[XP] Afdrukkwaliteit van gedeelde printer aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met volgend probleem :

Ik heb 3 PC's in een lokaal die op een domein hangen in active directory.
Op een van de 3 PC's staat een lokale HP printer die geshared wordt voor de 2 andere PC's in dat lokaal.
Tot daar is alles OK.
Nu zouden we graag hebben dat deze 3 PC's als ze gewoon afdrukken op deze printer ( dus standaardinstelling ) dat de afdrukkwaliteit "draft" is.
Iemand enig id hoe dit te verwezenlijken ?
Ik dacht gewoon als lokale admin aanloggen op de PC waar de printer aanhangt, vervolgens bij de settings van de printer de kwaliteit op "draft" zetten en OK, maar dat is dus niet het geval.

-| Hit it i would ! |-

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Hello,

Ik zit hier op netwerk met beneden een 940C. Ik heb voor iedere pc de instellingen appart gedaan. Zo heb ik er 1 die onwijs veel staat te printen en nog 3 die alleen voor games zijn en wat inetten e.d. Maar om je even op weg te helpen : als je naar je configuratiescherm gaat > printers > eigenschappen van je geharde printer > geavanceerd > standaardinstellinge > papier/kwaliteit kun je per pc je standaard neerploffen.. Heb je dus een bak die je zwarte inkt opslurpt kun je die dus best op draft zetten zoals je wilt...

succes !

--0--

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
bij elke PC apart ? Of alleen op de PC waar de printer op geshared staat ?

-| Hit it i would ! |-

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Bij elke pc appart ;)

--0--

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
de istelling die je maak op de server bij "geavanceerd" etc wordt overgenomen door de clients als standaardinstelling las je de printer connecteert/installeert.
Maw als je loginscript de printers eerst verwijderd en dan opnieuw aanmaakt hoeven je gebruikers alleen een keer opnieuw in te loggen...

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
de andere PC's krijgen de mapping van de printer bij het aanloggen op een domein.
Volgende regels zorgen ervoor dat de mapping gebeurd :

Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\StudioPC02\StudioPrinter"
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\StudioPC02\StudioPrinter"

Nu bij het aanloggen krijg ik wel een melding dat er in regel 2 een fout in het script zit.
Ik heb me al suf zitten zoeken naar wat dit kan zijn, vinden jullie het toevallig.

StudioPC02 is dus de PC waar de printer lokaal aanhangt, en op geshared is al StudioPrinter.

Ik heb reeds op deze PC als lokaal admin de afdrukkwaliteit van het printen op draft gezet, maar hij neemt het niet over op de andere PC's, ik vermoed door de fout die in de VB logonscript zit die hierboven staat.

-| Hit it i would ! |-

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
'gesharde > gedeelde' in de titel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Falcon10 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:27:
de andere PC's krijgen de mapping van de printer bij het aanloggen op een domein.
Volgende regels zorgen ervoor dat de mapping gebeurd :

Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\StudioPC02\StudioPrinter"
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\StudioPC02\StudioPrinter"

Nu bij het aanloggen krijg ik wel een melding dat er in regel 2 een fout in het script zit.
Ik heb me al suf zitten zoeken naar wat dit kan zijn, vinden jullie het toevallig.

StudioPC02 is dus de PC waar de printer lokaal aanhangt, en op geshared is al StudioPrinter.

Ik heb reeds op deze PC als lokaal admin de afdrukkwaliteit van het printen op draft gezet, maar hij neemt het niet over op de andere PC's, ik vermoed door de fout die in de VB logonscript zit die hierboven staat.
Er zijn 2 plekken wara je exact dezelfde setting kan doen. Alleen op de ene plek is het voor de server lokaal, op de andere de instellingen die de clients overnemen als de printer aangemaakt wordt (maw om nieuwe settings te pushen moeten de users uit- en inloggen en moet het script eerst alle printers verwijderen en dan weer aanmaken. Het is het tabblad advanced of iets dergelijks waar je links onderaan de preferences kan instellen.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Dus ik zou eerst een soort

WshNetwork.RemoveWindowsPrinterConnection "\\StudioPC02\StudioPrinter"

Onder de Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") regel moeten doen ?
Is die removewindowsprinterconnection ook effectief een woord dat VB aanneemt ? Want dat weet ik dus niet.

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1