Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, mijn oude (GeForce FX5200 128Mb) haalt maar 825 punten in de 3dMark03 Benchmark. Ik zoek nu een snelle (makkelijk overklockbare) kaart. Mijn budget is zo'n 100 euro. Welke kaart bevelen jullie aan?
100 euro voor een snelle kaart? Wat klopt er niet 
Anders kijk je even op Alternate.nl voor de mainstream kaarten met je budget. Wat heb je zelf al gedaan kwa zoekwerk? Al eens de lokale pc boer geprobeerd?
Anders kijk je even op Alternate.nl voor de mainstream kaarten met je budget. Wat heb je zelf al gedaan kwa zoekwerk? Al eens de lokale pc boer geprobeerd?
Verwijderd
Kun je niet eerst zelf een selectie maken van een aantal kaarten
Met dat budget is er niet overdreven veel keus in hele snelle kaarten, kijk naar wat benchmarks en als je nog vragen hebt kun je ze nog altijd stellen 
http://graphics.tomshardware.com/graphic/index.html > zie VGA-charts voor benchmarks
http://graphics.tomshardware.com/graphic/index.html > zie VGA-charts voor benchmarks
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 22:23 ]
De beste kaart!
Heb je er al eens aan gedacht om aan de hand van de T.Net pricewatch en je budget te zien welke kaarten in aanmerking komen?
Met die wetenschap kun je heel eenvoudig wat reviews zoeken en lezen en zelf je keuze bepalen. Misschien is een gebruikte kaart een optie.
Heb je er al eens aan gedacht om aan de hand van de T.Net pricewatch en je budget te zien welke kaarten in aanmerking komen?
Met die wetenschap kun je heel eenvoudig wat reviews zoeken en lezen en zelf je keuze bepalen. Misschien is een gebruikte kaart een optie.
ARME AOW’er
Als ik jouw was zou ik eens in de Pricewatch kijken welke kaarten in jouw butget passen. Probeer vervolgens wat reviews van die kaarten te vinden. Als je vervolgens een keus hebt gemaakt tussen een paar kaarten en je twijfelt nog, dan zou ik een dergelijk vraag hier neer zetten (op GOT) Ik ben bang dat een mod-je dit topic vrij snel zal sluiten, omdat uit jouw start post niet duidelijk is waar je zelf al naar hebt gekeken.
Just a TIP.
edit: Damn 'k was te traag...
Just a TIP.
edit: Damn 'k was te traag...
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 23-05-2005 22:25 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Sorry ik was niet uitgebreid genoeg geweest. Ik heb inderdaad gezocht ja en kwam op 1 van de volgende kaarten:
GeForce 6600
Ati Radeon 9600
Ati Radeon 9550
Ati Radeon 9800 (?)
Voor welke zouden jullie gaan en waarom? Ik heb ook ooit wat gelezen over extra pipelines open gooien maar kan dat niet terug vinden. Wat is het belangrijkste bij een kaart? Core, ramdac?
edit: ik heb niet gekeken naar de achtervoegsels van de kaarten zoals LE, XL enz... LE is makkelijk over te klocken?
GeForce 6600
Ati Radeon 9600
Ati Radeon 9550
Ati Radeon 9800 (?)
Voor welke zouden jullie gaan en waarom? Ik heb ook ooit wat gelezen over extra pipelines open gooien maar kan dat niet terug vinden. Wat is het belangrijkste bij een kaart? Core, ramdac?
edit: ik heb niet gekeken naar de achtervoegsels van de kaarten zoals LE, XL enz... LE is makkelijk over te klocken?
[ Voor 14% gewijzigd door KappuhH op 23-05-2005 22:30 ]
Voor 22 euro meer heb je een prachtige Club3D 6600 kaart met 256 mb geheugen. Misschien is dat wat voor je. En anders heb je ook wel een X700 LE of een 9600XT voor 100 euro.
Gewoon even pricewatch erbij pakken, sorteren op prijs, en dan alle videokaarten bekijken op de tomshardware VGA charts.
Gewoon even pricewatch erbij pakken, sorteren op prijs, en dan alle videokaarten bekijken op de tomshardware VGA charts.
Goud is geen geld
Waarom ga je geen reviews lezen om te kijken welke er het best is?
Ik zou voor een Gforce 6600 gaan.
EDIT: wat hierboven ook gezegd wordt dus
Ik zou voor een Gforce 6600 gaan.
EDIT: wat hierboven ook gezegd wordt dus
[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 23-05-2005 22:31 ]
De Club3d ATI Radeon 9600PRO 128 mb DDR bij Informatique. Met verzending kom je ongeveer op €100 uit. De kaart draait standaard op 400/600 en is prima te overklokken door het BGA geheugen. Ik heb m zelf gehad en ff licht overgeklokt tot 440/660. Standaard clocks zijn goed voor 3400 3dmarks in 2003 en 1400 in 2005. Waarschijnlijk kun je m zelfs tot dichtbij de 9600XT overklokken (500/680).
Licht je budget iets hoger, dan kun je zoeken naar een 9800PRO 256bit. Deze zijn al te krijgen voor €130. Gistron heeft m wel (Powercolor 256 bit).
Voor €150 heb je een iets snellere Geforce 6600GT.
Voor prestatievergelijkingen: Toms Hardware VGA Charts 3
Suc6 verder!
Licht je budget iets hoger, dan kun je zoeken naar een 9800PRO 256bit. Deze zijn al te krijgen voor €130. Gistron heeft m wel (Powercolor 256 bit).
Voor €150 heb je een iets snellere Geforce 6600GT.
Voor prestatievergelijkingen: Toms Hardware VGA Charts 3
Suc6 verder!
Deze kan ik niet vinden! Anders had ik hem al gekocht;)Frank_Knopers schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:30:
Voor 22 euro meer heb je een prachtige Club3D 6600 kaart met 256 mb geheugen. )
Mijn mobo ondersteunt geen PCI-e dus dat is al geen optie.
Kijk eens op in de PricewatchKappuhH schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:34:
[...]
Deze kan ik niet vinden! Anders had ik hem al gekocht;)
Mijn mobo ondersteunt geen PCI-e dus dat is al geen optie.
Klik
Neem een 9800pro voor 130 en clock die over tot 9800xt. Of koop voor 160-180 een 6800le, waarbij je met rivatuner extra 4 of 8 pipelines en 1 of 2 extra shaders open kan gooien. Waardoor je op een 6800 komt, wanneer ze niet defect zijn( dit is te zien aan artifacts in spellen en 3d applicaties)
Als je de 6800le met succes(zonder artifacts, alles aan krijg je sowieso wel en dus ook de snelheidswinst) op 16pipes en 6shaders krijgt, en dan nog de geheugen(mem) en core(cpu) speeds van de kaart omhoog gooit, kom je erg dicht in de buurt van de 6800GT!!
Standaard is de 6800le 8 pipes en 4shaders. De extra 2 shaders geven haast nooit problemen, het is ff testen of de andere twee setjes met 4 pipes ook goed werken. Wannner je niks open krijgt(kleine kans) is deze kaart nog steeds een stukje sneller dan de 9800pro@xt.
Hij presteerd ook ongeveer hetzelfde als een 6600gt standaard.
Als je de 6800le met succes(zonder artifacts, alles aan krijg je sowieso wel en dus ook de snelheidswinst) op 16pipes en 6shaders krijgt, en dan nog de geheugen(mem) en core(cpu) speeds van de kaart omhoog gooit, kom je erg dicht in de buurt van de 6800GT!!
Standaard is de 6800le 8 pipes en 4shaders. De extra 2 shaders geven haast nooit problemen, het is ff testen of de andere twee setjes met 4 pipes ook goed werken. Wannner je niks open krijgt(kleine kans) is deze kaart nog steeds een stukje sneller dan de 9800pro@xt.
Hij presteerd ook ongeveer hetzelfde als een 6600gt standaard.
geef een stuk meer uit en je krijgt dubbele performance voor je geld, meer dan dat van een 9800XT
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1038760
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1038760
Kom op zeg, reviews lezen kun je gewoon zelf hoor
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()