Beste Tweakerts,
Na inmiddels heel wat kostbare uurtjes te hebben besteed aan dit probleem zie ik voorlopig geen licht in de duisternis. Ik hoop dat ik met jullie adviezen weer wat verder kom.
Een aantal dagen terug is door een collega een database dusdanig aangepast dat al zijn andere collega's voorlopig geen koffie meer voor hem gaan halen. Gelukkig hebben we een backup gemaakt met de standaard backuptool van Windows 2003. Uiteraard is het geluk zelden met ons en nu blijkt de gemaakte backup deels corrupt.
Van de backup kan ik gelukkig wel de 2 bestanden restoren van de database (.LDF en .MDF bestand). Deze lijken verder te werken, maar hier begint mijn twijfel al over de algehele integriteit van de data.
Ik heb een nieuwe installatie van Windows 2003 gedaan op Microsoft Virtual PC 2004 en hierop SQL Server 2000 Enterprise Edition geïnstalleerd. Hierin heb ik vervolgens een database met een identieke naam als de database van de backup aangemaakt. Vervolgens heb ik de SQL Server gestopt, de .MDF en .LDF bestanden overschreven met de bestanden van de backup. Hierna heb ik de SQL Server weer gestart. Via de SQL Query Analyzer heb ik geprobeerd het volgende commando uit te voeren:
Resultaat:
Dit lijkt toch aan te geven dat de bestanden enigszins functioneren.
Vervolgens:
Resultaat:
En deze melding blijft vervolgens bij zo goed als alle commando's terugkomen.
Op MSDN wordt de volgende verklaring gegeven:
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen?
/Edit:
Overigens kan ik via de SQL Server Enterprise Manager niets doen, want alles resulteert in
Na inmiddels heel wat kostbare uurtjes te hebben besteed aan dit probleem zie ik voorlopig geen licht in de duisternis. Ik hoop dat ik met jullie adviezen weer wat verder kom.
Een aantal dagen terug is door een collega een database dusdanig aangepast dat al zijn andere collega's voorlopig geen koffie meer voor hem gaan halen. Gelukkig hebben we een backup gemaakt met de standaard backuptool van Windows 2003. Uiteraard is het geluk zelden met ons en nu blijkt de gemaakte backup deels corrupt.
Van de backup kan ik gelukkig wel de 2 bestanden restoren van de database (.LDF en .MDF bestand). Deze lijken verder te werken, maar hier begint mijn twijfel al over de algehele integriteit van de data.
Ik heb een nieuwe installatie van Windows 2003 gedaan op Microsoft Virtual PC 2004 en hierop SQL Server 2000 Enterprise Edition geïnstalleerd. Hierin heb ik vervolgens een database met een identieke naam als de database van de backup aangemaakt. Vervolgens heb ik de SQL Server gestopt, de .MDF en .LDF bestanden overschreven met de bestanden van de backup. Hierna heb ik de SQL Server weer gestart. Via de SQL Query Analyzer heb ik geprobeerd het volgende commando uit te voeren:
code:
1
2
3
| ALTER DATABASE "logistiek-productie" SET SINGLE_USER WITH ROLLBACK IMMEDIATE |
Resultaat:
code:
1
| The command(s) completed successfully. |
Dit lijkt toch aan te geven dat de bestanden enigszins functioneren.
Vervolgens:
code:
1
| DBCC CHECKDB |
Resultaat:
code:
1
2
3
| Server: Msg 8966, Level 16, State 1, Line 1 Could not read and latch page (1:107) with latch type SH. sysindexes failed. DBCC execution completed. If DBCC printed error messages, contact your system administrator. |
En deze melding blijft vervolgens bij zo goed als alle commando's terugkomen.
Op MSDN wordt de volgende verklaring gegeven:
Buiten dat dit artikel alleen betrekking heeft op SQL Server 7.0 Standard Edition zie ik absoluut geen extreme load op mijn (virtual) machine. Wellicht dat het toch iets heeft te maken met het feit dat dit een virtual machine is?When Windows I/O operations fail due to insufficient system resources or because of insufficient working set quota, SQL Server reports error 823 or error 8966 without attempting a retry. These conditions can be reported by the operating system on a normal system, due to the current workload at that instance. If you retry the operation later it might work because of changing loads and system resources availability.
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen?
/Edit:
Overigens kan ik via de SQL Server Enterprise Manager niets doen, want alles resulteert in
code:
1
| error 0:General Error |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 14:44 ]