Ik heb al een tijd last van haperend geluid. Als ik een mp3 afspeel in media player heb ik er geen last van. Maar bij bijvoorbeeld Itunes blijft het geluid elke 5s ff hangen. In mijn processen lijst zie ik dan ook itunes.exe ff omhoog springen naar zo'n 40%. Ook in winamp 5 hoor ik soms hele lichte haperingen, en tijdens het bekijken van dvd met DTS hapert het ook soms. (maar niet met DD) Maar het is in itunes veruit het grootste probleem.
Het maakt niet uit als ik de geluidskaart in stereomode of clone+sub mode zet.
Ik heb het volgende systeem:
a7n8x deluxe 2.0
amd 2500+ (barton)
512 mb ddr
radeon 9200 128mb
Ik heb een 5.1 setje aan mijn soundstorm hangen.
En ik heb XP Pro
Mijn irq indeling is als volgt:

Niet echt optimaal dus. Helaas kon ik geen andere oplossing vinden dan ACPI uit te zetten. Dus heb ik dat geprobeerd. Maar dat had als gevolg dat ik windows niet meer kon opstarten. Dus heb het maar weer aangezet.
Het enige dat ik nu zelf nog kan bedenken is windows opnieuw installeren. Maar aangezien dat nogal veel tijd gaat kosten, vanwege backups ed. wil ik graag vragen of jullie nog een andere oplossing kennen. Ik weet dat hier veel topics over zijn geweest. Maar dan was het vaak dat DMA uit stond (is bij mij trouwens ingeschakeld), of heeft men uiteindelijk ACPI uitgeschakeld.
Het maakt niet uit als ik de geluidskaart in stereomode of clone+sub mode zet.
Ik heb het volgende systeem:
a7n8x deluxe 2.0
amd 2500+ (barton)
512 mb ddr
radeon 9200 128mb
Ik heb een 5.1 setje aan mijn soundstorm hangen.
En ik heb XP Pro
Mijn irq indeling is als volgt:
Niet echt optimaal dus. Helaas kon ik geen andere oplossing vinden dan ACPI uit te zetten. Dus heb ik dat geprobeerd. Maar dat had als gevolg dat ik windows niet meer kon opstarten. Dus heb het maar weer aangezet.
Het enige dat ik nu zelf nog kan bedenken is windows opnieuw installeren. Maar aangezien dat nogal veel tijd gaat kosten, vanwege backups ed. wil ik graag vragen of jullie nog een andere oplossing kennen. Ik weet dat hier veel topics over zijn geweest. Maar dan was het vaak dat DMA uit stond (is bij mij trouwens ingeschakeld), of heeft men uiteindelijk ACPI uitgeschakeld.