Uptime/Sleep abnormaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Rare topictitel voor een raar probleem. Het viel mij de laatste dagen op dat de uptime-teller niet meer goed loopt.
Gisteren avond heb ik uptime op irc gezet zodat ik het terug kon vinden in mijn logs
code:
1
[22:49:05] <Oxi> 22:49  up 11 days,  2:40, 1 user, load averages: 0.67 0.65 0.42

En vandaag
code:
1
22:31  up 20 days,  6:11, 2 users, load averages: 1.08 0.62 0.40

Kortom, de tijd klopt wel, maar die teller niet. :?

Nu is dat gekke tellertje opzich alleen vaag maar geen probleem maar sinds die tijd duurt het ook een dikke 15 secondes voordat mijn powerbook in slaap valt als ik het scherm dicht klap en niet meer binnen 1 seconde zoals de eerste dagen na een verse boot.
En dit is toch wel lichtelijk irritant en ik heb geen idee waar het vandaan komt. :/

OSX 10.4.1 Tiger en ik heb geen abnormale scripts/programma's draaien.

De install is vers geïnstalleerd over Panther heen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Arc
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Arc

Blijft er misschien iets bij die 2e user hangen op de achtergrond? En de process monitor al doorgenomen op 'vreemde' threads e.d. ?

• Oxi
die 2e user is omdat ik de eerste keer '/exec -o uptime' via X-chat heb ingetikt en de 2e keer via Terminal.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Zet AdiumX eens uit - dat hielp het slapengaan process van mijn PBook alleszins stukken vooruit.

This space intentionally left blank.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik had pas geleden met m'n PowerBook met Tiger ook precies hetzelfde probleem, dat het een tijdje duurde voordat de computer in slaap viel als ik de klep dicht deed. Teneinde raad (:P) heb ik de computer opnieuw opgestart en sindsdien valt m'n PowerBook weer binnen 1 seconde in slaap.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Oxi
Ik heb inderdaad ook net gereboot. Ook om eens te testen of morgen die uptime goed staat of weer te hard loopt. Pas als het weer lang duurt kan ik testen of AdiumX aan/uit helpt.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem (iBook 12" 1.2G4), sinds dat ik AdiumX 0.80 heb geïnstalleerd (en geladen is uiteraard), daarvoor inderdaad in een seconde sleep. Nogal irritant, aangezien ik nu voor de zekerheid (draaiende harde schijf die rondhost in mijn tas == niet goed) wacht totdat het sleep-lichtje aangaat.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Oxi
tonyisgaaf schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:42:
Ik heb hetzelfde probleem (iBook 12" 1.2G4), sinds dat ik AdiumX 0.80 heb geïnstalleerd (en geladen is uiteraard), daarvoor inderdaad in een seconde sleep. Nogal irritant, aangezien ik nu voor de zekerheid (draaiende harde schijf die rondhost in mijn tas == niet goed) wacht totdat het sleep-lichtje aangaat.
Daar is nu een bugfix voor: Adium 0.82 Beta 2 (link).
Tot dus ver lijkt het te helpen. :)

Die verkeerde uptime-teller loopt nu goed na een reboot, of dat weer scheef gaat lopen kan ik pas over een dikke week vermelden. Dus dat houden jullie nog te goed. :)

Pagina: 1