Ha, bedankt voor het kijken en becommentariëren
Ter informatie: de foto’s komen inderdaad uit mijn Powershot A75. Ik heb deze foto’s niet bewerkt,
Frogmen en
Misc., alleen geresized.
Die vage kleuren komen voornamelijk doordat de kleuren buiten ook zeer bijzonder waren. Het waren ook zeer vreemde weersomstandigheden, zij het voor korte duur. Dat en het feit dat ik mijn witbalans op ‘het TL-lampje met de H’ heb gezet (ik weet de officiële naam even niet zo snel) dragen toe aan de vreemde kleuren. Oja, ik heb ook de ‘levendige kleuren-optie’ aangezet.
Ik heb de foto’s ook even op een CRT bekeken, en sommige zijn inderdaad enigzins donker. Op mijn iMac (met TFT-scherm) en op het schermpje van mijn toestel is dat niet altijd even makkelijk te beoorden. Daar moet ik dus eens op leren letten.
Ik moet ook toegeven dat de bewolking buiten een stuk spectaculairder was dan de foto’s doen vermoeden. Gezien commentaar ben ik dus niet echt geslaagd om dat goed weer te geven. Jammer, maar al doende leert men. Volgende keer beter.
Wat foto 12 betreft,
Simon, tja het leek me wel leuk om het patroon van die ruwe aarde een beetje onderbroken te hebben. Ik vraag me nu af of het wel zo mooi is om mijn eigen schaduw daarvoor te gebruiken (die linker schaduw was trouwens een boom).