Toon posts:

9800pro@xt valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik een 9800pro heb heb ik allemaal problemen.
mijn pc:

Amd athlon xp 2400+ @2000 mhz
Soltek 75FRV
1024 mb samsung ddr 333 mhz
120gb wd
450 q-tec
club3d 9800pro @xt
windows xp sp2
direct x 9.0c
catalyst 05.4

als ik mijn pc de eerste keer opstart loopt hij na 2 minuten vast. het maakt niet uit wat ik doe. soms krijg ik een heel raar beeld en gaat hij weer terug naar windows maar dan lijkt het zonder drivers. maar meestal is het scherm zwart en reboot hij gewoon. als hij gereboot is is er niks aan de hand en kan ik gewoon doen wat ik wil zonder dat hij vast loopt. als ik dan de pc uitzet en een paar uur later de pc weer aan zet dan begint het weer van voren af aan, maar als ik hem maar 1 uurtje uit laat dan heb ik geen problemen.

wat ik allemaal heb geprobeerd:
andere drivers
formateren + windows er opnieuw opzetten
andere voeding ( de oude was een 350w onbekend maar had soms een max op de 12v van 13.5v )
van de pro een xt maken
bios flashen
en een overclocken
temp cpu is stressed 65 c
airflow zal wel niet optimaal zijn maar ik heb wel me best gedaan

alvast bedank! _/-\o_

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08
flash hem eerst maar terug naar een pro. Zo te horen kan hij de snelheden niet aan.
Ook is een q-tec voeding gewoon brak, probeer eens een goede van 400 watt, misschien dat het daaraan ligt?

Verwijderd

Topicstarter
ook voordat ik hem op de xt had geflashed had ik dit probleem maar hiermee werd het niet erger. en als ik hem overclock maakt dat niet echt uit. en er zit een arctic cooler op dus.. maar ik ga het wel even proberen. maar de voltages zijn goed van me voeding
..
ik heb de 9800pro bios weer ingeflashed en het probleem is er nog steeds maar het duurt iets je langer voordat hij crashed, nou ongeveer 5 minuten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 22:19 ]

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 19:14
Ik heb precies hetzelfde probleem.
ik snap het niet en ik word er egt gek van!

Verwijderd

Het is algemeen bekend dat de eerste gen ati 9800pro kaarten met veel ouderdom verschijnelen voorkomen in eind 2004 begin 2005. Ik heb nu al zo 35dode ati9800pro terug zien komen in die periode. Van door gebranden 5volt connector tot afgevallen/gebranden smd-weerstanden tot onverklaarbare doodverschijningen. En de personen waar aan die kaarten zijn verkocht zijn voor 99% huis en tuin pc-gebruikers dus iets van stiekum overclocken en rma'en zal misschien maar 2 gebeurd zijn.
Ik lees ook veel op andere forums dat de ati 9800pro builded by Hercules met veel 5volt stabiliteit problemen hebben. Dat soms de molex connector van de voeding er af fikt, mem-parts gewoon opbranden. Zelf heb ik nog nooit iets gehoord van hercules over dit probleem. Wel weet ik dat Gainward eens veel 9800pro's terug heeft gehaalt vanwege brakke volt-regelaars.

Btw: Ik weet dat het soms even uit de agp slot halen van de kaart en goed schoonblazen van de agp-slot en de kaart-connector wel eens "vage" lock-ups kunnen schelen ;) in verband met stof.

Verwijderd

ik ben dus mrknak (ben me oude w8 woord vergeten |:( ) en dit is ook een oud topic MAAR ik heb de voltage van ik dacht 1.5 naar 1.6 verhoogt en hij valt (tot nu toe) niet meer uit :D
dat wilde ik even laten weten ;)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 15:31

HeepH

Dope Rapper

''het'' voltage...hoe? door een voltmod ofzo? of kan dat met een bios flash? want dat kon in mijn tijd (2 videokaarten terug) nog niet :P

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
ik kon het gewoon instellen in mijn bios, ik heb een soltek 75-FRV mobo
maar dit is alweer een tijdje geleden en ik heb er weer last van ondanks mijn aanpassing.
zou het kunnen dat hij toch te warm wordt omdat ik verkeerde pasta oid heb gebruikt?
Pagina: 1