Computer valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik heb vorige week mijn pc geformateerd en alles er netjes opnieuw opgezet. Ik had hem geformateerd omdat hij soms zomaar uit viel. Nou valt hij dus weer zomaar uit.

Dit probleem doet zich voor sinds ik mijn koeler er een keer uit heb gehad om een nieuwe erin te zetten. Die nieuwe cooler paste niet en daaorm heb ik de oude er weer op gezet.

Nu vermoed ik dus dat het een probleem is met die koeler, maar wat kan dat zijn? Ik heb nu een AMD Cooler RaptorCooler1 3200+ Copperbase.

Nadat de computer net uitviel heb ik in mijn bios gekeken. Processor temperatuur was 51 graden en mijn CPU Fan draait met 2220 RPM (is dit normaal) Mijn computer is niet overgeclocked.

Ik las ook in de search dat het misschien een probleem kan zijn met kapotte voeding.

Waar moet ik het probleem zoeken? En hoe kan ik dit het beste oplossen?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:16
Heb je juiste hoeveelheid koelpasta gebruikt en sluit je heatsink goed aan? Draai eens een zware applicatie (processor zwaar) en meet tijdens applicatie je temps.

Specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je de cooler wel goed opgezet ? Dus met de uitsparing aan de kant van het socket-hendeltje ?

• Wou T
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik heb niet de hele cooler eruit gehaalt, alleen de fan heb ik ervan af gehaald. Deze heb ik daarna volgens mij wel weer goed aangesloten (ook op de stroom). Daarna ff gechecked of hij wel draaide bij het opstarten en dat was het geval.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Draait de ventilator nog steeds?? Ik zou dat maar eens even kijken. Anders je voeding?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Kom op nou, een beetje meer inzet van tevoren mag ook wel...

Begin hier eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en controleer vooral ook even of je ook foutmeldingen hebt staan in je logboek en haal het vinkje even weg bij 'de computer automatisch opstarten' na systeemfout (systeemeigenschappen -> geavanceerd -> opstart- en herstelinstellingen)

En als je ons vraagt of het te maken KAN hebben met je voeding dan lijkt het me handig als je ons vertelt wat voor voeding je hebt en wat die voeding allemaal moet trekken, je systeemspecs dus...

9800x3d

• Kawaii
  • Niet online
Wat zijn de waarden van je voedingslijnen? Heb je MemTest86 al eens gedraaid?

Geef een je volledige specs van je systeem. Dan kunnen we eens kijken of je voeding het wel aankan. Want ik heb het idee dat je voeding op z'n eind loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kawaii op 24-05-2005 11:38 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas, de topicstart voldoet niet aan het PMG Beleid :) En het is hier op GoT de bedoeling dat je o.a. de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt, voordat je er een topic wil starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.