Toon posts:

Welke processor is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe laptop te kopen.

Nou probeer ik 2 laptops te vergelijken. Op een paar kleine dingen (waar ik mee kan leven) na, is de goedkoopste van de 2 erg interessant.

In de duurdere zit een AMD Semperon 3000+ 1,8 Ghz, in de goedkopere een Intel Celeron M processor 360 1,4 Ghz, 1MB L2 cache 400mhz FSB.

Is de AMD nou echt veel beter dan de Intel? Is het wel slim om puur op basis van kloksnelheid te vergelijken?

Graag jullie advies!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Je kunt beter bij een laptop helemaal niet naar de proc kijken, beter is om te kijken wat het ding allemaal heeft, onboard Wifi? Videokaart? Hoeveelheid intern geheugen, harddisk etc. En vooral heel belangrijk de accu duur, ik wet dat sommige intel procs echt energie opslurpen, nu is dit een mobile dus valt het vast wel mee. Wat ook wel belangrijk is of het ding warm wordt of niet, sommige laptops worden verschrikkelijk warm, soms zo warm dat je je bijna brand 8)7

Maar goed het is maar waar je waarde aan hecht, laptops zijn toch al geen snelheidsmonsters, voor gamen en zware applicaties is het toch beter een desktop/workstation te nemen dus vandaar dat je bij een laptop beter kunt kijken naar wat het meer te bieden heeft behalve kloksnelheid.

Ik denk zelf dat de Intel wel een redelijk keus is, wordt waarschijnlijk minder warm maar zal denk ik ook een beetje langzamer zijn.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:38:
Is de AMD nou echt veel beter dan de Intel? Is het wel slim om puur op basis van kloksnelheid te vergelijken?
Nee dat sowiezo niet. Zijn twee verschillende CPU's

Neem dit PMG FAQ ook maar effe door. wat jij zoekt kan je hier vinden

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 24-05-2005 14:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Het is wel een Intel Celeron he :)

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

EJVL schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:48:
Het is wel een Intel Celeron he :)
op zich niets mis mee. is maar net welke eisen je stelt

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tis misschien wel een Intel Celeron M, maar dat ding heeft dus geen Speedstep waardoor die dus de batterij in een uurtje of anderhalf wel leegtrekt. Een AMD Sempron Mobile heeft nog wel enige vorm van stroombesparing én is daarnaast een heel stuk sneller. Dus als je echt alleen naar de processor wilt kijken kun je het beste die Sempron nemen. :)
Als het nou een Intel Pentium M was, was het een ander verhaal, die heeft wel SpeedStep en is veel sneller op lage kloksnelheden.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
De Celeron M IS een Pentium M zonder speedstep en de helft van de cache. Bij een Banias core kom je dan op 512kb cache en bij een Dothan zelfs op 1Mb. klik

Dus dat die Sempron Mobile 3000+ zoveel sneller is wil ik niet zeggen. Want je vergelijkt dus waarschijnlijk een Sempron 3000+ (Athlon XP 2700+) en een Pentium M 1,4Ghz. Dan zou ik het wel weten. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 24-05-2005 14:59 . Reden: mb moest kb zijn ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat websites met benchmarks zoeken en vergelijken maar.

Kwalitatief ontlopen de twee, Intel en AMD, elkaar niet.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van Complete Systemen & Laptops :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.