkel A4-tje. Bij een vector blijft het bij het zoomen mooi.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
F_J_K schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:42:
Het verschuiven lijkt me geen handige zet als dat met de hand gebeurd: te weinig overzicht van waar je bent gebleven.

Waarom niet (een vector-tekening variant van) sdomburg's plaatje nemen? Verdeel het in zoveel A4's als je wilt en zoom dan steeds in op een enkel A4-tje. Bij een vector blijft het bij het zoomen mooi.
Is waar, maar je kan je verschuiving uiteraard exact ingeven (in cm's)

Houdoe

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 19:41

Nitai

Live the life you love.

Koop 1 rol wit behang, plak twee stukken naast elkaar, en teken grote 3 en 0 erop :)

Wil je het mooier doen? Koop een busje verf en sprayen maar!

Niet alles hoeft met de computer ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:02
nog een idee:

1. Koop een bus zwarte plakaatverf, een kwast, zo'n rood wegwerpverfkrabbertjeding (:?), een paar blikken bier, een ladder, een goede stoel en een witte overall.
2. Zet die stoel voor het raam, pak de blikken bier en trek er 1 open.
3. Bel nu een schilder, zeg dat je alle spullen hebt en dat hij een 3 moet komen schilderen.

Klaar! B)

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08

edwardVdV

I shall say this only once!

Megamind schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:42:
Je kan toch dat programmatje gebruiken die maakt er een PDF van, en dan de lege pagina's eruit plukken
Ja, of Fineprint gebruiken (http://www.fineprint.com) en de lege pagina's deleten. Dat doe ik altijd, en werkt prima!

Knockwurst.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Mensen, dit is niet de HK. Houd het een beetje serieus ajb.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

je kan gewoon in cad programma ofander goedkope vektor based programma doen, visio bv.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1