Canal plus kastje

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Mijn ouders zijn overgegaan naar Canal Plus via UPC Digital en ze mochten het oude kastje houden.

Is het nu mogelijk dat ik dat kastje bij mij aansluit en dan Canal Plus ontvang? Of zit er toch een technologie achter die dat puur op adres activeert?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:49
Wat denk je zelf? Dat kastje doet het zelfs op het adres van je ouders niet meer. Soms mogen abonnee's het kastje houden en denk je dat heel NL straks gratis zit te kijken?
En ondersteuning geven om toch beeld te krijgen geven mag hier niet, want dat is het kraken van een beveiliging.

• Shadow_Zero
Ik heb niet de intentie om het te kraken.
En btw, bij m'n ouders doet het oude kastje het gewoon nog hoor...

EDIT:
Maar dan ben ik nog wel nieuwsgierig hoe het wel werkt. Hoe wordt zoiets geactiveerd en gedeactiveerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Shadow_Zero op 24-05-2005 15:02 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

Volgens mij werkt dat dan gewoon.. in mijn oude studentenhuis stond ook zo'n way-old decoder van Canalplus netjes zijn signaaltjes te decoderen, terwijl Canal Plus al jaren geen rekening meer stuurt :Y).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Als het ding met een smartcard draait zou het wel eens mis kunnen gaan als je 'm verhuist, maar ik verwacht eigenlijk van niet. Het Seca-coderingssysteem dat Canal+ op de kabel gebruikt weet niet welke decoder met welk smartcardje van wie is ;)

Een ander verhaal is het natuurlijk als ze dalijk gaan overstappen en iedereen nieuwe kaartjes krijgt. Dan is het wat een pech, beeld weg. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Hij heeft het waarschijnlijk over de analoge variant van canal+, dit heeft helemaal geen authenticatie systeem, maar werkt gewoon met de goede decoder.

Om je vraag te beantwoorden: Ja, je kan gewoon overal de analoge canal+ kijken met dat kastje.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Jep, maar de analoge decoders draaien als ik me niet vergis toch ook smartcard? Al is het niet moeilijk om even het kaartje mee te verhuizen natuurlijk :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Jimster schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:45:
En ondersteuning geven om toch beeld te krijgen geven mag hier niet, want dat is het kraken van een beveiliging.
Heb je daar een bron bij ?

• Shadow_Zero
Het is echt al een heel oud kastje, uit de jaren '90 in ieder geval. Ik weet niks van een smart-card.

Mijn pech is alleen geloof ik dat de flat waar ik in zit geen kabel heeft, maar antenne. Kabelinternet is hier bijvoorbeeld niet mogelijk. Dus dan zit Canal+ er zeker niet gecodeerd bij? (kheb niks kunnen vinden in ieder geval).

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Shadow_Zero schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:59:
Het is echt al een heel oud kastje, uit de jaren '90 in ieder geval. Ik weet niks van een smart-card.

Mijn pech is alleen geloof ik dat de flat waar ik in zit geen kabel heeft, maar antenne. Kabelinternet is hier bijvoorbeeld niet mogelijk. Dus dan zit Canal+ er zeker niet gecodeerd bij? (kheb niks kunnen vinden in ieder geval).
Alleen antenne?? Volgens mij is kabel overal wel beschikbaar.. m.u.v. enkele mini-gehuchten.. Maar je hebt dan pech, canal+ zend niet uit over de ether..

Volgens mij is het zowiezo alleen nederland 1, 2 en 3 die je via de ether kan ontvangen (misschien belgie en bbc ook, maar dat weet ik niet).. uiteraard is digitenne weer een heel ander verhaal..

[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 24-05-2005 16:07 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

(neanderthaler heeft bij Canal+ gewerkt)

Mij is ooit verteld dat in het gecodeerde tv-signaal ook een datastroom loopt met alle serienummers en per nummer de status, die dus steeds herhaalt wordt. op het moment dat de decoder zijn naampje hoort roepen met veranderde status, hoort ie dus te reageren met aan- of uit gaan met evt. bijbehorende display foutmelding. E0 bijv. is afgesloten wegens betaalachterstand ;)

Zolang de decoder mag spelen van Canal+ kan je hem overal gebruiken, zolang de decoder op de juiste frequenties staat afgesteld (er vanuitgaande dat er op die plek Canal+ wordt geleverd op de kabel, is namelijk niet overal)

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Shadow_Zero schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:59:
Het lijkt me sterk dat je geen kabel hebt. Tot voor kort was het wettelijk verplicht dat bij iedere nieuwbouwwoning een kabelaansluiting werd gerealiseerd. In dichtbebouwde gebieden (waar flats voorkomen) zal een gemeente bij oudere flats zeker wel een aansluiting hebben gerealiseerd toen het kabelnetwerk werd aangelegd.
Overigens neemt in sommige gevallen de verhuurder het hoofdsignaal af en verdeelt deze verder onder alle woningen (in dat soort gevallen kan het voorkomen dat kabelinternet daardoor niet mogelijk is).
Het is natuurlijk mogelijk dat je in een hele nieuwe flat woont waarbij een projectontwikkelaar bijvoorbeeld geen kabelaansluiting heeft gerealiseerd, maar een satellietontvanger op het dak heeft gezet met een intern kabelnetwerk: in dat geval is je ontvangst afhankelijk van wat de beheerder bepaalt.

• Shadow_Zero
Remus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:15:
[...]

Het is natuurlijk mogelijk dat je in een hele nieuwe flat woont waarbij een projectontwikkelaar bijvoorbeeld geen kabelaansluiting heeft gerealiseerd, maar een satellietontvanger op het dak heeft gezet met een intern kabelnetwerk: in dat geval is je ontvangst afhankelijk van wat de beheerder bepaalt.
Dat zou het kunnen, hoewel het zeker geen nieuwe flat is.
Ik weet niet wat we hier precies hebben. Er staan een aantal grote antennes op het dak meen ik en ik heb wel een COAX aansluiting voor tv en radio, maar we zitten in ieder geval niet bij UPC zoals de rest van het dorp/stadje.

Verwijderd

Ik heb ook canalplus

Die decoders zorgen gewoon dat het beeld "bruikbaar" word, nadat er een smartcard in ingevoerd, die eenvoudig te kraken zijn :P

• Shadow_Zero
Ik heb het nagevraagd en we schijnen hier een schotel te hebben op de flat (dat is dan via satelliet?).
Dan kan ik geen gebruik maken van het Canal + kastje?
Pagina: 1