Toon posts:

MSI K8T Master Opteron stepping incompatibilliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morguh,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een MSI K8T Master2 moederbord.
Ook heb ik een tweetal Opteron 242's liggen echter zit ik met het probleem dat de stepping van de processpren niet ondersteund wordt door het moederbord.

Nu ben ik van plan om een tweetal Opteron 244's nieuw aan te schaffen maar ik zit echter met het volgende probleem.

De stepping die ondersteund wordt moet eindigen met : AL, AU, AK,of AT.

Ik heb al een aantal winkels opgebeld zoals Alternate en Salland en Informatique maar allen vertellen mij dat ze niet van te voren kunnen zien welke stepping ze bestellen en dat wanneer ik het ontvangen zou dat ik de processoren niet zou kunnen retourneren wanneer deze niet compatible zouden zijn met mijn moederbord.

Nu heb ik dus twee vragen.

1 Weet iemand een zaak die Opteron's verkoopt en die eventueel kan zien welke stepping ze bestellen of een aantal op voorraad hebben of waar ik mijn aankoop zou kunnen retourneren wanneer deze niet compatible zou zijn?

2 Wat is de oorzaak dat een bepaalde stepping niet compatible is met mijn moederbord?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Naast de door jou genoemde steppings zijn er nog AG (1xx stepping B3) en AH (2xx stepping B3). Aangezien B3 sinds augustus 2003 is vervangen door de nieuwere steppings, dan mag je met alle aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel gerust vanuit gaan dat je nu de juiste steppings in de handen krijgt gedrukt ;)

Zie ook zoeken op The BalusC Server naar merk=AMD, cpu type=K8 Opteron, product ID=AL|AU|AK|AT

Anders kun je nog altijd gebruik maken van de verplichte 1 week niet-tevreden-omruil-garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 24-05-2005 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:54:
Naast de door jou genoemde steppings zijn er nog AG (1xx stepping B3) en AH (2xx stepping B3). Aangezien B3 sinds augustus 2003 is vervangen door de nieuwere steppings, dan mag je met alle aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel gerust vanuit gaan dat je nu de juiste steppings in de handen krijgt gedrukt ;)

Zie ook zoeken op The BalusC Server naar merk=AMD, cpu type=K8 Opteron, product ID=AL|AU|AK|AT

Anders kun je nog altijd gebruik maken van de verplichte 1 week niet-tevreden-omruil-garantie.
Goed dit wil ik dan wel proberen. Maar geld die verplichte 1 week omruil garantie ook als ik zal moeten tekenen voor de bestelling en mij nadrukkelijk door de verkoper verteld ben dat ik mijn aankoop niet zal kunnen ruilen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:14:
en mij nadrukkelijk door de verkoper verteld ben dat ik mijn aankoop niet zal kunnen ruilen?
Zoek dan een andere verkoper. Dit is iig je reinste onzin.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:29:
[...]
Zoek dan een andere verkoper. Dit is iig je reinste onzin.
Het punt is dat ze dit allemaal zeggen :(

Informatique, Salland, Alternate :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij nader inzien, ik pak als voorbeeld Informatique:

http://www.informatique.nl/ --> klantenservice
U heeft zich vergist of bent niet tevreden
We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Informatique. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist hebt bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 7 dagen retour sturen aan Informatique. Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het product van Informatique naar de klant worden niet geretourneerd.
Er staat "onbeschadigde verpakking" en "gebruikt". Wellicht dat ze het daarom weigeren :/

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-05-2005 13:16 ]

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BalusC schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:16:
Bij nader inzien, ik pak als voorbeeld Informatique:

http://www.informatique.nl/ --> klantenservice

[...]
Er staat "onbeschadigde verpakking" en "gebruikt". Wellicht dat ze het daarom weigeren :/
maar als de stepping net zo als op de boxt AMD64's aan de buitekant van de verpakking te zien is is dat geen probleem en kost het je op zijn hoogst de verzend kosten.

je hoeft dan de verpakking immers niet te openen om te kijken of ze compatible zijn :P

[ Voor 13% gewijzigd door cold op 24-05-2005 13:31 ]

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's waar ook :)

Verwijderd

Kan de verkoper ook meteen zien, hoeft ie ze geeneens op te sturen.
Is er niemand die opterons op voorraad heeft?
ALs je nu 244ers besteld krijg je naar alle waarschijnlijkheid C0s als ik zo links en rechts op de fora kijk wat mensen kopen.
Andere optie is ebay.
Daar weet je zeker welke stepping je krijgt, alleen is de garantie een risico, maar de prijs is er ook naar...

Verwijderd

Topicstarter
Okeej bij deze, ik bestel ze bij Alternate en bookmark dit topic en zal laten weten hoe het gelopen is.

Hartstikke bedankt voor de moeite. :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:40:
Okeej bij deze, ik bestel ze bij Alternate en bookmark dit topic en zal laten weten hoe het gelopen is.

Hartstikke bedankt voor de moeite. :)
Thxz liep al met dezelfde vraag rond, want als Alternate de E4 stepping al kan leveren zou echt mooi zijn veel voordelen :).

Verwijderd

De e4 stepping heb ik nog nergens gezien, laat staan in europa.
Volgens mij is die pas vanaf juni (behoorlijk) leverbaar. En zelfs dan is de kans groot dat je een cg krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey BalusC, dat Xeon bakkie van jou.

Klokt dat een beetje over eigenlijk?

(*vroeg ik me zo af*)

Ik heb nu overigens een tweetal Opteronnetjes 242's maar die zijn niet compatible.
Ik kan er wel even mee werken om te ervaren hoe een Dual bak aanvoelt.
Gewoon even mee gamen voordat ik een BSOD krijg.

Maar uit wat ik kan doen merk ik wel dan een DUAL bak gewoonweg een beest is.

Echt ziekelijk snel.

Wil denk ik iig niet meer terug maar single core.

lol trouwens, straks komt de dual core Opteron uit.
(*Voor wie teveel geld heeft*)

En dan gewoon Dual Core Opteron workstation bakkie bouwen.

Would be nice. :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn moederbord biedt geen overclockopties en dat is as far ook niet echt noodzakelijk wat betreft de prestaties ;) Maar mijn volgende mobo moet en zal overclockopties aanbieden, want het hele "Tweaken/Overclocken" mis ik wel. Ervaringen kun je vanzelfsprekend in de [rml][ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4[/rml] topic-serie terugvinden. De AMD-tegenhanger is dit: [rml][ Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 3[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 25-05-2005 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:33:
Mijn moederbord biedt geen overclockopties en dat is as far ook niet echt noodzakelijk wat betreft de prestaties ;) Maar mijn volgende mobo moet en zal overclockopties aanbieden, want het hele "Tweaken/Overclocken" mis ik wel. Ervaringen kun je vanzelfsprekend in de [rml][ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4[/rml] topic-serie terugvinden. De AMD-tegenhanger is dit: [rml][ Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 3[/rml]
Prestaties hier mis ik ook niet hoor.

Zelfs al is het een 242, een dual 1,6GHz dus wat in de oren zwak klinkt presteerd het als een beest.
Maar ik vroeg het me eigenlijk gewoon af.

Als ik geen nieuwe cpu's hoefde te kopen ivm compatibilliteit zou ik het waarschijnlijk niet eens nodig gehad hebben. :)

Overclocken is me trouwens wel ietwat gelukt met mijn bord al heb ik niet kunnen kijken of hij echt stabiel loopt want dat doet dit bakkie op dit moment per definitie niet. :(

Wat me trouwens wel opvalt is dat in vele reviews naar buiten komt dat men voor gaming geen prestatie winst heeft met een DUAL Core of DUAL CPU.
In mijn ervaringen krijg je geen hogere fps maar wel een constante fps.

In tegenstelling met mijn vorige single CPU bakkie waar ik als het zwaar werd in games wel merkte dat de fps omlaag gingen blijft het bij dit bakkie constant.

O.A Il2. welk niet geschreven is voor hyperthreading of multithreading.
Maar toch heb ik prestatie winst bij bijv het laden wat nu ipv 50 sec met een hele zware missie nu oppeens 10 seconde duurt.

Ik denk dat jij wel ongeveer hetzelfde zal ervaren met je dual Xeon.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 14:46 ]

Pagina: 1