hardware File/mailserver:
Single Xeon 3 GHz processor met 1 MB Cache
2.5GB intern geheugen
3x72 diskruimte in RAID-configuratie (effectief: 144 GB, max 6 disks)
RAID controller (256MB cache)
wat draait er op:
Brightstor Arcserver 11.1 (Build 3100)
Microsoft Exchange
corsa 7.1
progress database 9.1D
en veel andere programma's die we via onze citrix servers aan de gebruikers aanbieden.
info:
Het virtuele geheugen ligt nu op 7.2 GB. Is dat niet overdreven veel?

Probleem:
Arcserve backups mislukken steeds. We hadden vroeger enkel een open file agent voor exchange maar nadien hebben we ook openfile agents geinstalleerd voor de database server en de ADserver. We hoopten dat het beter zou gaan maar helaas. Dit is allemaal door een bedrijf gebeurd.
En dat heeft ergens te maken met Microsoft exchange. Want Exchange werkt na de backup soms ook niet meer. We moeten steeds in de services alle exchange gerelateerde services stoppen en opnieuw starten. En dan doet hij het vaak wel weer.
Let wel: deze server en het hele citrix verhaal is geinstalleerd door een bedrijf, niet wijzelf dus
en zij verzekerden ons dat het perfect mogelijk was die softwareconfiguratie op die hardware te draaien.
Maar ondertussen zitten we al maanden te kutten en vooral het regelmatig (meerdere keren per week) mislukken van backups is heel erg vervelend.
Mijn vraag aan jullie was: Wat denken jullie van die combinatie hard-software?
Enig idee in welke richting we het moeten zoeken om de oorzaak van het probleem te vinden?
Ik kijk het topic regelmatig na en als er aanvullende info nodig is, probeer ik die op te zoeken.
voor alle duidelijkheid; de hardware hier beschreven is enkel de file/mail server.
we hebben daarnaast nog een DB server een AD server en 3 citrix servers draaien. (meer info over de citrix servers kan ook als het relevant is voor het probleem hier beschreven)
Er zijn ongeveer 80 gebruikers die van citrix gebruik maken.
Idd we wilden eigelijk vanaf het begin ook een aparte exchange server maar er was ons verzekerd dat het geen probleem zou geven en ze hadden het al vaker gedaan zonder problemen.
nog even voor leon1e
Single Xeon 3 GHz processor met 1 MB Cache
2.5GB intern geheugen
3x72 diskruimte in RAID-configuratie (effectief: 144 GB, max 6 disks)
RAID controller (256MB cache)
wat draait er op:
Brightstor Arcserver 11.1 (Build 3100)
Microsoft Exchange
corsa 7.1
progress database 9.1D
en veel andere programma's die we via onze citrix servers aan de gebruikers aanbieden.
info:
Het virtuele geheugen ligt nu op 7.2 GB. Is dat niet overdreven veel?
Probleem:
Arcserve backups mislukken steeds. We hadden vroeger enkel een open file agent voor exchange maar nadien hebben we ook openfile agents geinstalleerd voor de database server en de ADserver. We hoopten dat het beter zou gaan maar helaas. Dit is allemaal door een bedrijf gebeurd.
En dat heeft ergens te maken met Microsoft exchange. Want Exchange werkt na de backup soms ook niet meer. We moeten steeds in de services alle exchange gerelateerde services stoppen en opnieuw starten. En dan doet hij het vaak wel weer.
Let wel: deze server en het hele citrix verhaal is geinstalleerd door een bedrijf, niet wijzelf dus
Maar ondertussen zitten we al maanden te kutten en vooral het regelmatig (meerdere keren per week) mislukken van backups is heel erg vervelend.
Mijn vraag aan jullie was: Wat denken jullie van die combinatie hard-software?
Enig idee in welke richting we het moeten zoeken om de oorzaak van het probleem te vinden?
Ik kijk het topic regelmatig na en als er aanvullende info nodig is, probeer ik die op te zoeken.
Tja een exchange, arcserve en progress database. Het bedrijf had het over embedded databases die niet noodzakelijk op de database server moeten draaien, het zou anders zijn als we oracle draaiden.Rolfie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:11:
Ik zie dat je 3 databases actief hebt op je Citrix server. Dan kan je wel op zo'n geheugen gebruik komen. Ik weet niet hoeveel gebruiker je op de server actief hebt?
Advies, 1 Data / Database server + 1 Citrix server.
voor alle duidelijkheid; de hardware hier beschreven is enkel de file/mail server.
we hebben daarnaast nog een DB server een AD server en 3 citrix servers draaien. (meer info over de citrix servers kan ook als het relevant is voor het probleem hier beschreven)
Er zijn ongeveer 80 gebruikers die van citrix gebruik maken.
Idd we wilden eigelijk vanaf het begin ook een aparte exchange server maar er was ons verzekerd dat het geen probleem zou geven en ze hadden het al vaker gedaan zonder problemen.
nog even voor leon1e
[ Voor 29% gewijzigd door dread op 24-05-2005 10:46 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.