[Netware 5.1] Auto office install

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik draai hier Netware 5.1, met een Windows 98 en 2 Windows 2000 systemen.
Op alle workstations moet Office automatisch geinstalleerd worden, dit is een MSI package.

Op dit moment hebben we dat als een user inlogd, een snelkoppeling krijgt naar de MSI install file van office. Alleen het probleem is dat als de gebruiker hier op klikt, zelf de installatie moet gaan uitvoeren. Dat wil dus zeggen dat de gebruiker zelf elke keer een bestandlocatie en op "next" etc moet klikken.

Nu lijkt ons het een beter plan dat Netware eerst kijkt of de applicatie geinstalleerd is, zo niet deze gaat installeren zonder dat een gebruiker hier vanaf weet. Een "silent" install dus eigenlijk.

Wij hebben het bovenstaande al wel voor elkaar met de NAL, maar zouden graag willen weten hoe we dit kunnen oplossen door bovenstaande case. Op de Novell documentation site kunnen we vrij weinig vinden over dit probleem, iemand een idee?

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

Kroontje

...

Hebben jullie ZenWorks for Desktops draaien op jullie Novell?

Al met NAL, ja dus.. Zijn er geen paramaters die je mee kunt geven met de betreffende MSI package? Waarschijnlijk heb je een answer-file nodig bij die MSI.

[ Voor 58% gewijzigd door Kroontje op 24-05-2005 12:55 ]

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kroontje schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:54:
Hebben jullie ZenWorks for Desktops draaien op jullie Novell?
Ja, we hebben ZenWorks ook op alle desktops draaien.
We hebben al wel gekeken naar de functie "silent" (/s of -s) maar dit mocht niet baten.

[ Voor 17% gewijzigd door XippIX op 24-05-2005 12:57 ]

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

Kroontje

...

Ik meen mij te herinneren dat ik met een training van ZfD4 ook een OfficeXP installatie moest uitvoeren als opdracht. Hier maakten wij gebruik van een tool om de MSI files te openen en alle gegevens in te geven die nodig waren voor installatie. Zodoende er een stille installatie van gemaakt en met ZfD naar de users.

Kan zo even niet op de naam van die tool komen..

Edit: Er zit een tool bij de ResourceKit van Microsoft Office XP, Custom Installation Wizard. Met deze tool kan je een MST bestand maken bij je MSI bestand. Succes!

Hier kan je documentatie downloaden van de ResourceKit: Hier
Hier kan je de tools downloaden: Hier

[ Voor 43% gewijzigd door Kroontje op 24-05-2005 13:29 ]

Verwijderd

Met de orktools van de office-resourcekit maak je een answer-file. Verder distribueer je de msi met de answer-file vanuit zenworks/nal. Ook sr's/sp's kun je mooi in dat appl-object stoppen.