Toon posts:

Kan iemand ons helpen ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal ,

Ongeveer een goei jaar geleden heeft men vriend ( Zanger/acteur ) door een fan zen site laten maken . Maar in de loop van dit jaar hebben we meer en meer problemen beginnen krijgen met deze fan en wilden we dat ze met de site stopte ( de ganse site werd betaald door men vriend alsook de domeinnnaam dat ze onder haar naam geregistreerd heeft / dom van ons ) En toen we z'on goei 6 maand geleden vroegen om de site af te geven/stoppen weigerde ze dit tenzij we haar om en bij de 10000 euro betalen . Maar ze doet geen klop meer aan de site ( geen updates en dergelijke behave af en toe schrijft ze in zijn naam berichten op de site en ik denk dat dat toch een vorm van schriftvervalsing is als men vriend zen toestemming daarvoor niet geeft )

Nu is men vraag of er een manier bestaat om toch maar zen .be domeinnnaam terug te eisen van haar want de site de ze nu doet doet meer schade aan zen carriere dan goed . Moeten we klacht indienen of dergelijke ? En zo Ja waar moet dat dan gebeuren .

Hopelijk kan iemand van jullie ons helpen .

Groetjes

Verwijderd

Geen idee :)

Check eens wat op internet over informatierecht ofzo, moet vast wel wat over te vinden zijn.

Wel kut man!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:05:
Hoi allemaal ,

Ongeveer een goei jaar geleden heeft men vriend ( Zanger/acteur ) door een fan zen site laten maken . Maar in de loop van dit jaar hebben we meer en meer problemen beginnen krijgen met deze fan en wilden we dat ze met de site stopte ( de ganse site werd betaald door men vriend alsook de domeinnnaam dat ze onder haar naam geregistreerd heeft / dom van ons ) En toen we z'on goei 6 maand geleden vroegen om de site af te geven/stoppen weigerde ze dit tenzij we haar om en bij de 10000 euro betalen . Maar ze doet geen klop meer aan de site ( geen updates en dergelijke behave af en toe schrijft ze in zijn naam berichten op de site en ik denk dat dat toch een vorm van schriftvervalsing is als men vriend zen toestemming daarvoor niet geeft )

Nu is men vraag of er een manier bestaat om toch maar zen .be domeinnnaam terug te eisen van haar want de site de ze nu doet doet meer schade aan zen carriere dan goed . Moeten we klacht indienen of dergelijke ? En zo Ja waar moet dat dan gebeuren .

Groetjes
Zou beginnen met het schriftelijk vastleggen van de afspraken die gemaakt zijn over die site.
Ook als de inhoud van de site beledigend of kwetsend is zou je kunnen overwegen aangifte te doen.
En/of provider van de domeinnaam informeren.

Verwijderd

ik denk dat je hier ook es kan kijken http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi :)

Verwijderd

Als je vriend acteur/zanger is zal ie zich wel een advocaat kunnen veroorloven zeker?

Ga daar eens een licht opsteken, zal je ook sneller resultaat hebben dan op internet een beetje rond te zoeken, vrees ik

Verwijderd

Welke Belgische zanger/acteur gaat het hier trouwens over?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 15:41

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:05:
Hoi allemaal ,

Groetjes
Begin eens met een lesje Nederlandse (schrijf)taal.

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:53:
[...]

Begin eens met een lesje Nederlandse (schrijf)taal.
Ze schrijft een beke zoals ze spreekt ;)
Ben ook Vlaming en heb zelfs nie gemerkt dat het zo geschreven was

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ Boogje: gebruik de volgende keer het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif aub, dat leest wat makkelijker

@TS: Vervelende situatie. Ik weet weinig over het nederlandse recht (hoewel hier in NL elke burger geacht wordt de wet te kennen :+ ) en nog veel minder van de Belgische wet.
Ik hoop voor je dat je jullie afspraken over het e.e.a. op papier hebt gezet, maar als ik je zo hoor ben ik bang van niet. Ik weet niet of jullie in Belgie iets hebben zoals een wetswinkel, maar anders zou je dat eens kunnen proberen. In NL is een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig - en als ze gekke dingen op een site gaat zetten kun je haar altijd nog aanklagen voor smaad.
Die domeinnaam terugkrijgen wordt een ander verhaal. Als het geld van jullie rekening rechtstreeks naar de provider is gegaan die de naam geregistreerd hebt, zou je die eens aan kunnen schrijven, en kijken of je (aangezien jullie betaald hebben) je domein op je eigen naam kunt krijgen. Zo niet, dan zal ook hier uiteindelijk (als jullie er in overleg niet uitkomen) een rechter uitspraak over moeten doen ben ik bang. Daarnaast: als je ziet hoeveel er tegenwoordig voor een domeinnaam betaald wordt, is 10000 euro niet eens zo heel veel. Startpagina.nl ging voor iets van een miljoen over van eigenaar geloof ik. Maar als je vriend niet zo heel bekend is, dan is dat bedrag natuurlijk veel te hoog.

Als ik het zo hoor is zij iig geen fan meer van je vriend ;) Dat kan overigens ook in je voordel spreken als je evt in een rechtszaak terecht komt :) Maar ik zou er als ik jullie was eerst in overleg uit proberen te komen. Een advocaat in de arm nemen kan altijd nog.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 24-05-2005 19:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25
The_Eagle schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:09:

@TS: Vervelende situatie. Ik weet weinig over het nederlandse recht (hoewel hier in NL elke burger geacht wordt de wet te kennen :+ ) en nog veel minder van de Belgische wet.
.
is vervangen door "te kunnen lezen"

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Aangezien je vriend de rekening betaald is hij de eigenaar van het domein/hosting's pakket.
Als je even een WHOIS trekt uit bijvoorbeeld hier of hier dan kan je zien op welke naam het domein staat.

Onderaan bij de name server''s staat de naam van de provider.
Als je de website van deze mensen bezoekt, en vervolgens daar de adres gegevens van noteert.

Dan de hostings provider schriftelijk een brief stuurt om de wachtwoord(en) te reset-en dan moet dat geen problemen op leveren (met handtekening of course :9 )

Succes, wat is trouwens het domein?

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 24-05-2005 19:25 ]

Pagina: 1