[PS] Kleurverschillen

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik heb last van een raar kleurverschil in Photoshop. Het probleem ontstaat bij het gebruik van eigenlijk alle kleuren maar is vooral goed zichtbaar bij grijstinten.

Het kleurenpallet geeft namelijk grijstinten weer richting bruin, grijs is niet mooi grijs maar veel warmer. De kleur wordt ook zo weergegeven als ik files open in Photoshop. Echter wanneer ik nu opsla als bijvoorbeeld PNG wordt wel de juiste kleur gegeven; ook in Photoshop (het preview venster voor PNG)! Een rare situatie dus, in PS zelf ziet het eruit als bruin maar zodra ik save wordt het grijs. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Ik heb sinds kort een nieuw scherm dus misschien dat er ergens nog een oud profiel rondzweeft ofzo. Heb de Adobe gamma control al gebruikt om de instellingen te checken, maar daar lijkt niets mis te zijn. White point zit op 7500K zegt de test me; dat klopt ook wel want hoger of lager instellen geeft een kleurwaas die ik niet wil hebben. Het lijkt er dus op dat het zo'n beetje overal goed is, behalve in PS.

Om even een demonstratie te geven:
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/s142918/kleurverschil.jpg

Dit is exact dezelfde file, onderin zoals ie eruit moet zien (geladen in Windows) en boven in Photoshop met bruine waas eroverheen. Het moet dus echt aan een of andere PS instelling liggen want als het op screenshots al te zien is...

[ Voor 25% gewijzigd door jsiegmund op 24-05-2005 10:49 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:45
Export je als PNG 8 of 24 in Photoshop?

• jsiegmund
24

Edit: ah... ik start PS opnieuw op en het hele probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon!?! Geen idee wat ik nou veranderd zou moeten hebben maar nu klopt het ineens weer wel. Excusez moi voor het ongemak, kon ook niet inzien dat de oplossing zo makkelijk zou zijn 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door jsiegmund op 24-05-2005 10:55 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

iCe01 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:54:
24

Edit: ah... ik start PS opnieuw op en het hele probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon!?! Geen idee wat ik nou veranderd zou moeten hebben maar nu klopt het ineens weer wel. Excusez moi voor het ongemak, kon ook niet inzien dat de oplossing zo makkelijk zou zijn 8)7
Wellicht toch kleurprofiel gewijzigd, waardoor je even opnieuw moest starten :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:45
:o d:)b

Soms zijn het de simpele dingen waar je het in moet zoeken. :)

• jsiegmund
BtM909 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:58:
[...]

Wellicht toch kleurprofiel gewijzigd, waardoor je even opnieuw moest starten :?
Zoiets zal het wel zijn ja, best handig dat je dan even een melding krijgt dat je inderdaad even opnieuw zou moeten starten :)

Verwijderd

Dit is een oude discussie, maar voor mensen die dit probleem nog steeds of nu hebben:

Ik had dit probleem gisteren ook. Nou had ik al een tijdje photoshop en ik had het probleem voorheen niet. Dus heb ging ik alles is na en stuitte ik op de driver installatie van mijn monitor, een Nec Multisync 75f. De drivers van mijn monitor was ik vergeten te installeren en heb ik maanden later geinstalleerd en sinsdien had ik dit probleem. Nou heb ik op de NEC site gezocht en zag hier geen patch of iets dergelijks voor. Dus zocht ik verder en ik vond onder Bureaublad eigenschappen- tabblad instellinge- geavanceerd- tabblad kleurbeheer.. de huidige kleurprofielen. Ik heb op de NEC site de drivers gedownload van een vorige monitor en het kleurprofiel van een vorige monitor toegevoegd onder kleurbeheer. Het ligt dus niet aan je drivers maar aan je kleurprofiel! Want nu doet photoshop het wel gewoon. Alle kleuren zijn weer terug!

Dus wijzig je kleurprofiel onder bureaublad eigenschappen- tabblad instellingen-knopje geavanceerd- tabblad kleurbeheer
Pagina: 1