WLAN - Verbinding maken over afstand 300m met opstakels

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 14:08
Hallo,

Ik ben aan het uizoeken of het mogelijk is om op een betaalbare manier een verbinding te maken tussen ons bedrijf en thuis.

De afstand tussen beide panden is ongeveer 300m maar er is geen sprake van vrij zicht, dit is ongeveer de situatie:

MIJN HUIS - HUIS - HUIS - HUIS - div. Bomen - Aarden wal (7m hoog) - water (15m) - BEDRIJF

Mijn huis is ongeveer 8m hoog, het bedrijf ongeveer 7, er hoeft alleen een stabiele verbinding te komen, 11Mbit is al weg genoeg en in de panden kunnen wel kabels getrokken worden.

Welke netwerkapperatuur, antenes, AP's ed ben ik hier voor nodig, waar kun je deze kopen en wat kost het ongeveer?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hum, 300m met line-of-sight moet mits speciale antennes makkelijk te halen zijn,,
maar met al die hinderenissen betwijfel ik of dat dat met WLAN haalbaar zal zijn ...
Geen expert though... Iemand met ervaring?

Edit: Quote van een site: "Water molecules tend to react strongly at radio frequencies at 2.4GHz, this is why this frequency band is used in microwave ovens. In the case for WLAN that means that any precipitation like fog, rain, snow etc. can be a problem and disrupt communications, but also other objects containing water: human bodies, plants, trees and so on."
Dus, denk die 15m water wel zowat je zwaarste probleem is...
Vraagje: als je van het hoogste punt van je huis een rechte lijn zou trekken naar het hoogste punt van je bedrijf, loopt deze lijn dan door het water? Indien niet, dan is er misschien nog hoop...

Interessante site: Wireless Link Planner
Moet je precies wel door heel wat technische details wroeten dan.
Niet mijn probleem, ik heb al genoeg werk gedaan in jouw plaats :p .

Mijn prognose: waarschijnlijk niet mogelijk, en indien mogelijk waarschijnlijk niet legaal...

[ Voor 84% gewijzigd door DieterVDW op 24-05-2005 02:37 ]

Verwijderd

Ik zie hier compleet niets van eigen initiatief, vooronderzoek of wat dan ook. Ga eerst Algemene gedragsregels (Netiquette) maar eens goed doornemen en probeer je dan wat in te lezen.

Dit topic is gesloten.