Toon posts:

Met geen mogelijkheid internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej,

Ik heb al dagen zelf lopen uitproberen en vanavond al uren de oude topics doorgespit op evt overeenkomsten... maar tevergeefs.

Het volgende is aan de hand:

Ik heb een laptop met XP sp1 met Broadcom 10/100 netwerkkaart en een Intel PRO/2200BG Wireless. Ik ben net klaar met een migratie van xs4all naar tiscali ADSL en heb voor backup tijdens de migratie Chello breedband. Voor de migratie heb ik mn laptop probleemloos kunnen aansluiten op een thuisnetwerk en deel ik de Xs4all ADSL met 2 ander desktop. Tijdens de migratie heb ik de laptop gebruik om via Chello toch te kunnen internetten. Ook dit gaat goed.

Dan heb ik de laptop geprobeerd te configureren op de Tiscali. Ik heb eerst allerlei netwerkconnectie geprobeerd te maken. MAC en Bridge aangemaakt en weer deleted etc. Nu werkt de Tiscali ADSL al voor de desktop en beide de wireless en de netwerkkaart op de laptop detecteren verbindingen maar ik kan met geen mogelijkheid internetten of het netwerk op.

Als ik een adres intyp dan geeft ie een alert: "nu.nl cannot be found, please check bla di bla". Ik vermoed dat het een zeer eenvoudig iets is wat ik verzuimd heb te doen....

om kort te zijn: HELP! ;)

Wat gegevens als ik ipconfig doet:
wireless:
:
:169.254.139.xxx
:255.255.0.0
:

LAN:
:
:169.254.253.yyy
:255.255.0.0
:

Ik heb gelezen dat 169 duidt op het feit dat mn laptop geen DHCP server kon vinden??
Als dit zo is, hoe dan wel? ;(

Mobs

Verwijderd

Topicstarter
Enne.. ik heb mn firewall uitgeschakeld (draaide eerst Agnitum Outpost)

Verwijderd

Je kan je post editen!

1 van de eerste dingen die ik in dit soort gevallen doe, is winsockfix draaien. Vaak lost dit de problemen op (kan veroorzaakt zijn door spyware, dialer, oid).
www.winsockfix.tk

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Je IP klopt inderdaad niet. Het IP 169.254.xxx.xxx geeft aan dat je PC een dynamisch IP wil, maar deze niet toegewezen krijgt door een DHCP.

Welke IP's hebben de desktops?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
sorry - dubbel bericht -

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen!

Ik heb winsockfix het werk laten doen en het werkt nu idd weer. Wat mij betreft mag deze tip in de FAQ komen _/-\o_
Pagina: 1