Toon posts:

Kabelmodem -> Hub -> 2 Notebooks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal niet de eerste keer zijn dat deze topic verschijnt, maar toch. Ik heb gezocht, maar niet gevonden in de bestaande topics. Ik wil namlijk kabelinternet delen.>:)

Ik heb een 3Com 8 poorts 3C16700 hub. Poort 8 kan ik dacht ik eventueel instellen als uplink? Verder gewone 10/100 Mbps NIC's in notebooks (PCMCIA).

Nou wil ik geen (tijd- en geldgebrek) server plaatsen met 2 NIC's en via de server en hub Internet delen. Zou dat ook direct via de hub kunnen? Na wat te proberen geen Internet. Moet er misschien iets ingesteld worden (IP, DNS?) Of kan het gewoon niet?:(

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Nee, kan niet, of je moet ervoor zorgen dat de twee ethernetkaarten hetzelfde MAC adres krijgen, maar dat lukt je niet... Dat is een ingebakken uniek nummer...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
met @home kun je meerdere ip adressen aanvragen voor 10,- in de maand... dan kun je beiden tegelijk op internet via die hun... anders moet je toch echt 1 instellen als host en de ander als client. en nog een ander netwerk-iets regelen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Inderdaad, bij @home kun je meerdere Ip-adressen kopen. Ik zelf heb er ook twee, eentje voor mezelf en de andere voor mijn moeder! Je kunt ook de beide comps hetzelfde Ip-adres geven, maar dan kun je niet samen op internet, wel apart :)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik kan me anders wel goed herineren dat je onder de netwerkomgeving bij je nic en andere mac adres kunt opgeven. Met 3com kaarten moet dit nog eenvoudiger zijn. :)
Op donderdag 11 januari 2001 14:43 schreef Martijn het volgende:
Nee, kan niet, of je moet ervoor zorgen dat de twee ethernetkaarten hetzelfde MAC adres krijgen, maar dat lukt je niet... Dat is een ingebakken uniek nummer...

Verwijderd

http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14009

Dit is ook een oplossing
Ik heb zo'n apparaatje voor 289,- in een prijslijst gezien.

• Martijn
Waar zie jij die voor 289 piek??

• Martijn
Snailer, als je dat al voor mekaar krijgt (en volgens mij lukt dat niet) kun je nog niet tegelijk op internet... Alleen maar 1 tegelijk...

Verwijderd

|:( Het feit dat je met 2 pc's een ip adres wilt delen,
geeft al aan dat je wel moét routeren.
Immers je wilt graag hebben dat de door jouw 'bestelde' packets bij de juiste pc uitkomt. kortom: je zit met de ip-adres(en) en de mac-adres(en).
Afgezien met het feit hoe de kabelmodem is ingesteld, wat ik ook niet weet, kom je min of meer uit bij NAT.
Omdat je met routeren en/of NAT 'actief' ingrijpt in het dataverkeer moet dit door een netwerkappraat worden gedaan. Een kabelmodem of iets anders.

Je kunt wel 's proberen om een laptop een extra netwerkkaart te geven en via hem 't net op te gaan. Daarna moet je de routing tabel nog ff kloppend maken. :9~

Misschien weet iemand hoe je zo'n kabelmodem kunt hacken om naar je eigen hand te kunnen zetten?
Pagina: 1