Toon posts:

PC trager door wireless pci card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat ik kabel internet heb (draadloos) loopt mijn computer langzamer en loopt zelfs af en toe helemaal vast wanneer ik ook tegelijk mijn geluid heb aanstaan. Ik heb een wireless pci card en een router beide van het merk Planet. Hoe kan dit komen? en wat kan ik eraan doen?

Wat heb ik zelf al gedaan?
- Dacht eerst aan conflict met geluidskaart. Contact opgenemen met creative, maar daar ligd het probleem niet
- Wireless card zit in het goede slot, geluidskaart en pci card hebben beide andere IRQ.
- Pc heb ik gecheckt op spy/maleware en virussen met o.a. hitman pro en norton.
- gezocht op google e.d. maar niets gevonden

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:11
Ten eerste, internet en wireless maken computer altijd iets langzamer, bij nieuwe systemen is dit nauwelijks merkbaar, maar ik zie in je signature dat je maar 256MB intern hebt, ik weet niet wat je alllemaal tegelijk draait maar je draait sowieso al win XP en dan is dit al snel een bottleneck. Verder eet wireless ook CPU, zeker bij slechte drivers.

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-05-2005 10:58 ]

Specs

Verwijderd

Het kan ook zijn dat de creative kaart en de netwerkkaart van dezelfde irq bron snoepen. Kan je daar eens naar kijken in je apparaatbeheer?
Niet goed gelezen.

Je zou je netwerkkaart in een ander pci slot kunnen doen en je kan ook kijken via uitvoeren >>>netstat wat er allemaal over je netwerk vliegt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 10:59 ]

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:57:
Het kan ook zijn dat de creative kaart en de netwerkkaart van dezelfde irq bron snoepen. Kan je daar eens naar kijken in je apparaatbeheer?
Startpost

Wireless card zit in het goede slot, geluidskaart en pci card hebben beide andere IRQ.

Heeft ie dus al naar gekeken :9 Ik zie dat je het zelf ook hebt gevonden :+

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-05-2005 11:00 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen dat 256 mb geheugen te weinig is.

Verder hier een screenshot van m'n taakbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelplaza.nl/taakbeheer.GIF

Dit is genomen tijdens het openen van een nieuw venster van explorer

• asfaloth_arwen
CPU gebruik en geheugen gebruik zijn erg hoog, Geheugen is te begrijpen, probeer dit eens te verdubbelen, CPU is toch echt oorzaak van spyware,virussen of slechte drivers, je Internet explorer gebruikt erg veel, probeer eens een alternatieve browser (Firefox,opera etc.)

Verder staat internet explorer een aantal keer open (zie er zo snel al 3) Dit duidt op spyware/malware gebruik eens hitman pro of microsoft anti spyware

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-05-2005 11:10 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:07:
CPU gebruik en geheugen gebruik zijn erg hoog, Geheugen is te begrijpen, probeer dit eens te verdubbelen, CPU is toch echt oorzaak van spyware,virussen of CPU is toch echt oorzaak van spyware,virussen of slechte drivers, je Internet explorer gebruikt erg veel, probeer eens een alternatieve browser (Firefox,opera etc.)

Verder staat internet explorer een aantal keer open (zie er zo snel al 3) Dit duidt op spyware/malware gebruik eens hitman pro of microsoft anti spyware
Zoals eerder vermeld heb ik mijn pc hierop gecheckt: met hitman pro, microsoft antispyware en norton. Ik heb ook geprobeerd met Firefox mozilla, maar hier hetzelfde probleem.
of slechte drivers
Is dat het dan? Welke zouden dat kunnen zijn

• asfaloth_arwen
Slechte drivers kunnen zijn van je wireless kaart (heb je verschillende versies geprobeerd) of een combinatie van drivers (bijv. wireless en geluid)

Specs

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Ken je het gebruik van control-N als je IE gebruikt? Dan krijg je een extra Window in plaats van een nieuwe browser opgestart. Verder is al gesuggereerd dat 256 MB te weinig kan zijn; waarschijnlijk gebruik je sinds je kabel hebt meer programma's tegelijk.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

gebruik je de Wireless Zero Configuration van Windows XP SP2 (zie onder config.scherm-->systeembeheer-->services--> zoeken op service 'Windows Zero Configuration' op opstart type 'automatisch' en stattus 'actief')?

Dit zou een bottleneck kunnen zijn. Of gebruik je bijgeleverde drivers? Gebruik je ze allbei zet dan de WZC uit en kijk of dit scheelt. Mijn ervaringen met WZC zijn overwegend slecht (sitecom, linksys en e-tech hardware onder XP wordt allemaal maar zeer instabiel ondersteund, dit is opgelost wanneer de bijgeleverde drivers worden gebruikt.)

Het is onzin dat deze config. te traag zou zijn voor wireless internet. Ik draai thuis naar volle teveredenheid en zeer soepel een Duron 900Mhz, W2ksp4, 256RAM met E-tech 11Mps wireless. Ze moet natuurlijk niet allerlei overbodige zut aan hebben staan dat wel.
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:07:
is dit niet normaal :? iexplorer opent op de w2k bak waar ik nu achter zit altijd een nieuw proces. Dat zegt natuurlijk niets over de aan/afwezigheid van spyware, maar wel dat het meer voorkomen van dergelijke processen niet een directe relatie kent.

[ Voor 40% gewijzigd door aardbeix15 op 24-05-2005 11:26 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:19:
Ken je het gebruik van control-N als je IE gebruikt? Dan krijg je een extra Window in plaats van een nieuwe browser opgestart. Verder is al gesuggereerd dat 256 MB te weinig kan zijn; waarschijnlijk gebruik je sinds je kabel hebt meer programma's tegelijk.
Control-N? Wat is dat?
Slechte drivers kunnen zijn van je wireless kaart (heb je verschillende versies geprobeerd) of een combinatie van drivers (bijv. wireless en geluid)
Wat kan ik hieraan doen?

• asfaloth_arwen
aardbeix15 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:23:
gebruik je de Wireless Zero Configuration van Windows XP SP2 (zie onder config.scherm-->systeembeheer-->services--> zoeken op service 'Windows Zero Configuration' op opstart type 'automatisch' en stattus 'actief')?

Dit zou een bottleneck kunnen zijn. Of gebruik je bijgeleverde drivers? Gebruik je ze allbei zet dan de WZC uit en kijk of dit scheelt. Mijn ervaringen met WZC zijn overwegend slecht (sitecom, linksys en e-tech hardware onder XP wordt allemaal maar zeer instabiel ondersteund, dit is opgelost wanneer de bijgeleverde drivers worden gebruikt.)

Het is onzin dat deze config. te traag zou zijn voor wireless internet. Ik draai thuis naar volle teveredenheid en zeer soepel een Duron 900Mhz, W2ksp4, 256RAM met E-tech 11Mps wireless. Ze moet natuurlijk niet allerlei overbodige zut aan hebben staan dat wel.

[...]

is dit niet normaal :? iexplorer opent op de w2k bak waar ik nu achter zit altijd een nieuw proces. Dat zegt natuurlijk niets over de aan/afwezigheid van spyware, maar wel dat het meer voorkomen van dergelijke processen niet een directe relatie kent.
Ik draai hier win XP en op mijn oude P4 met W2Kpro bij beide kan ik vele pagina's opengooien (nieuwe vensters) en draait iexplore.exe maar 1 keer. Echter als ik steeds internet explorer opstart ipv doorklikken/nieuw venster is dit normaal ja.

[ Voor 9% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-05-2005 11:31 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Of gebruik je bijgeleverde drivers? Gebruik je ze allbei zet dan de WZC uit en kijk of dit scheelt. Mijn ervaringen met WZC zijn overwegend slecht (sitecom, linksys en e-tech hardware onder XP wordt allemaal maar zeer instabiel ondersteund, dit is opgelost wanneer de bijgeleverde drivers worden gebruikt.).
Volgens mij gebruik ik beide. Ja ik zit momenteel niet thuis op m'n pc, dus dat zal ik vanavond even meoten checken, maar bedankt voor de tip.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:34:
[...]

Volgens mij gebruik ik beide. Ja ik zit momenteel niet thuis op m'n pc, dus dat zal ik vanavond even meoten checken, maar bedankt voor de tip.
wellicht dat deze elkaar dan in de weg zitten en dat dit zowieso voor vertraging zorgt, je pci wifi kaart wordt immers dubbel anagestuurd, dit kost je ook CPU resources omdat die pci kaart weinig zelf gaat processen.

zoals gezegd ik zou enkel voor de meegeleverde drivers gaan en de WZC killen en op 'uitgeschakeld/disabled' zetten.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 20:15
btw:

control + N = een toetsencombinatie in IE --> druk ctrl + "n" voor een nieuwe venster met dezelfde URL... érg handig, je kunt trouwens ook shift + klikken op een link

offtopic:
en f6 om naar de adresbalk te gaan :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door sjongenelen op 24-05-2005 11:51 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ben inmiddels weer thuis en heb even uitgeprobeerd wat je zei, maar het uitschakelen van Windows Zero configuration heeft niet de oplossing gegeven.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van iemand een tip om de temperatuur is te meten. Ik heb Speedfan gedowload en gedraaid en nu krijg ik het volgende plaatje. Screenshot is genomen nadat ik de computer ongeveer 2 uur aan heb gehad. Dit lijkt me niet helemaal goed ofwel? (computer rateld ook wel veel)

Afbeeldingslocatie: http://forum.computeridee.nl/files/speedfan_925.gif

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

tsja als deze waarden niet juist zijn voor je proc.type dan zal je PC er niet trager van lopen, hij doet het of doet het niet. Het kan natuurlijk ook een brakke sensor zijn, je PC doet het immers toch nog?

Dat dit invloed kan hebben op je wireless kaart betwijfel is zeer, het heeft immers niks met elkaar te maken, anders om kan de plaatsing van de wireless kaart natuurlijk wel je airflow hebben verstoord, maar goed dat is een ander verhaal waar een ander subforum bij hoort en daarnaast wordt het uit je post niet duidelijk of de plaatsing van deze kaart overeenkomt met een eerdere configuratie.

Verwijderd

Zoals in het screenshot van Speedfan te zien is, is dat de -12V lijn niet echt goed is.
Die zou rond de -12V moeten zitten, maar bij jou PC is die 8.43V.

Misschien een brakke voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:23:
Zoals in het screenshot van Speedfan te zien is, is dat de -12V lijn niet echt goed is.
Die zou rond de -12V moeten zitten, maar bij jou PC is die 8.43V.

Misschien een brakke voeding?
Maar hoe kan ik dit veranderen?

Verwijderd

Ik zou eerst eens simpelweg je pc opnieuw opstarten en dan meteen in de taskmanager kijken of iexplorer.exe ook al gestart is, is dat het geval kan je 99% zeker ervan zijn dat er wel spy/adware erop zit. Anti-spy/adware tooltjes vinden niet alles en krijgen ook niet alles eruit, zelfde met virusscanners: nieuwste updates ervan wil niet zeggen dat je immuun bent.

Als 2de vindt ik die temperatuur van je HD wel erg merkwaardig hoog (56ºC). Ook dat die bij 1 temperatuur -32ºC aangeeft vind ik merkwaardig. 60ºC is neem in aan de CPU en 42ºC de case-temp. Voor een cpu is 60ºC redelijk normaal met dit weer en geen zware koeler. Die voltlijnen geven vooral bij de -12v een heel erg groot verschil, het beste wat je ertegen kan doen is een andere/zwaardere voeding proberen en kijken of dan de pc stabiel blijft, met traagheid heeft de voeding niet veel te maken.

Dat de computer ratelt duid erop dat hij is het swappen, dus dat hij dingen van het werkgeheugen naar de pagefile zit te schrijven om werkgeheugen vrij te maken, geheugen erbij zetten zou dit moeten verminderen/verhelpen, 512 erbij en de pc is happy :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:20:
Ik zou eerst eens simpelweg je pc opnieuw opstarten en dan meteen in de taskmanager kijken of iexplorer.exe ook al gestart is, is dat het geval kan je 99% zeker ervan zijn dat er wel spy/adware erop zit. Anti-spy/adware tooltjes vinden niet alles en krijgen ook niet alles eruit, zelfde met virusscanners: nieuwste updates ervan wil niet zeggen dat je immuun bent.

Als 2de vindt ik die temperatuur van je HD wel erg merkwaardig hoog (56ºC). Ook dat die bij 1 temperatuur -32ºC aangeeft vind ik merkwaardig. 60ºC is neem in aan de CPU en 42ºC de case-temp. Voor een cpu is 60ºC redelijk normaal met dit weer en geen zware koeler. Die voltlijnen geven vooral bij de -12v een heel erg groot verschil, het beste wat je ertegen kan doen is een andere/zwaardere voeding proberen en kijken of dan de pc stabiel blijft, met traagheid heeft de voeding niet veel te maken.

Dat de computer ratelt duid erop dat hij is het swappen, dus dat hij dingen van het werkgeheugen naar de pagefile zit te schrijven om werkgeheugen vrij te maken, geheugen erbij zetten zou dit moeten verminderen/verhelpen, 512 erbij en de pc is happy :)
Ik denk dat ik er wat gehuegen bij ga kopen. Maar hoeveel, watm welk merk en welke winkel kan ik dit het beste kopen. Kan het zijn dat die hoge temperaturen ook wat te maken hebben met het geheugen?

Ik heb nu: Systeemgeheugen 256 MB (DDR SDRAM)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee verder??????
Pagina: 1