Toon posts:

[XP] maximale registergrootte bereikt ondanks updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren krijg ik op geregelde tijdstippen een waarschuwing dat de maximale registergrootte bereikt is van Xp professional. Zeer vreemd want 3 weken terug is er nog een fresh install uitgevoerd dus in die periode kan het onmogelijk al te groot zijn. SP2 + alle ander beschikbare updates zijn geinstalleerd

ook zeer vreemd...in de Knowledge base van MS staat vermeld dat dit probleem reeds in 2002 verholpen is ...

Easycleaner vond maar 10 registeritems die wegkonden. Wat kan dit probleem dan nog veroorzaken ?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bestaat er geen policy waarmee je de grootte kan vastzetten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

deleted items uit je registry verkleinen je registry normaal ook niet, daarvoor zou je een registry defrag tool als pagedefrag *] voor kunnen gebruiken.

*] sysinternals.com

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke waarde heeft HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\RegistrySizeLimit ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:06:
Welke waarde heeft HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\RegistrySizeLimit ?
die waarde is nergens te vinden er staan ook nog mappen met de naam registercontroleset001 en 003 daar ook niks

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik heb 'm ook niet overigens.
Ik mis ook de GUI optie zoals je die nog onder win2k had..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Die is er onder 2003 en xp inderdaad uitgehaald:
http://support.microsoft.com/kb/292726/

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Probeer Regcompact.net eens om je register te defragmenteren. Het draait onder het DotNet Framework.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dan liever pagedefrag ;) geen .NET framework voor nodig ook.

Verwijderd

Topicstarter
pagedefrag net willen proberen bij het opstarten krijg ik , " make sure you are an administrator , Error loading pagedefrag driver" Ik ben admin , als ik via veilige modus en admin acount probeer net hetzelfde. Wat voor driver moet ik daar nog voor hebben ?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 02:15
Iets primitiever maar doet hetzelfde: NTRegopt .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:51:Wat voor driver moet ik daar nog voor hebben ?
Geen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je eigenlijk een veel groter probleem hebt, en dat die registry size melding alleen maar een symptoom is..

Probeer eens iets anders waar je specifiek Administrator rechten voor nodig hebt, iets als driveletters veranderen in disk management bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die NTregopt net eens laten draaien . Ben benieuwd hoe lang de meldingen nu wegblijven . Die progs zijn eigelijk maar een lapmiddeltje want officieel moet dat uit XP uit zijn gehaald ..

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Geen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je eigenlijk een veel groter probleem hebt, en dat die registry size melding alleen maar een symptoom is..

Probeer eens iets anders waar je specifiek Administrator rechten voor nodig hebt, iets als driveletters veranderen in disk management bijvoorbeeld?
Heel raar nadat ik die NTregopt heb gedraait en gereboot start plots die pagedefrag ook zonder problemen ... probleem van de baan lijkt me wat het ook was

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 00:11 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou als ik jou was eens gaan kijken richting geheugen en harddisks - zijn die wel volledig in orde? :)
Pagina: 1