Samsung WS-32Z308P SlimFit-TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
In verschillende topics wordt deze tv aangehaald, omdat het een zeer betaalbare tv is, die verschillende HDTV signalen ondersteund, maar het mooiste aan de tv is natuurlijk zijn diepte. Ondanks dat het een "conventionele" CRT is met een beelddiagonaal van 82cm, is de tv slechts 39,9cm diep! Op die manier kun je dus de beste beeldkwaliteit krijgen zonder dat je een echt bakbeest hebt. Een LCD of plasma tv is natuurlijk nog minder diep, maar heeft als nadeel dat de beeldkwaliteit toch wat achterblijft bij CRT en dat de tv ook nog eens een stuk duurder is.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://av.samsung.de/images/produkte/ws32z308p_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://av.samsung.de/images/eigenschaften/slimfit2.gif

Specs:
Bildschirmgröße: 81 cm, SlimFit™ Pure Flat Bildröhre

Bildformat: 16:9

Funktionen: 100Hz / 100Hz Natural Scan, 2 Tuner Bild-im-Bild Funktion, Doppelbild-Funktion, Multi-Bild-Funktion, DNR (Digital Noise Reduction), LNA (Low Noise Amplifier) AKB (Auto Kinetic Bias), Zoom-Funktion, Standbildfunktion, Scan-Modus Einstellung (Digital / Progressive / Natural), 4 Bildmodi

Musikleistung: RMS 2 x 10 Watt

Funktionen: Nicam/A2 Stereo, Virtual Dolby, Graphic Equaliser, Turbo Sound

Tuner: AL-B/G, D/K, I, I/I', SECAM-B/G, D/K, L/L', automatische Programmabstimmung, Videotext mit 200 Seitenspeicher

Anschlüsse: Antennenanschluß, Komponenteneingang, 2 SCART-Anschlüsse, AV-Eingänge, S-Video

Funktionen: Eingangssignale: 1080i; 576P; 480P; 576i; 480i, Ein/Aus Timer, Sleep-Timer, Graphisches Bildschirmmenü

Leistungsaufnahme: Betrieb: 160 Watt, Stand-by: < 3 Watt

Abmessungen: (BxHxT) in cm 93,4 x 56,8 x 39,9 (ohne Verpackung) 105,0 x 70,5 x 51,5 (mit Verpackung)

Gewicht: 54,5 kg (Nettogewicht), 60,0 kg (Bruttogewicht)

Zubehör: Fernbedienung TM76 (im Lieferumfang)

Site:
http://av.samsung.de/arti...0-C2E45BC78A7D&show=specs

De tv is volgens mij nog niet in Nederland te koop, maar wel in Duitsland. Op www.pick2pay.nl is hij dan ook al voor €869,- te krijgen. Ik weet niet of er al tweakers zijn die hem hebben, maar mocht dat zo zijn dan zou het leuk zijn als ze hun ervaringen hier posten.

Verder vraag ik me af wat de tv nu eigenlijk kan weergeven. Hij kan verschillende HDTV signalen aan, maar volgens mij kan hij uiteindelijk geen HDTV weergeven in een HDTV resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 09:41
Dit hadden ze toch ook voor de gewone CRT monitor. Wel slimme oplossing vind ik.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel te koop. Iemand hier heeft hem besteld en krijgt hem donderdag. Ik wacht met net zoveel spanning als hijzelf op wat ie ervan gaat vinden want deze TV staat ook zeer hoog op mijn shortlist.

Hij is wel te koop in NL ook, in ieder geval bij alternate.nl bijvoorbeeld.

En... hij geeft wel HDTV weer als het goed is, in 1080i welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:21:
....

Verder vraag ik me af wat de tv nu eigenlijk kan weergeven. Hij kan verschillende HDTV signalen aan, maar volgens mij kan hij uiteindelijk geen HDTV weergeven in een HDTV resolutie.
Zou je je hier nader willen verklaren. Ik begrijp niet echt wat je bedoelt? 1080i is gewoon HDTV.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik ben de persoon die hem donderdag hoopt binnen te krijgen :)

ik heb 'm overigens besteld bij http://www.alternate.nl

heb al in diverse topics info gepost, je bent me een paar dagen voor 8)

Zodra ik 'm binneheb geef ik een seintje, ik probeer in ieder geval komende weekend een review op tweakers te gooien (er vanuit gaande dat ik hem op tijd binnen heb)

[ Voor 12% gewijzigd door bogaards op 24-05-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@TheMarco: Ik bedoel natuurlijk "normaal" te koop, geen import. Daar hij ook al bij pick2pay te koop is en dat geef ik zelf al aan. :)

@Arx: Er staat dat het ingangssignaal 1080i kan zijn. Dan kan hij het natuurlijk gewoon downscalen en op 540i weergeven. Er staat nergens dat hij een resolutie van 1080i ook echt kan weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Wat is het verschil tussen een tv als deze en een normale CRT breedbeeld. bv als ik heel dicht bij mijn breedbeeld komt zie je dat het beeld duidelijk is opgebouwd uit verticale lijntjes, de kleuren worden ook gevormd door de primaire kleuren.. nu heb ik een x iets gezien over hdtv's waarin het beeld was opgebouwd uit veel meer verticale lijntjes waardoor het beeld veel scherper was ook bij de gewone tv uitzendingen. ook was het beeld veel kleurrijker. geld dit nou ook voor deze tv... ik zie door de bomen het bos niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:37:
...
@Arx: Er staat dat het ingangssignaal 1080i kan zijn. Dan kan hij het natuurlijk gewoon downscalen en op 540i weergeven. Er staat nergens dat hij een resolutie van 1080i ook echt kan weergeven
Aha, Samsung schrijft over het 30" broertje dit:
Another compelling benefit of the TXR3079W is its built-in HDTV tuner, which works with an antenna to receive free, over-the-air broadcasts of HDTV. It has the ability to accept digital signals from both 720p and 1080i sources, displaying them in 1080i and delivers a crystal-clear progressive scan picture from any analog source. It comes with a Dolby Digital Dynamic Sound System that includes a 20-watt stereo with a multi band adjustable equalizer to complement the experience.
In ieder geval geen 720p native, maar wel 1080i. :P

bron: http://www.samsung.com/Pr...p?seq=20050105_0000089663

[ Voor 6% gewijzigd door Arx op 24-05-2005 08:31 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:18
In elk geval wel progressive scan ondersteuning, al heel wat op een CRT. Staat helaas niet bij of het zowel NTSC als PAL progressive is... ik ga uit van beiden maar iemand anders mag dat vaststellen ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
BlowFish schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:47:
Wat is het verschil tussen een tv als deze en een normale CRT breedbeeld. bv als ik heel dicht bij mijn breedbeeld komt zie je dat het beeld duidelijk is opgebouwd uit verticale lijntjes, de kleuren worden ook gevormd door de primaire kleuren.. nu heb ik een x iets gezien over hdtv's waarin het beeld was opgebouwd uit veel meer verticale lijntjes waardoor het beeld veel scherper was ook bij de gewone tv uitzendingen. ook was het beeld veel kleurrijker. geld dit nou ook voor deze tv... ik zie door de bomen het bos niet meer :S
Het enige grote verschil met een "normale" crt is dat hij niet zo diep is als een normale tv's, een 32" tv van philips is bijvoorbeeld 56cm diep tegen 40cm van deze. Voor de rest heeft hij wel wat bladiebla technieken voor beter beeld, maar hoeveel vooruitgang dat levert ten op zichte van de concurrenten weet ik niet, want die hebben ook allemaal bladiebla technieken in hun tv's.

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-05-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Niet helemaal waar, progressive scan op CRTs is nog steeds niet standaard; voor zover ik weet is Panasonic de enige die het structureel op de duurdere modellen levert. JVC en Toshiba doen het ook wel eens, maar van Philips en Sony heb ik ze nog nooit gezien.

Wat wel een klein beetje jammer is (vind ik met mijn glazen meubel) dat de TV weliswaar kleiner is maar niet lichter; mijn Loewe Aventos weegt zelfs iets minder terwijl hij wel veel dieper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:05:
[...]

Het enige grote verschil met een "normale" crt is dat hij niet zo diep is als een normale tv's, een 32" tv van philips is bijvoorbeeld 56cm diep tegen 40cm van deze. Voor de rest heeft hij wel wat bladiebla technieken voor beter beeld, maar hoeveel vooruitgang dat levert ten op zichte van de concurrenten weet ik niet, want die hebben ook allemaal bladiebla technieken in hun tv's.
aha duidelijk :/ ... is zit nu zwaar te twijfelen om deze TV aan te schaffen maar vraag me af of ik er wat aan heb icm een ps3 of xbox360, want uiteindelijk doen we het daar tog voor :) . De PS3 heeft een HDMI uitgang... nou zegt me dat weinig maar ik neem aan dat xbox360 van dezelfde uitgang gebruik zal maken. Nu de grote vraag, kan deze HDMI uitgang worden aangesloten op deze samsung TV ... want als dat het geval is bestel ik hem liever vandaag dan morgen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik had hem ook hoog op mijn lijstje staan.
In Duitsland zijn ze al aardig aan het stoeien geweest met het ding.
Resultaat:
- Algemene indruk, prachtig mooi beeld (zij vergelijken hem met name met de KV32FQ86 van sony), MAAR:
-Veel, heel veel problemen met de beeldgeometrie.
Voorbeeld:
men zegt daarover o.a. dat op ongeveer 15 cm vanaf de beeldrand horizontale lijnen al naar beneden beginnen af te buigen, en dat met teletekst het helemaal goed te zien is, zo duidelijk dat gesteld wordt dat een testgenerator niet nodig is voor de diagnose.
Tester is zelf met de 4 instelpots op de print achterop de beeldbuis gaan hobbyen en heeft in eerste instansie een naar eigen zeggen bevredigend resultaat geboekt, maar komt daar een aantal dagen later op terug.
Iemand anders heeft Samsung op het geometrie probleem aangeschreven, en Samsung schreef terug dat de klager tegen een vergoeding de technische handleiding kon bestellen, m.a.w ga zelf maar aan de slag!

-Bij snelle camera bewegingen (voetbal b.v.) ontstaat een onscherp en wazig beeld.

-Er zijn toestellen gezien met gekleurde vlekken in de beeldhoeken (demag. probleem?).

-Noppes HDTv, je kan de diverse signalen, o.a.1080i, er wel in frotten en hij verwerkt ze wel, maar geen HD weergave (veel discussie en onduidelijkheid maar schijnt toch niet te werken in hoge resolutie), "Leider fehlt dem Samsung die digitale Schnittstelle und die Unterstützung des Formates 720p."

-Er zijn toestellen gezien die een behoorlijke brom veroorzaken, en toestellen waarbij na het veranderen van een zender tot 30 sec. een pieptoon hoorbaar bleef.

-Geen PIP van de component ingang.

-De zilverkleurige lijst om de beedbuis is van plastic en schijnt slordig gelakt te zijn.

Tot zover een korte samenvatting voor mensen die niet handig zijn met de Duitse taal.
Het hele verhaal staat hier:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-116-386-1.html
Let vooral op de test door submicron (helemaal bovenaan op pagina 1) en zijn antwoorden op de vragen die hij losmaakt.

Gebruikershandleiding (E) staat hier:
http://www.samsung.com/nl...08P&filetype=UM&language=

Overigens schijnen Metz, en Philips/LG ook met met slimline toestellen te komen.
http://www.superslim.com/superslim/index.html

Ik hoop met mijn eerste post in dit forum een nuttige bijdrage geleverd te hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door gg3b op 25-05-2005 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zekers :) Ik heb veel van dit soort reviews gelezen voor ik mijn TV eindelijk gekocht had; als je kritisch bent blijkt het erg lastig een goede TV te vinden. Ik heb voor ik mijn Loewe aanschafte een JVC gehad met tal van problemen. Bijna alle nieuwe TVs hebben wel wat problemen; geometrie is de meest voorkomende. Ook met de component ingang zijn vaak problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
gg3b schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 01:25:
Ik had hem ook hoog op mijn lijstje staan.
In Duitsland zijn ze al aardig aan het stoeien geweest met het ding.
Resultaat:
- Algemene indruk, prachtig mooi beeld (zij vergelijken hem met name met de KV32FQ86 van sony), MAAR:
-Veel, heel veel problemen met de beeldgeometrie.
Voorbeeld:
men zegt daarover o.a. dat op ongeveer 15 cm vanaf de beeldrand horizontale lijnen al naar beneden beginnen af te buigen, en dat met teletekst het helemaal goed te zien is, zo duidelijk dat gesteld wordt dat een testgenerator niet nodig is voor de diagnose.
Tester is zelf met de 4 instelpots op de print achterop de beeldbuis gaan hobbyen en heeft in eerste instansie een naar eigen zeggen bevredigend resultaat geboekt, maar komt daar een aantal dagen later op terug.
Iemand anders heeft Samsung op het geometrie probleem aangeschreven, en Samsung schreef terug dat de klager tegen een vergoeding de technische handleiding kon bestellen, m.a.w ga zelf maar aan de slag!

-Bij snelle camera bewegingen (voetbal b.v.) ontstaat een onscherp en wazig beeld.

-Er zijn toestellen gezien met gekleurde vlekken in de beeldhoeken (demag. probleem?).

-Noppes HDTv, je kan de diverse signalen, o.a.1080i, er wel in frotten en hij verwerkt ze wel, maar geen HD weergave (veel discussie en onduidelijkheid maar schijnt toch niet te werken in hoge resolutie), "Leider fehlt dem Samsung die digitale Schnittstelle und die Unterstützung des Formates 720p."

-Er zijn toestellen gezien die een behoorlijke brom veroorzaken, en toestellen waarbij na het veranderen van een zender tot 30 sec. een pieptoon hoorbaar bleef.

-Geen PIP van de component ingang.

-De zilverkleurige lijst om de beedbuis is van plastic en schijnt slordig gelakt te zijn.

Tot zover een korte samenvatting voor mensen die niet handig zijn met de Duitse taal.
Het hele verhaal staat hier:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-116-386-1.html
Let vooral op de test door submicron (helemaal bovenaan op pagina 1) en zijn antwoorden op de vragen die hij losmaakt.

Gebruikershandleiding (E) staat hier:
http://www.samsung.com/nl...08P&filetype=UM&language=

Overigens schijnen Metz, en Philips/LG ook met met slimline toestellen te komen.

Ik hoop met mijn eerste post in dit forum een nuttige bijdrage geleverd te hebben.
_/-\o_ Ja zeker! dit is precies wat ik zocht wat kritiek! ...Maar dit zijn volgens mij problemen die voorkomen, niet iedere 32z308p heeft daar last van ... Zover mijn duits "toerijkend" is begreep ik uit de duitse forums dat men wel positief was.....wil deze tv niet halsoverkop kopen, ik wacht nu nog ff op de review van bogert. :)

[ Voor 11% gewijzigd door BlowFish op 25-05-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 19:18
gg3b schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 01:25:

Zekers, heel verhelderend verhaal! Overigens, die Philips slimline tv ziet er niet uit zeg! :r

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zie je die philips? Of bedoel je het toestel in die presentatie zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Hulde dat ook philips gaat komen met dit soort tv's, maar wat is de termijn? Verder vind ik dat je op basis van deze beelden nog niet zo heel veel kunt zeggen over het ontwerp van die philips tv's.

En gg3b bedankt voor de info! Jammer dat er toch nog wel behoorlijk wat kritiek te leveren is op de tv, had dat natuurlijk liever anders gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat je met een TV toch altijd een beetje geluk moet hebben met jouw exemplaar. Over zo ongeveer elke TV lees je tussen de lovende berichten ook slechtere berichten. 't is bijna net als vroeger met dure CRT computerschermen. Toen gold altijd het advies: check de monitor in de winkel en neem exact DIE monitor die goed is mee naar huis. Helaas is dat met dit soort TV's niet mogelijk dus moet je stomweg wat mazzel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ja, maar het is natuurlijk geen goedkope tv! Dus geluk zou in mijn ogen niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:14:
Ja, maar het is natuurlijk geen goedkope tv! Dus geluk zou in mijn ogen niet nodig moeten zijn.
Een 21'' CRT computerscherm was vroeger ook bizar duur maar daar gold dit wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:10:
Waar zie je die philips? Of bedoel je het toestel in die presentatie zelf?
Ja, die bedoel ik! Of dit de nieuwe philips gaat worden weet ik niet, maar het is een LG/Philips ontwerp en de tv die daar getoond wordt ziet er wel erg philips uit! Toch lompe vormgeving, dan ziet de Samsung er een stuk gelikter uit.. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
waarom komen ze in europa niet gewoon met echte HDTV's zoals die volop verkrijgbaar zijn in de VS. 8)7 .. neem deze bijvoorbeeld deze: http://www.consumer.phili...IVX3DZJ0RMRESHP3HKFSEKI5P

... link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:01:
waarom komen ze in europa niet gewoon met echte HDTV's zoals die volop verkrijgbaar zijn in de VS. 8)7 .. neem deze bijvoorbeeld deze: http://www.consumer.phili...IVX3DZJ0RMRESHP3HKFSEKI5P

... link
Wat is er meer 'echt HDTV' aan die TV dan de TV's die we hier hebben met 1080i support?
Deze heeft 480p en 1080i... niks bijzonders toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:15:
Een 21'' CRT computerscherm was vroeger ook bizar duur maar daar gold dit wel degelijk.
Ik zeg ook niet dat het niet zou gelden, ik zeg alleen dat het niet zo zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:12:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet zou gelden, ik zeg alleen dat het niet zo zou moeten zijn.
Helemaal mee eens. Je neemt toch een risico als je zo'n mega TV bestelt via internet ofzo. Als je dat niet wilt moet je hem voor 200 euro meer in een witgoedzaak halen... maar ja :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Helaas voor iedereen die zit te wachten op mijn review: ik heb zojuist de bestelling geannuleerd.

Ik hield al geruime tijd de Duitse fora in de gaten en zag de probleemmeldingen zich steeds verder opstapelen. Ik heb niet echt behoefte om € 869,- over de balk te smijten voor een tv die alleen dvd's er leuk uit kan laten zien 8)7

Als het nu één slechte ervaring zou zijn viel het wel mee, maar meer dan vijf is niet meer exemplarisch te noemen. Zeker niet als niemand echt lyrisch overde tv is (op kieskeurig zie je ook wel eens een slechte ervaring tussen positieve reviews staan, maar in dit geval slaat de balans wel erg negatief uit).

Ik ga vanmiddag even met de vrouw richting mediamarkt en daar alternatieven bekijken. Toen ik daar vorige week was hadden ze een leuke 32" lcd-tv die mij qua beeldkwaliteit alleszins meeviel in vergelijking met veel andere modellen die ik heb gezien. De standaard 32" zijn in ieder geval geen optie, die zijn veel te log voor mijn tv-meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Lekker verhaal dan, dat je hem geanuleerd hebt zonder het aan ons even te vragen, lopen wij weer een review mis :P

Maar welke LCD tv gaf in jouw ogen dan goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
De tv zoals hij daar stond was een typeloze Digix, maar..... (en nu komt het:)

dit blijkt dus gewoon een videoseven LTV32D te zijn die o.a. in dit forum:

http://www.avforums.com/f...hp?t=188015&page=18&pp=15

redelijk de hemel in geprezen wordt en dat voor een tv die bij Mediamarkt € 979,-.

Ik ga zo kijken of ze 'm nog hebben en of de vrouw hem ook oke vind, zo ja dan neem ik 'm meteen mee en post ik gewoon daar een review van (ben heel flexibel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook bij de MediaMarkt staan kijken. Alle LCD's zuigen echt grote tijd vergeleken met de grote CRT's maar daar kom je wel achter als je gaat kijken. Het enige alternatief voor een CRT is een plasma en dan wel die van E4000, niet de goedkope van 800x400 (oid) voor rond de 2000.

Jammer! Was ook erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Plasma is ook geen alternatief. De resoluties zijn lager en ze branden nog steeds in en ze verbruiken meer stroom.

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-05-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:11:
Plasma is ook geen alternatief. De resoluties zijn lager en ze branden nog steeds in.
De dure hebben WXGA resolutie hoor. Dat zag er echt te gek uit bij de MediaMarkt. Maar ik ga geen 4 ruggen neertellen voor een TV 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:10:
Ik heb gisteren ook bij de MediaMarkt staan kijken. Alle LCD's zuigen echt grote tijd vergeleken met de grote CRT's maar daar kom je wel achter als je gaat kijken. Het enige alternatief voor een CRT is een plasma en dan wel die van E4000, niet de goedkope van 800x400 (oid) voor rond de 2000.

Jammer! Was ook erg benieuwd.
Ligt er maar net aan waar je je tv voor wilt gebruiken.
Ikzelf gebruik m'n tv hoofdzakelijk voor dvd's/console games/verbinding met m'n pc.
Hier is een lcd ideaal voor :)
Er zijn ook al aardig wat 26" schermen die goed beeld weergeven qua kleur/zwart.
Als je voornamelijk tv kijkt op de kabel naar voetbal enzo dan is een lcd minder geschikt.
En dat alle lcd schermen zuigen is jouw mening, en ja ik heb ze gezien met normale uitzendingen en HD materiaal...

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:56:
[...]
En dat alle lcd schermen zuigen is jouw mening, en ja ik heb ze gezien met normale uitzendingen en HD materiaal...
Ok ok zuigen is wat te extreem uitgedrukt. Maar het beeld staat niet in verhouding tot wat je uit een goeie CRT krijgt vind ik.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:04:
[...]

Wat is er meer 'echt HDTV' aan die TV dan de TV's die we hier hebben met 1080i support?
Deze heeft 480p en 1080i... niks bijzonders toch.
kan je misschien wat alternatieven noemen met 1080i support ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:23:
[...]

kan je misschien wat alternatieven noemen met 1080i support ?
Tot nu toe heb ik ontdekt bovenstaande Samsung en de JVC HV-32P40B

Nu de Samsung blijkbaar toch niet zo goed uit de gebruikerservaringen komt wordt voor mij de JVC weer een serieuzere kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:33Hulde dat ook philips gaat komen met dit soort tv's, maar wat is de termijn?
Op het Duitse forum spreekt men over de komende Funkaustellung (IFA), en die begint 07092005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:33:

En gg3b bedankt voor de info! Jammer dat er toch nog wel behoorlijk wat kritiek te leveren is op de tv, had dat natuurlijk liever anders gezien ;)
Geen dank,
ik had deze echt hoog, ziet er perfekt uit.
Mijn interesse voor dit toestel is al van de tijd dat de persberichten van Samsung uitkwamen, en op de Duitse forums heb ik ze zeg maar wakker zien worden.
Ergens daar loopt nog een draadje waarin men zich afvraagd of en waar dat ding te koop is.
Ja, en dan komen heeel langzaam de berichten naar buiten, jammer dus.
Overigens hoopte men daar dat er enkele voorproductie modellen in omloop waren. Maar nu blijkt het niet bepaald exemplarisch te zijn, en Samsung reageert (nog) niet.

Voorlopig heb ik hem maar even uit mijn hooft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand wellicht ooit ergens iets gelezen over die JVC? Ik kan helemaal niks vinden. Het is een TV met dezelfde coole specs als de Samsung alleen geen slimline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
hier een aantal reviews: http://www.kieskeurig.nl/...7DABCC1256F1E00635F3E.htm

.. misschien tog maar wachten met een TV kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

BlowFish schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:56:
hier een aantal reviews: http://www.kieskeurig.nl/...7DABCC1256F1E00635F3E.htm

.. misschien tog maar wachten met een TV kopen.
Dat is niet de WS-32Z308P! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Arx schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:48:
[...]

Dat is niet de WS-32Z308P! :Y)
maar wel de JVC reviews waar marco om vroeg }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

@BlowFish: Weet ik ;)

@Oscar Mopperkont:

Kennen we er niet een algemeen HDTV TV topic van gaan maken?

In de trend van: [HDTV]High-Definition Television: De televisies

[ Voor 26% gewijzigd door Arx op 25-05-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Arx schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:09:

@Oscar Mopperkont:

goed plan. met een line-up van future hdtv's .. kunnen we daar over discusieren. Zit helaas midden in mijn examens dus heb geen tijd om een dergelijk TS te maken :X , mocht hij er na het weekend nog niet zijn zal ik er echter wel een klaar stomen :)

@Arx ... ah.. de smiley ;) nee klopt hij is niet zo mooi als de samsung... :(

[ Voor 8% gewijzigd door BlowFish op 25-05-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Arx schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:09:

@Oscar Mopperkont:

Ik zou zeggen open hem! Ik vond de samsung trouwens met name interessant omdat het zo'n slimfot ding is, de HDTV res interesseert mij eigenlijk (nog) niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ok perfect, dan laat ik de eer over aan BlowFish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Ter jullie info, hier een verse (27052005) uit Zwitserland

Hallo zusammen

Heute hatte ich endlich die Gelegenheit, im Mediamarkt Dietlikon (CH) an einem Slimfit rumzuspielen (ist wahrscheinlich das erste in der Schweiz verfügbare Gerät ).
Ich muss vorausschicken, dass das Antennensignal im MM sehr schlecht war (500 Geräte an einem Kabel...). Ich weiss also nicht, wie das Bild bei einem guten Signal ausschauen würde. Ein netter junger Verkäufer hat mir dann sogar noch einen DVD-Player angeschlossen (Scart), so dass ich auch das DVD-Bild begutachten konnte.

Hier meine Eindrücke:

Geometrie:
Horizontale und vertikale Linien im Teletext waren ziemlich verbogen. Habe dann allerdings mit anderen Röhrengeräten verglichen (z. B. Sony KV-32XL90, etwa baugleich mit FQ86), und dort war die Geometrie mindestens genauso schlecht. Ich nehme an, dies könnte durch die richtigen Einstellungen verbessert werden.

Konvergenz:
Mies! Die weisse Schrift oben rechts bei Euronews, wo verschiedene Weltzeiten angezeigt werden, war praktisch nicht lesbar und bei näherem Betrachten dreifarbig. Auch andere Schriften waren nur schwer lesbar. Kann man sowas wohl per Servicemenü korrigieren?

TV-Bild allgemein:
Sehr unscharf und verpixelt (liegt vielleicht am schwachen Signal, siehe oben). Verschiedene Einstellungen (Rauschunterdrückung, Abtastmodus) brachten kaum Verbesserung. Guter Breitbild-Modus zum Aufziehen von 4:3-Bildern.

DVD-Bild:
Recht gut und scharf, viel besser als das TV-Bild, hat mich aber nicht aus den Socken gehauen. In etwa vergleichbar mit den Bildern anderer Röhrengeräte in dieser Preisklasse.

Teletext:
Mittelmässige Geschwindigkeit (halt nur 200 Seiten).

Aussehen und Ausstattung:
Der Flachbildschirm-Look des Slimfit gefällt mir recht gut.
Einige kleinere Dinge haben mich genervt, wären aber nicht ausschlaggebend für die Kaufentscheidung:
Zur Eingabe von zweistelligen Kanalnummern muss zuerst die Umschalttaste -/-- gedrückt werden, ich dachte, das sei nun endlich überholt.
Kein Kopfhöreranschluss.
Keine Senderauswahltabelle.
PIP war in Ordnung, der zweite Tuner wäre für mich allerdings nicht unbedingt nötig...

Fazit:
Ich werde noch warten, bis die Geräte in anderen Läden verfügbar sind, und versuchen, einen Fachhändler zu finden, der die Kiste optimal einstellen kann und ein besseres TV-Signal zur Verfügung hat.
Im Moment keine Kaufempfehlung - schade, habe mir viel von dem Teil versprochen. Naja, mal schauen, was LG/Philips bis zum Herbst noch aus dem Ärmel zieht...

Bis auf weiteres bleibe ich wohl bei meinem 10-jährigen Grundig 55 cm (wahrscheinlich das einzige je gebaute 55 cm Gerät mit 100 Hz!), da freue ich mich täglich über die super Bildqualität.

Gruss Carlo

[Beitrag von c-h-b am 27. Mai 2005, 15:16 bearbeitet]

[ Voor 96% gewijzigd door gg3b op 28-05-2005 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op dit moment gewoon nog geen lcd/plasma die bij normale tv/dvd'tjes hetzelfde beeld als crt's kan weergeven. Als je echter naar euro1080 kijkt bij de MM, zal je opvallen dat van de plasma's de nieuwe panasonic pa50e, en van de lcd's de sharp 37ga5e en de loewe lcd echt vrijwel perfect beeld geven. Ook de philips 9986 is echt een supermooi scherm, die heeft bij kabel nog niet zulk perfect beeld als een crt, maar de helderheid en scherpte bij dvd's is echt onovertroffen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:39:
Er is op dit moment gewoon nog geen lcd/plasma die bij normale tv/dvd'tjes hetzelfde beeld als crt's kan weergeven.
Dat klopt, maar het gaat hier ook niet om en lcd/plasma, maar om een tv met een nieuw ontworpen (nano techniek) model beeldbuis: 32" en maar 40 cm diep.

[ Voor 3% gewijzigd door gg3b op 28-05-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageerde meer op het bericht van The Marco waarin hij zegt dat lcd's "zuigen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:18:
Ik reageerde meer op het bericht van The Marco waarin hij zegt dat lcd's "zuigen" ;)
Vind ik ook nog steeds. Zelfs die van Loewe zijn weliswaar voor een LCD heel erg goed maar ik vind het nog steeds niks. Heb ze pas staan bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Ws 32 Z308P

Hallo voor alle nieuwsgierigen,

Heb hem eindelijk in huis.......na 1 maand te hebben gewacht.
Een revieuw van mijn persoonlijke bevindingen.

Eerste indruk:
Wauw...Bizar...Prachtspul...(mond open...). Het design geweldig, strak en mooi, zoals ik verwacht had. Iedereen wordt op het verkeerde been gezet. Mooi LCD, Plasma tv....???
Nu de knop aan.....wat een beeld, wat een diepte..., wat een contrast..., ik moet even bij gaan zitten.

Ik wist dat er niet zo'n geweldige reacties waren geplaatst door onze Duitse buren. Maar was zo verliefd op het design dat ik hem toch heb besteld. Je heb tenslotte nog altijd een afkoelingsperiode van 14 dagen . (Geen spijt van gehad overigens)
Was eigenlijk van plan de Philips 32 PW 9509 te halen, een pracht toestel met een bekend pixelplus kwaliteit.

Nu het volgende omtrent kromme, verbogen beeldlijnen. Het toestel vertoont wel enige verbogen verticale lijnen. Bij mij was het alleen aan de rechter gedeelte van het beeld te zien, links was voor de rest goed. Ik moet wel bij vermelden dat bij een gewoon tv beeld niet of nauwelijks te merken was. Bij de casema 16 beeldjes was het eigenlijk pas te merken. Een telefoontje naar samsung was genoeg, na drie dagen kwam een monteur langs om het opnieuw af te regelen. Niks toestel openen voor de 4 potmeters! Maar gewoon zijn speciaal afstandsbediening te voorschijn halen, en hij wist het klusje in een half uur te klaren. Het is niet helemaal voor de 100% af te regelen maar hier valt mee te leven. Heb nu nog in de rechte boven hoek een kleine verboging. Maar zoals ik zij als je niet de hele dag naar casema 16 beeldjes kijkt, valt het gewoon niet op! Als je dit niet wist dan was je het ook niet opgevallen. Maar ik begrijp dat het voor sommigen mensen niet acceptabel is.

Beeldkwaliteit:
Tv analoog(coax): Het beeld is strak en mooi goede kwaliteit uit casema wand doos.
Het digitaal ruis onderdrukking : aan

Tv digitaal(scart): Via TV digitaal apparaat van casema, ook van samsung overigens.
Dit is eigenlijk waar het toestel voor bedoeld is. Het digitaal ruis onderdrukking : uit
DVD kwaliteit, SUPER..., Tv kijken heeft voor mij en ander belevenis gekregen. Gewoon zitten op de bank en elke dag weer genieten.

DVD progesive (RCA): Als je zowel de TV als je DVD-player deze aansluiting hebben
GEBRUIKEN!!. Mijn GearMax DVD-player heeft een nieuw leven gekregen. Ik dacht dat scart het was, nou vergeet het maar. Het beeld is super..super strak, wat een diepte...Starwars (The Phatom Menace)….levensecht… heb hem meerdere malen gezien maar dit is pas genieten ...geweldig.

DNIe van samsung doet zijn naam eer aan. Wat Philips heeft met zijn Pixelplus is DNIe bij samsung. Als je deze 2 toestellen naast elkaar zet dan heeft Philips een geduchte tegenstander bij.

Design:
vorm 9
kwaliteit 7.5
afwerking 7.5

Beeld:
Tv analoog 8.5
Tv digitaal 9
DVD progresive 10

Conclusie: Samsung is er in geslaagd een design volle TV met een zeer goeie beeldkwaliteit te produceren. Na overweging valt door het goede beeld kwaliteit en mooi design het kleine mankement in het niet. Ik geloof niet dat je al te druk moet maken over de verbogen lijnen die je eigenlijk niet eens opvallen. Ik geef toe dat het niet hoort, je hoeft het niet te pikken en het toestel gewoon terug te sturen of niet kopen. Ik heb er geen problemen mee. Het mooie beeld maakt het allemaal weer goed. Fabrieks af zijn de instellingen wel niet geweldig, maar een monteur aan huis verhelp dit probleem enigszins.
Voor een prijs van € 869,-- heb je een 32” pracht toestel in huis waar meningen jaloers op zijn. Je hebt 2 jaar garantie en de service is goed. Vind maar zo'n toestel voor die prijs! Dit is puur mijn mening. ( Je hoeft het niet op te volgen! )
Het is nog wel te vroeg om over de kwaliteit van dit product te beoordelen maar de tijd leert het wel... >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je em gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Zijn er trouwens nog meer mensen die dit toestel hebben aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe diep is hij nou precies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
39,9cm volgens de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Iemand een idee wat het verschil is tussen de
Samsung WS-32Z308P (€ 869,-) en de Samsung WS-32Z306V (€ 675,-)

Op de nederlandse Samsung site word ik niet veel wijzer, maar het enigste wat ik kan ontdekken is dat de goedkopere Samsung geen PiP (Picture in Picture) heeft.
En op de Nederlandse site kan ik van dat model niet de beeldverbeternde technieken vinden.

Iemand een idee?

[edit] En nu net lees ik http://www.kelkoo.nl/b/a/ps_14761045/127401.html dat de Samsung WS-32Z306V (€ 675,-) wel PiP heeft.
Nu snap ik er niks meer van 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Blijepeen op 28-07-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 11:41
Blijepeen schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:48:
Iemand een idee wat het verschil is tussen de
Samsung WS-32Z308P (€ 869,-) en de Samsung WS-32Z306V (€ 675,-)

Op de nederlandse Samsung site word ik niet veel wijzer, maar het enigste wat ik kan ontdekken is dat de goedkopere Samsung geen PiP (Picture in Picture) heeft.
En op de Nederlandse site kan ik van dat model niet de beeldverbeternde technieken vinden.

Iemand een idee?

[edit] En nu net lees ik http://www.kelkoo.nl/b/a/ps_14761045/127401.html dat de Samsung WS-32Z306V (€ 675,-) wel PiP heeft.
Nu snap ik er niks meer van 8)7
Hij heeft geen PiP en geen DNIe (is image enhancer enzo, te vergelijken met pixel plus bij philips). Heb de 308p gezien bij een vriend van me en ziet er erg goed uit, wat convergentie maar niks ernstigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
PiP maakt mij niet zo heel erg uit, maar zou die DNle echt veel uit maken. Het gaat namelijk wel om een 200 euro prijsverschil.
Voor DNle heb ik hier gekeken http://product.samsung.com/dnie/, het ziet er wel goed uit. Maar merk je het in de praktijk goed?

[ Voor 34% gewijzigd door Blijepeen op 28-07-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:16:

Moet jullie allemaal helaas teleur stellen. Heb de TV terug gebracht!. Het beeld was echt mooi maar er kwam een hinderlijk piep toon uit de kast en dat is erg irritant….(voeding probleem..?)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Weet iemand of deze TV ergens in een showroom staat?
Ik heb net de klantenservice van Samsung gebeld maar deze wisten niet of deze ergens in de showroom stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Ik zag het in het krantje van Expert dat ze hem daar ook verkopen.

Iemand nog meer ervaring met deze TV, wil hem namelijk ook kopen.

Verwijderd

Ik heb ook ervaring met deze TV, echter niet louter positief. Zelf heb ik de 308P versie (met PIP en DNIe), deze heeft echter een aantal issues:

* rechte lijnen zijn verre van recht, zowel verticaal (erg hinderlijk in 4:3 mode) als onderin het beeld horizontaal (piramide vorm, goed te zien bij scrollers onderin het beeld als op CNN).
* grijze balken aan de rand van het scherm in 4:3 mode knipperen, waarschijnlijk heeft dit iets te maken met automatische brightness regeling oid.
* de DNI zorgt af en toe voor lelijke effecten (lijnen die bewegen verspringen van smooth naar jagged naar smooth), randen die veel te scherp worden etc.

Ook leuk: Samsung weigert hiervoor een monteur langs te sturen omdat het geen NL model is (in Nederland wordt alleen de 306V verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik zie iedereen hier reppen over die gebogen beeldlijnen. Maar is dat nu alleen bij 4:3 beeld en TV signaal of heb je daar ook last van bij DVD beeld en bijvoorbeeld de Xbox 360 straks (die HDTV signaal afgeeft)?

Zelf zoek ik een 32" HDTV-ready glasbak (lees:CRT). Dat hij slimline is vind ik wel heel mooi maar ik zit er niet aan vast. Ben een kamer van 5.5mtr x 3.5mtr aan het inrichten puur als huisbios :D dus formaat boeit niet zo. Maar ja, deze Samsung ziet er wel héél gaaf uit.....

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Dat geldt voor elk signaal. Omdat hij zo ondiep is is het heel moeilijk om rechte lijnen te krijgen. De hoek waaronder het elektronenkanon moet werken is daarvoor kennelijk te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Arg.....
Ik heb afgelopen woensdag de 306 binnengehad en ik vind het echt een prachtig beeld en geluid.
Ik zet de TV op donderdag aan en er zit een hele witte waas overheen....

Hebben jullie een idee?
Ik ga straks Samsung bellen maar ik baal hier wel een beetje van, 1 avond een beetje tv gekeken en nu dit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
Net de Samsung 32z306TB bekeken bij een dealer hier in Amersfoort (voor de kenners: Radio Drieenhuizen). Het apparaat ziet er super uit hoor! Maar wtf zou ik meer dan 700 euro neerleggen voor een TV die verder gewoon doet wat bijvoorbeeld de Thomson 32 WS 402 ook kan voor 500 euri (Wehkamp)? Ik was in de veronderstelling dat dit model HD-ready was maar nee hoor, ook geen HDMI of DVI ingang. Alleen coax, 2x SCART en 1xSVideo. Beetje jammer, deze TV komt er bij mij dus niet.

Nah ja, scheelt mij 300 euri. Is mijn vrouw ook weer blij ;-)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
TheRitz schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:24:
.. Maar wtf zou ik meer dan 700 euro neerleggen voor een TV die verder gewoon doet wat bijvoorbeeld de Thomson 32 WS 402 ook kan voor 500 euri (Wehkamp)? ...
Dan heb je denk ik niet helemaal door waarom deze tv interessant is. Het gaat erom dat het itt tot zo'n Thomson geen bakbeest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRitz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:37:
Ik zie iedereen hier reppen over die gebogen beeldlijnen. Maar is dat nu alleen bij 4:3 beeld en TV signaal of heb je daar ook last van bij DVD beeld en bijvoorbeeld de Xbox 360 straks (die HDTV signaal afgeeft)?

Zelf zoek ik een 32" HDTV-ready glasbak (lees:CRT). Dat hij slimline is vind ik wel heel mooi maar ik zit er niet aan vast. Ben een kamer van 5.5mtr x 3.5mtr aan het inrichten puur als huisbios :D dus formaat boeit niet zo. Maar ja, deze Samsung ziet er wel héél gaaf uit.....
Dat is overal zo, zowel bij 4:3 als bij 16:9 breedbeeld zware vervormingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Laatst online: 16-07 14:56
Interesant artikel over slimfit:
Slimfit produktie zou en Samsung fabriek in Berlijn moeten redden.
http://www.golem.de/0511/41735.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 28-08 21:36

dlmh

Lo-Fi

Op GoedKopen.nl staat expliciet vermeld dat de 308P een component (voor HDTV) ingang heeft. Echter staat bij de 306V onder de accesoires ook component-kabels, terwijl dit bij de overige TV's niet staat (met uitzondering van de 308P natuurlijk).
Op de website van Samsung staat ook weer dat op één van de SCART aansluitingen een component ingang mogelijk is.
Ik blijf een beetje in het duister tasten wat specificaties betreft :?

Ik zit echt op dit scherm te azen, maar ben een beetje huiverig voor de defecten, met name de irritante pieptoon. Verder is het design natuurlijk erg :9~, mede als het beeld en geluid. Alleen zijn er meldingen te vinden van kromme lijnen, maar ook dat deze op eenvoudige wijze mbv het instellingenmenu te corrigeren zou moeten zijn.

Weet iemand een winkel in/rond Utrecht waar ik dit pareltje kan aanschouwen? :)

[update]
Heb daarnet deze gevonden. Dit zal wel de opvolger zijn van dit model, maar mss dan zonder de problemen.
Hij is alleen nog in Duitsland of bij deze (schijnbaar volledig legale) importeur te krijgen voor slechts 519 euro :?

[ Voor 16% gewijzigd door dlmh op 20-12-2005 22:50 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf ook al naar dit scherm te kijken.

Ben benieuwd naar de reacties op de nieuwe inderdaad:
Afbeeldingslocatie: http://www.dtt-europe.com/shop/images/ws32z316v_m.jpg
Samsung Slim Fit TV WS-32Z316V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 28-08 21:36

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 03:49:
Ik zat zelf ook al naar dit scherm te kijken.

Ben benieuwd naar de reacties op de nieuwe inderdaad:
[afbeelding]
Samsung Slim Fit TV WS-32Z316V
Heb deze inmiddels op de bovenstaande site besteld en al ontvangen.

Mijn ervaringen:

De lijnvervormingen bij het vorige model zijn helaas ook hier weer aanwezig. Tevens is de lichte brom waarneembaar.
Donkere/lichte vlekken of verkleuringen heb ik nog niet waargenomen, maar dit was meen ik toch al sporadisch.

Die vervormingen zijn wel redelijk storend; ondertitelingen lopen krom en in 3:4 stand zie je duidelijk ook de verticale vervormingen.
Alleen (bijna) full-screen beelden zien er echt goed uit.

Na veel zoekwerk op fora blijkt dat de lijnvervormingen komt door de beperkte diepte die het lichtkanon achterin heeft om de lijnen te projecteren. Het mooie van deze TV, de (on)diepte, blijkt dus ook een groot nadeel te hebben.

Ik zou 'm waarschijnlijk geen tweede keer kopen!

Desalniettemin een heel mooi beeld, goed geluid en veel aansluitmogelijkheden en voor de prijs (516 euro) een erg mooie TV.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 09:44
heeft iemand de WS-32Z308P of nog beter de WS-32Z316V ook al ergens in een showroom (in de buurt van groningen) zien staan? wil al die vervormingen wel eens met eigen ogen zien voor dat ik eventueel zo'n ding bestel.
het lijkt me een zeer interessant tv'tje maar die vervormingen zie ik niet zo zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zoek een electronica zaak waar deze tv staat (Utrecht en omstreken). Heb interesse, maar ze hebben alleen nog maar LCD/Plasma staan tegenwoordig.

Samsung heeft geen eigen showroom zoals Sony en Panasonic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 14:45

Yuco

Womanizer!

Is de tv uit Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,- de opvolger van de tv waar dit topic over gaat?

[ Voor 167% gewijzigd door Yuco op 23-03-2006 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:29:
Is dit de opvolger van de tv waar het in dit topic over gaat?

Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-
Nee, de 308 is uit mei 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
De Samsung ws-32z306v is iig te verkrijgen via Radio Drieënhuizen in Amersfoort (Leusderweg). Ze hebben 'm niet staan hoor, maar wel te regelen denk ik.

Ik vroeg me nog af of die Samsung ws-32z306v nou wel 720p native weer kan geven. Echt duidelijk word me dat niet (ook niet hierboven). Hij heeft een component ingang maar ook genoeg fysieke beeldlijnen om 720p weer te geven?

De nieuwe (zie paar posts hierboven) van Samsung heeft dat iig zeker weten wel, met HDMI, maar deze Samsung ws-32z306v vind ik interessanter vanwege de prijs (nu nog 800 incl meubel maar straks vast goedkoper als de nieuwe uit is in april/mei 2006).

Kortom: weet iemand met zekerheid te zeggen of deze ws-32z306v native 720p aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28
Hebben de Samsung WS-32Z308P/WS-32Z409 HD-Ready tv's ook problemen met 60Hz over scart net als de Philips 28PW9551/32PW9551 en de JVC HV32P40B ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28
Bump?
:+
Pagina: 1