Toon posts:

[XP] Userinit uit register verdwenen - hoe terug?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

zit met een groot probleem. ik heb nadat er spyware aanwezig was op mijn pc, deze verwijderd met ad-aware. daarna heb ik de pc herstart en sindsdien kan ik niet meer in windows xp komen.

pc logt me auto weer uit zodra ik inlog. heb de diskette gebruikt uit dit forum (Cade_Foster oplossing) om de register onder linux omgeving te raadplegen en wat blijkt, de value Userinit is compleet verdwenen uit het register. nu kan ik deze wel handmatig aanmaken, maar dat wordt de type van de sleutel REG_EXPAND_SZ ipv REG_SZ.

zodra ik REG_SZ invul maakt ie er REG_EXPAND_SZ van. de rest van de value kan ik wel instellen, maar omdat de Userinit een verkeerde type heeft, kom ik dus alsnog windows niet in.

iemand die me kan helpen met mijn probleem? pc staat wel in netwerk verbonden, kan wel in bepaalde gedeelde bestanden/mappen komen namelijk, en kan ook enige data overzetten tussen beide pc's.

met spoed hulp gevraagd. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 00:56 . Reden: plaatje verwijderd ]

Verwijderd

Topicstarter
remote registry op de kapotte pc alswel de werkende pc zijn ingesteld mbv opstartcd windows xp, maar kan toch geen verbinding krijgen met dat register op de pc. wat doe ik fout?

heb namelijk nog belangrijke data op de c-schijf staan (NTFS indeling), die ik eerst veilig wil stellen? iemand die hulp kan bieden voordat ik alles moet formateren?

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 01:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even het OS in je topic titel cfr. de Windows Operating Systems Policy :) Verder - in de Windows Operating Systems FAQ staat ook uitgelegd hoe je - op een goede manier - dit probleem kan oplossen.

Daar al eens naar gekeken? :)

offtopic:
Ohja - en kicken binnen 24 uur zien we liever niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja in de FAQ heb ik ook reeds gekeken en heb daar wel enkele info uit kunnen halen, maar vindt het helemaal raar dat ik niet via het netwerk op de andere pc kan komen om zodoende het register te checken. ik heb wel van het register destijds toen het goed werkte een copy gemaakt, maar ja die zal je dan wel niet zo onder dos terug kunnen zetten op 1 of andere manier

want als dat mogelijk mocht zijn, dan is het probleem zo 1,2,3 opgelost. heb er een *.reg file van laten maken toen het sys goed werkte.

iemand suggesties/oplossingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 13:15 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem:

Ook bij mij is de regkey Userinit verwijderd (waarschijnlijk door Ad Aware, omdat het verwees naar een spyware prog). Ik heb zon soort probleem eerder gehad, toen was de Userinit key er echter nog wel en kon ik hem editen met het programma dat wordt beschreven in het FAQ.

Nu moet er dus een nieuwe key worden aangemaakt: bij mij lukt dat helemaal niet, bij Travis77 is het het verkeerde type. Welk programma hiervoor te gebruiken of iemand anders een manier?
Mijn pc staat niet op een netwerk.