[XP] Allerlei programma's blokkeren enkele minuten

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hoi,

Sinds enkele weken heb ik het probleem dat verscheidene programma's op een bepaald moment gewoon vastlopen voor enkele minuten, en daarna doodleuk weer verderwerken.
Bvb:
Eudora: bij openen van een email-folder
Messenger: bij het opstarten
VS .NET: Bij zowat alle handelingen...
En er zijn er vast nog...

De oorzaak van dit probleem is dat mijn laptop eens spontaan uitviel terwijl ik hem verplaatste :| , sindsdien heb ik er last van. Ik was op dat moment in WinXP aan het werken.

Ik dacht van eens een programma te debuggen om te kijken bij welke functieoproep 'm blokkeert,
en toen merkte ik dat de VS .net debugger niet werkt.
"Error while trying to run project: Unable to start debugging.
The debugger is not properly installed. Run setup to install or repair the debugger."
Er zijn al topics over deze foutmelding, maar niks waar ik iets aan heb...
Het maakt geen verschil of de Machine Debugging Manager draait of niet,
en deze service geeft geen fouten bij het starten/stoppen...

Ik denk wel dat beide problemen verwant zijn, maar ik weet niet wat de link is ...
Ik dacht eerst dat de debugger misschien de oorzaak was, maar het zou evengoed kunnen dat de debugger niet meer werkt door het andere probleem.

Ik heb al eens WinXP herinstalleerd (upgrade), geen succes.
VS .net en het .net framework volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ook geen succes...

Ik veronderstel dat er een timeout gebeurt bij een bepaalde Windows API call of iets dergelijks :? .
Het zou mij heel veel plezier doen mocht je tips kunnen geven die me leiden tot het vinden van de oorzaak en eventueel het oplossen van dit probleem.
Mijn laptop draaide namelijk perfect hiervoor ;( , en ik heb écht geen zin in een grootse format/herinstall...

Tnx!

[ Voor 5% gewijzigd door DieterVDW op 23-05-2005 22:06 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Kickerdekick