RTF bestand van 500 MB; hoe tekst recoveren? *

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 13:26
Mijn moeder is bezig met een verhaal te typen over onze familie. Hoop foto's en tekst. Is ze al een tijdje mee bezig. Maar nu wilde ze vandaag dat bestand weer openen, maar dat lukte niet. Na een minuut of 2 laden geeft Word aan dat het bestand te groot is, en dat ie het dus niet kan openen. In windows verkenner zie ik dat het bestand ruim 500MB groot is. Nou weet mijn moeder dus (uiteraard) niet precies wat ze verkeerd gedaan heeft, misschien zit die file ook onderhand zo bomvol foto's dat ie inderdaad 500MB groot is, want Word die gaat ooit niet zo handig met afbeeldingen om geloof ik, maar de vraag is hoe ik die file nu alsnog geopenend krijg. Ik kan hem ook niet met notepad openen om even een stuk van de tekst weg te knippen, want notepad vindt hem ook al te groot. Zijn er nog andere opties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Erm. Ik ben bang dat je een probleem hebt. Er is maar één manier om tegen dit probleem aan te lopen en er is geen manier om het op te lossen. Te groot blijft te groot :( Ik heb nog nooit gehoord van een oplossing hiervoor.

Welke versie van Word trouwens?

Die grootte van 500 mb: dan heeft ze de plaatjes als bmp erin gezet en niet met bijvoorbeeld jpg?

edit:
Zeg Spider.007 move dit topic dan nog wel naar OFF ja :P

Excuus, met rtf zou het mogelijk wel kunnen. Ik zou haast zeggen: probeer iets als OpenOffice in de hoop dat deze er wel beter mee om kan gaan. Ik kan je alleen niks garanderen. Ik kom in ieder geval nooit bestanden tegen van 500 mb groot. Tekstbestanden dan he ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Motrax op 23-05-2005 22:15 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Notepad gaat natuurlijk niet werken; maar heb je texteditors als abiword oid al eens geprobeerd? Verder kan Textpad deze file evt ook wel openen :)
Motrax schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:12:
Erm. Ik ben bang dat je een probleem hebt. Er is maar één manier om tegen dit probleem aan te lopen en er is geen manier om het op te lossen. Te groot blijft te groot :( Ik heb nog nooit gehoord van een oplossing hiervoor.

[...]
Voor een word-document geld dat wellicht; maar RTF is hele andere koek en is eenvoudig(er) te recoveren :)

te groot .rtf bestand > RTF bestand van 500 Mb; hoe tekst recoveren? *

[ Voor 50% gewijzigd door Spider.007 op 23-05-2005 22:14 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 13:57

chem

Reist de wereld rond

Krijgt open office hem niet open?
Heb al verscheidene malen gehad dat Word niet meer in staat was z'n eigen files te behappen en OOo wel.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61881

Misschien (g)een goede oplossing, gewoon in edit onder MSdos proberen. Kan je iedergeval een aantal dingen herleiden en terugvinden. Misschien ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou beginnen met een schijfcontrole voor het geval het een corrupt bestandssysteem is :)
edit:

Oeh. Ik ga met A_L mee :+

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2005 23:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik zou eerst een backup maken voordat je vanalles gaat uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 10:26
Ik zou eerst aan je moeder vragen of ze de tekst niet ergens apart heeft staan :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2024

ripperke

w00t!

Is het niet zo dat een besturingssysteem in het algemeen een bestand helemaal inleest in het geheugen en het dan uit het geheugen opent ?

als dat bestand 500 mb is zou het wel eens kunnen dat je te weinig geheugen hebt.

brand het eens op een cd'tje (daar heb je je backup ;) ) en probeer het op een pc met +1024MB RAM...

het is maar een idee :)

edit:

toch even offtopic neuten kleine b staat voor bit Spider.007 :X

[ Voor 12% gewijzigd door ripperke op 23-05-2005 23:40 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Het geheugen zou nog niet op moeten zijn. Als ik taskmanager in de gaten houd, dan is er nog wel steeds fysiek geheugen beschikbaar. Ik zal open office maar eens proberen, hopen dat dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
hij zal ook niet het hele bestand tegelijk in zijn geheugen laden, dat is nergens voor nodig.

ik denk dat het idd slim is om een kopie van het bestand te maken (naar andere schijf) en daarmee aan de slag te gaan
wanneer filesystem dan corrupt is (F_J_K) dan heb je iig niet zitten kutten met het origineel

je zou rtf files kunnen openen met een aantal kleinere programma's. probeer oudere word versies eens, of compleet andere programma's
desnoods de knoppix CD er in met een linux app

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
backup is gemaakt, ga nu open office eens proberen. Knoppix is ook nog een optie evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 12:31

Tyf

ik heb ook keer last gehad dat word een redelijk groot bestand niet meer kon openen, crashte direct. Verschillende pc's geprobeerd, verschillende versies word en dan openoffice :)
Die werkte direct, sindsdien doe ik verder in openoffice.
Kunt het daar eens mee proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61881

Zou het opgelost zijn?
Pagina: 1