X700Pro Memory Heat Problem

Pagina: 1
Acties:

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik heb me X850 Pro kaartje de deur uit gedaan voor de R520 die gaat komen. dus als Tussen stap heb ik een X700 Pro voor weinig geld gekocht. Het was een na genoeg nieuwe Asus AX700 Extreme 256 MB.

Er zit dus 256 MB Samsung GDDR3 2.0ns op. Alleen ik kom niet verder dan 500 MHz mem. Ik heb de stock cooler vervangen voor een VF700-CU ( zonder de mem sinkjes die had ik al eens gebruikt ). door de cooler kon ik de 500 halen daar voor was het 480-484 voor het geheugen. Maar nu wordt het nog steeds loei heet. Nu heb ik aan de achterkant van de kaart mem sinkjes geplakt met thermaltape. De Sinks worden wel warm maar er komt niet meer speed uit het geheugen iets van 3 mhz. Zou de warmte geleiding van die tape nu zo slecht zijn ? aan de voorkant blaast dan fan van de Vf700 over het geheugen heen dus dat heb ik maar niet meteen mee gecooled.

Ook een kleine v-mod van 0.1 verhoging hielp niet. ik denk omdat het geheugen toch al te heet wordt. Mijn X850 had hier helemaal niet veel last van. Kon gewoon 640 mem trekken. Hebben jullie Athesive gebruikt voor het bevestigen van de mem blokjes ? want deze krijg je er niet goed meer af als ik de kaart door wil verkopen is het mooier als die er niet definitief op zitten.

Ik weet niet of jullie tips hebben ? Ik heb ook op XS al een topic lopen maar daar heeft niemand gereageerd ( binnen 36 uur ). Vroeger boeide het me niet plakte ik die sinks er wel blijvend op maar aangezien deze kaart maar tijdelijk is liever niet :) Maar @ XS halen ze 550 a 570 op het geheugen met gelijke kaarten. Hopelijk hebben jullie nog tips.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 11:53
Je bent gedowngrade van een x850 naar een x700? Gekkenwerk!

Maar je kan natuurlijk niet van een x700 verwachten dat hij even hard gaat als een x850. De memblokjes van de 850 zullen wel "handpicked"zijn en van hogere kwaliteit.

Als je geen thermal adhesive wilt gebruiken kom je denk ik niet verder voor de onderst mem-blokjes. Je kan nog wel de bovenste blokjes op de kaart leggen met normale koelpasta. De zwaartekracht houdt dan die dingen op zijn plaats.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hebt een tragere kaart, dus is het logisch dat deze niet zo snel wil als je oude kaart. Als je niet harder kan zit je gewoon aan de max. van je kaart, niet elke kaart kan even hard.

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kawaii schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:40:
Je hebt een tragere kaart, dus is het logisch dat deze niet zo snel wil als je oude kaart. Als je niet harder kan zit je gewoon aan de max. van je kaart, niet elke kaart kan even hard.
Maar het draait niet eens op stockspeeds toch? Het hoort ook niet loeiheet te worden lijkt mij...

• Astennu
Dekaasboer schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:26:
Je bent gedowngrade van een x850 naar een x700? Gekkenwerk!

Maar je kan natuurlijk niet van een x700 verwachten dat hij even hard gaat als een x850. De memblokjes van de 850 zullen wel "handpicked"zijn en van hogere kwaliteit.

Als je geen thermal adhesive wilt gebruiken kom je denk ik niet verder voor de onderst mem-blokjes. Je kan nog wel de bovenste blokjes op de kaart leggen met normale koelpasta. De zwaartekracht houdt dan die dingen op zijn plaats.
Waarom is dat gekken werk ? Nu krijg je nog geld voor een X850 strex krijg ik daar nog de helft voor als de R520 er is :) dus voor tijdelijk vind ik het een prima oplossing :) Verder Zijn de X850 XT PE handpicked. Die van de Pro niet. En je mag wel verw8ten dat je 500 MHz haald met 2.0ns ( 500 mhz standaart ).

Die pasta kan wel maar wordt geknoei dan stoot je tegen je kast en verschuiven ze of zo. Dus denk niet dat dat een optie is.
Kawaii schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:40:
Neeh duhh ik ben ook niet dom of zo :) maar als er staat 2.0 ns = 500 mhz dus moet i dat ook met een marge kunnen. En @ heel veel sites en fora's halen ze idd 540 en hoger.
pleasure schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:50:
[...]

Maar het draait niet eens op stockspeeds toch? Het hoort ook niet loeiheet te worden lijkt mij...
Idd jij snapt em hij haald stock niet. Maar ze horen wel heet te worden alleen nu is de vraag wat coolt het beste een fan er op richten hielp wel wat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Ik zou denken aan dezelfde oplossing als voor normaal RAM: Alleen airflow. Volgens mij geleidt tape zo slecht dat het eerder isoleert. Zou gewoon een fan over beide zijden laten blazen.

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:37:
Ik zou denken aan dezelfde oplossing als voor normaal RAM: Alleen airflow. Volgens mij geleidt tape zo slecht dat het eerder isoleert. Zou gewoon een fan over beide zijden laten blazen.
Jah ik zal dat eens proberen + een andere bios van een XT 256 mb board er in knallen mischien gaat i dan wel harder.

• Astennu
K heb een XT 256 mb bios getest die werkte helemaal niet goed in 3d ondanks de clocks. En de Pro bios wel die gaf me een 5 mhz boost op het geheugen maar dus nog niet denderend. Dikke fan er op helpt ook niet dus denk gewoon een slechte kaart.

Nj aik probeer wel verder anders jammer :)

Pagina: 1