Toon posts:

defecte IIyama beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vorig jaar een tft-scherm 17 inch van IIyama aangeschaft. Die is nu al kapot. Heb geprobeerd een nieuwe te krijgen, maar ze willen 'm alleen maar repareren.
Wat zijn nu mijn rechten als consument. Ik heb trouwens drie jaar garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 10:41 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Bel iiyama op? Wat is er eigenlijk mis met repareren?
Als ie dan werkt is het toch prima.
Wat is er eigenlijk aan kapot?

Waarom spam je je website trouwens onder je bericht?

edit: Welkom op GoT trouwens ;)

[ Voor 53% gewijzigd door rb338 op 24-05-2005 10:18 ]

Verwijderd

Bij normaal gebruik:

3 jaar garantie = 3 jaar garantie

Als jij niets overtreden hebt ( lees:niet juiste voeding, oid ) .. Dan ben je de klos.

Nu kun je gewoon terug gaan :D

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, zal niet meer spammen, wist niet dat dat niet mag, ben nieuw!

Ik vroeg me alleen af of zo'n leverancier niet verplicht is om je een nieuwe te geven zoals dat bij vele andere producten wel het geval is.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

Maasluip

Kabbelend watertje

Waarom zou je een nieuwe moeten krijgen? Je hebt recht op reparatie, niet op een nieuw beeldscherm, niet na een jaar.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn telefoon is nog niet zo lang geleden stuk gegaan, binnen de garantie. Toen kreeg ik uiteindelijk toch weer een nieuwe. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat met beeldschermen zit.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens het consumentenrecht heb je gedurende je garantieperiode recht op een vervangend, vergelijkbaar product. Dat hoeft dus geen nieuwe te zijn, maar mag ook een eventueel refurbished product zijn. IIyama hanteert standaard eigenlijk altijd een omruilgarantie. Ze komen je een vervangende monitor brengen. Je hebt dan 2 keuze's: Je mag de vervanger gewoon houden, en zij zetten jou scherm, zodra gerepareerd, ook in als vervangend scherm voor garantiegevallen.
De tweede optie is dat je tijdelijk een leenmonitor krijgt, als je perse je eigen terug wilt. Deze wordt dan gewoon gerepareerd. Je krijgt eigenlijk nooit een nieuwe. IIyama wil ook zelf de garantie afhandelen, de meeste winkeliers krijgen niet eens geld terug als ze een defecte monitor naar de klant toe vervangen, en zelf voor de garantieafhandeling zorgen naar IIyama toe.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:41

Soggy

vroemmmm

Waarom in vredesnaam gelijk een nieuwe? Je hebt recht op een werkend product. Als deze kapot gaat, is het aan de leverancier om ervoor te zorgen dat het werkt. Dit kan door reparatie of door vervanging. Je hebt echter niet zomaar recht op een nieuwe, dit is aan de leverancier (of reparatiedienst/importeur) om te beoordelen.

edit: spuit 111 :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Soggy op 24-05-2005 10:26 ]

If it works, tweak it

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 20:21

neh

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:20:
Sorry, zal niet meer spammen, wist niet dat dat niet mag, ben nieuw!

Ik vroeg me alleen af of zo'n leverancier niet verplicht is om je een nieuwe te geven zoals dat bij vele andere producten wel het geval is.
Edit je startpost dan?

Wat voor producten heb jij in gedachten waarbij dat wel het geval is dan? Ze hebben de verplichting om je OF een nieuwe te geven of je huidige beeldscherm te vervangen. En volgens mij is die keuze niet aan jou.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Verwijderd

Heb een half jaar geleden nog een scherm van Iiyama kunnen omruilen die 2 jaar en 11 maanden oud was... je krijgt wel een gerefurbished model natuurlijk maar omruilen doen ze dus wel.

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

een tijdje terug ging een 17inch crt van Iiyama stuk, die was geloof ik 2 jaar oud. Even bellen, komen ze hem dezelfde week ophalen en (in mijn geval) een nieuwe brengen. Niet zeuren maar bellen dus.

[ Voor 20% gewijzigd door _Oldie_ op 24-05-2005 11:04 ]

Pagina: 1