Gbit niet boven de 30~35MBps

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ik zit al een tijdje met een luxe probleem namelijk:

Ik krijg met beide Gbit NIC's van me A8N SLI Deluxe de data transfers niet boven de 30~35MBps uit, cat 6 , 5e crossed en met Gbit switches helpt allemaal niet..

Verder schrijf ik van een Raid 0 set van 4 schijven naar andere Raid 0 sets dus aan hd's kan het niet liggen. de raid array's doen lokaal prima hun werk.

Kheb de nieuwste drivers geprobeerd en ook oudere maar niets blijkt te helpen 8)7

iemand suggesties ?

[ Voor 6% gewijzigd door Maku op 24-05-2005 14:51 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
35MB of Mb ?

Probeer anders eens in intel kaartjes.. die hebben de beste performance ..

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:22

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Test de boel eens met Netio (hier te vinden http://www.wintotal.de/softw/index.php?rb=28&id=671 ). Die test alleen de verbinding en niks anders. Zelfs met 2 cheap-ass kaartjes van realtek haal ik 80 MByte/s. Hoogste wat ik gewoon gehaald heb was 35MB/s, maar dat ligt uiteraard aan het feit dat ik geen raid gebruik.

[ Voor 2% gewijzigd door Sparhawk op 24-05-2005 14:05 . Reden: Gruwelijke typo ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Maku
Vanmiddag ff doen ik zit nu op me stage :) het meest extreme wat ik geproberd heb tot nu toe is naar 2 Raptors in Raid 0 geprobeerd te pompen over cat 6 en een gbit switch bij een vriend van me ..

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe zit dat eigenlijk dan wel met je switch?

een met een brakke (trage ;) ) backplane waar 10 andere users op werken zal ook niet bevorderlijk zijn... pak een Catalyst (cisco dus) of Superstack ( 3com ).

Verder maybe wat info over OS, drivers enzo?

• Maku
BoudewijnLinux schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:14:
Hoe zit dat eigenlijk dan wel met je switch?

een met een brakke (trage ;) ) backplane waar 10 andere users op werken zal ook niet bevorderlijk zijn... pak een Catalyst (cisco dus) of Superstack ( 3com ).

Verder maybe wat info over OS, drivers enzo?
switch kan ik nu niet meer testen maar wij waren de enige 2 die op dat moment op de switch zaten :D

Ik gebruik win 2k3 sp1 op me servertje en winxp sp2 op me game bak en over die gb switch ging het van winxp sp2 naar winxp sp2 :P

Drivers ... tja de nieuwste ( eergisteren vers gedownload van de fabrikant sites ) geen beta drivers oid en de oude bijgeleverde op de cd's ook geprobeert maar tevergeefs.

dat ik naar me Server de snelheden niet haal kan komen omdat de raid controller op pci bus zit samen met de Gbit nic maar waarom het tussen die pc van me vriend niet sneller gaat is me een raadsel :?

ps wel eens iemand voor 2-4 pc's een superstack of catalist zien neerzetten B)

[ Voor 7% gewijzigd door Maku op 24-05-2005 14:23 ]

Verwijderd

Als je switch loshaald en ff P2P doet dan? moet je wel ff andere kabel regelen. CAT6 in ieder geval..

M'n broer en ik hebben beide GBit LAN. En dat ging ook niet rap, maar 11 mb per seconde ofzow :S kwam misschien door de kabel, weet niet meer pcies welke hij gebruikte. Lannen via Firewire doe ik ook wel eens dat gaat lekker rap en is stabiel!

• Maku
kheb heel die switch niet meer het zit al met een cross cable en cat5e doet pima Gbit op 4 meter kabel lengte ;)

Verwijderd

Haha tja dat kan ook he :P Welke snelheid haal je nu dan ongveer met kopieren?

• Maku
kijk eens naar de topictitel :D

het zijn MB's trouwens .. niet mega bits ... foutje in de topictitel

[ Voor 53% gewijzigd door Maku op 24-05-2005 14:51 ]

Verwijderd

Da's toch te weinig voor gbit ?:P maja, netwerk is netwerk, maar voor P2P geef mij maar FireWire :D

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het gaat hier echter niet om lannen via Firewire, dat zal misschien best snel gaan, GBit zou sneller moeten gaan, zeker sneller dan wat de TS aangeeft te halen op dit moment.

@ TS: Durf je zo gauw niet te zeggen wat het probleem zou kunnen zijn. Welke programma's gebruik je om de snelheden te meten?

• Maku
Total Commander 6.51

Verwijderd

Total commander gebruikt standaard een trage, maar veilige methode van kopïeren.

Je kunt dit aanpassen in configuratie, opties , kopieer/wis.
Bij mij werd hierdoor de transfersnelheid 50% hoger.

Als je echt hoge transfer snelheden wilt bereiken, kun je beter overstappen op FTP transport.

Op een 100 Mbit LAN kreeg ik met FTP snelheden tussen de 10 Megabyte en 15 Megabyte per seconde.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:21:
Total commander gebruikt standaard een trage, maar veilige methode van kopïeren.

Je kunt dit aanpassen in configuratie, opties , kopieer/wis.
Bij mij werd hierdoor de transfersnelheid 50% hoger.

Als je echt hoge transfer snelheden wilt bereiken, kun je beter overstappen op FTP transport.

Op een 100 Mbit LAN kreeg ik met FTP snelheden tussen de 10 Megabyte en 15 Megabyte per seconde.
15 Mbyte/s ???

Even weer terug aan school denken:

100 Mbit = 100 / 8 = 12,5 Mbyte. Dit is dan inclusief alle overhead.
Weet je zeker dat je een 100 MBit lan hebt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Maku
Zal het eens proberen .. doet TCMD dat alleen over lan verbindingen ? want lokaal schijnt ie het wel goed te doen ( geen abnormaalheden dan )

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat is de cpu load bij zo'n test?

Wat heb je voor througput als je alleen data uit het geheugen leest, dus zonder de disks te benaderen?

Persoonlijk denk ik dat 35MB/sec helemaal niet slecht is. Verwachtingen dat een consumer-grade uit-de-doos ungetuned systeempje een gigabit vol kan blazen lijken me al te optimistisch.

Je zult eerst moeten uitzoeken waar de bottleneck zit, dus als je nu eerst eens een netwerk performance test doet, zonder de disks er bij weet je iets meer.
Pagina: 1