Toon posts:

[XP] PC loopt vast bij install, 98 gaat wel goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis heeft problemen met windows, sloeg continu vast.

Nou wilde ik XP opnieuw installeren, dus cd erin.. menutje doorlopen. (ORIGINELE CD)
NTFS indeling gemaakt (C en D schijf, ca 70 en 8 gig) en ik selecteer C als
systeem schijf.. en vervolgens om (normaal/langzaam) als NTFS systeem te formateren, maar ik krijg een blauw scherm met een foutmelding met algemene
text 'als deze fout zich blijft herhalen ...enz.' oftewel hij slaat vast.

Ik start opniuew om weer te proberen, maar nu kom ik niet verder dan dat winXP cd gaat laden.. tot een bepaald punt. Bij laden van alle drivers voor de installatie komt ergens na een NTFS driver geloof ik vervolgens de kleine text 'windows wordt gestart' dan wordt het scherm zwart, en vervolgens weer blauw met foutmelding:

"In het SIF bestand dat setup gebruikt bevindt zich een syntaxisfout op regel 597. Setup kan niet doorgaan enz.."

Dan moet ik weer herstarten maar hij blijft deze foutmelding geven en ik weet niet wat het is? Bios instellingen al geprobeerd maar zie eigenlijk geen rare instellingen.
Iemand een idee wat er fout kan zijn of wat die foutmelding inhoud?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 22:16 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
geheugen mischien brak :? probeer eens memtest86 te draaien om dat uit te sluiten

vastlopen van windows heeft een oorzaak...

A wise man's life is based around fuck you

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is dit toevallig een gestreamlinede CD van Windows XP? M.a.w.: geen origineel? Want zoals de foutmelding al zegt, er zit een fout in je SIF bestand. En dat wijst weer op een "custom" Windows CD. Probeer het eens met de originele CD

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Probeer eens een andere xp cd

Verwijderd

Topicstarter
hij komt niet meer in windows.. hij sloeg vast toen ik windows opnieuw wilde installeren, en nu laadt dus zelfs de installatie niet meer, want hij geeft dus de bovengenoemde fout als ik wil gaan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
originele windows CD, en die werkt.. me eigen computer ook mee geinstalleerd (trouwens uit wanhoop hierna nog wel ff ook met groenkleurige cd versie geprobeerd ;) maar ook die liep op hetzelfde punt vast)
Hij gaf deze foutmelding de eerste keer ook niet, toen kwam ik tot de NTFS formatatie van de systeemschijf, toen liep die daar vast.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze foutmelding ook gehad, heb even een foto genomen.
Ik snap er echt niks van.. hun computer heeft het altijd gedaan.
Deze melding krijg ik wanneer de drivers geladen zijn voor de win XP installatie,
of een andere keer geeft hij soms de genoemde SIF fout

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/basposthumus/Photo-0027.jpg

LIJKT NET ALSOF HIJ WINDOWS WIL STARTEN na het laden van de drivers, ipv van beginnen met het installatie menu? Kan dat.. kan ik dat verhelpen?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
*****UPDATE*****

Ik had het ondertussen voor elkaar gekregen om windows 98 te installeren.
Dit ging in een keer goed.. daarna in windows 98 de XP cd erin gestopt en
voor installatie gekozen. Ook dit lukte nog, hij begon de installatiebestanden
te kopieren.. alles goed.
Daarna herstarten, gekozen voor schijf c (de enige) en voor 'huidig' besturingssysteem
wissen en converteren naar NTFS.
Toen begon de comp met het (wederom) laden van de drivers, ditmaal veel sneller want
ze werden ingeladen van de HDD waar ze al op gecopieerd waren.
Maar ditmaal, bij een heleboel bestanden begon hij opeens te zeggen 'kan bestand ***' niet kopieren, kon ik kiezen 'enter voor nogmaal proberen' of 'esc' voor bestand overslaan. Na aantal enters en als dat niet lukte escapes, sloeg de installatie alweer vast met dezelfde foutmelding.
Lijkt net of de bestanden corrrupt zijn (fout op cd?!). Maar de CD is origineel, heb op mijn eigen computer mee geinstalleerd.. en ik heb hem schoongewreven, maar was eigenlijk al geen enkele kras op te zien. Ben echt ten einde raad :(. Ook al andere cd/dvd drive geprobeerd (ook uit andere computer gehaald en in die comp gezet) om cd te lezen, maar maakt ook niet uit.

****UPDATE*****

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:29
Het niet kunnen kopieëren van sommige bestanden komt vaak door geheugenproblemen.
Test je mem eens met memtest86

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt misschien toch een probleem met je geheugen:

http://support.microsoft.com/kb/315335/nl

Maar met google vind je ook problemen met deze foutmelding die verwijzen naar een probleem met je harddisk of de controller drivers daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
ok ga het morgen proberen.. ga naar bed nu
Maar ik vrees dat daar niet de fout zit.
Hele win98 installatie deed het wel, en ook bestanden kopieren voor installeren werkten ook.
Tot in bootup installatie waar het uiteindelijk weer mis ging. Of kan het dan toch aan geheugen liggen?
Kan zo snel ook niet meer in win98 komen denk, nu die elke keer wil installeren..

Verwijderd

Topicstarter
Kon het niet laten om het toch nog even nu te proberen,
ff geheugen uit me eigen computer erin geprikt.. nog steeds
dezelfde fout. Kan bestand ***.dll en nog veel meer niet kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
**latest update**

heb nu niet van HDD geprobeerd met mijn geheugen, maar de CD installatie..
so far so good.. hoop niet dat het toeval is of dat de comp straks halverwege
weer gewoon vastslaat..
geluk bij ongeluk als het nu eindelijk opgelost is.. comp werkt weer, maar moeten
ze wel nieuw geheugen kopen

**latest update**

Alvast bedankt iedereen!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Misschien raar, maar probeer hem eens in fat32, jij zegt steeds ntfs, als die dan wel lukt, probeer dan in windows zelf de converten

Verwijderd

Topicstarter
Het is ondertussen gelukt om winXP te installeren.
Zit nu wel met andere probleem, namenlijk dat ik telkens die bios van het moederbord
moet resetten (cmos jumper) voordat de computer wil gaan booten (anders blijft het scherm zwart).. en zo gauw ik afsluit doet hij het niet meer voor ik weer de bios gereset heb :S (batterij misschien, maar comp is eigenlijk maar een jaar oud).
maar ga eerst even proberen te zoeken waar het aan kan liggen voor ik daar eventueel een post
over zou maken op tweakers.

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Even een hele wilde. Compaqjes doen rare dingen met bios en harddisk, zou daar misschien een oorzaak kunnen zitten?

Verwijderd

Topicstarter
nee tis een noname computer voor zover ik weet...
aopen voeding, asus mobo, dana-elec geheugen
Boot is gewoon normaal (als die dus werkt).. geen logo in beeld ofzo.

P.S. Compaq kan idd best vervelend zijn (heb eerder eentje met EIGEN software geinstalleerd).
maarja.. dat is meestal het nadeel van computers van (/met) 'eigen merk' (-stickertjes!!)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Oke, dan zou het niet zo mogen zijn dat de schijf uit maakt voor wat 't is.
Je zou ook eens een andere HD kunnen proberen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KingOfTheWolves,

Zou je voortaan in plaats van een nieuw bericht te posten je laatste bericht willen wijzigen met het knopje 'edit' rechtbovenaan het bericht? Dit voorkomt dat je topic ten koste van anderen omhooggehaald wordt in lijst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1