Ik zit met het volgende:
Ik ben net begonnen met een Visual Studio .NET 2003 en ben bezig met Visual Basic. Van Wrox heb ik een "Beginning VB.NET 2003" leer-programmeren-boek. In hoofdstuk 1 moet een een simpele applicatie maken waarbij je je naam invult en daarna je naam + stukje tekst laat zien. Zo hoort het eruit te zien:
Naam ingeven

Naam + tekst laten zien.

Maar zo krijg ik 'm te zien:

Wat klopt hier niet?
Ik heb het uitgetest op 7 verschillende PC's: 3x Windows 2000, 2x Windows XP en 2x Windows 2003 server. En alleen op de Windows 2003 server's werkt het prima! Op alle anders PC's werkt het niet.
Wat ook vaag is zijn de OK en EXIT button, daar horen onder de "O" en "x" een underscore te zitten.
Ik heb mijn PC compleet opnieuw geinstalleerd, alle updates gedraaid maar zonder succes. Daarna heb ik nog de .NET framework helemaal opnieuw geinstalleerd, ook zonder succes. .NET framwork 1.0 (met SP3) werkte ook niet. Tevens heb ik op mijn werk op 2 andere PC's met VB.NET de applicatie opnieuw gecompileerd, ook zonder succes.
Bij Wrox zelf kun je de source + .exe downloaden en daarmee heb ik dus ook hetzelfde probleem. Tot nu toe werkt het dus alleen op Windows 2003 server.
De specs:
- Windows 2000 SP4
- Visual Studio 2003
- Alle windows updates gedraait
- .NET framework 1.1 + SDK + dutch language pack
De code:
Heeft 1 van jullie hier al ervaring mee gehad en een ook oplossing?
Ik ben net begonnen met een Visual Studio .NET 2003 en ben bezig met Visual Basic. Van Wrox heb ik een "Beginning VB.NET 2003" leer-programmeren-boek. In hoofdstuk 1 moet een een simpele applicatie maken waarbij je je naam invult en daarna je naam + stukje tekst laat zien. Zo hoort het eruit te zien:
Naam ingeven

Naam + tekst laten zien.

Maar zo krijg ik 'm te zien:

Wat klopt hier niet?
Wat ook vaag is zijn de OK en EXIT button, daar horen onder de "O" en "x" een underscore te zitten.
Ik heb mijn PC compleet opnieuw geinstalleerd, alle updates gedraaid maar zonder succes. Daarna heb ik nog de .NET framework helemaal opnieuw geinstalleerd, ook zonder succes. .NET framwork 1.0 (met SP3) werkte ook niet. Tevens heb ik op mijn werk op 2 andere PC's met VB.NET de applicatie opnieuw gecompileerd, ook zonder succes.
Bij Wrox zelf kun je de source + .exe downloaden en daarmee heb ik dus ook hetzelfde probleem. Tot nu toe werkt het dus alleen op Windows 2003 server.
De specs:
- Windows 2000 SP4
- Visual Studio 2003
- Alle windows updates gedraait
- .NET framework 1.1 + SDK + dutch language pack
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Private Sub btnOK_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnOK.Click
'Display a message box greeting the user
MessageBox.Show("Hello, " & txtName.Text & _
"! Welcome to Visual Basic .NET.", _
"HelloUser Message")
End Sub
Private Sub btnExit_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnExit.Click
'End the program and close the form
Me.Close()
End Sub |
Heeft 1 van jullie hier al ervaring mee gehad en een ook oplossing?
[ Voor 21% gewijzigd door BigEagle op 24-05-2005 09:10 ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...