Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat]Topic verwijderen uit posthistory

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet dat mijn vraag al eerder behandeld is, en snel van tafel geveegd, maar ik zou toch nog een poging willen doen.

Ik surf vrij veel via mijn posthistory op GoT. Soms post ik in een topic dat ik eigenlijk helemaal niet in m'n posthistory wil zien. Vooral bij 'grote' topics kan dit vervelend zijn. 1 post in dat topic blijft ervoor zorgen dat het topic in je posthistory naar voren blijft komen.

Ik heb wel begrepen dat het technisch lastig was, en te zwaar zou zijn om te implementeren. Volgens mij is het technisch helemaal niet zo lastig, ook is de volgende query niet zo zwaar volgens mij. Er komt een nieuwe tabel met twee velden, userID en TopicId. Als ik een topic uit m'n posthistory wil filteren wordt het topic in deze nieuwe tabel gezet. De posthistory wordt getoond middels deze query:

Pseudocode:
code:
1
2
3
4
SELECT * 
FROM UserPosts
LEFT OUTER JOIN [DeNieuweTabel] ON UserPost.UserId = [DeNieuweTabel.UserId] AND UserPosts.TopicId = [DeNieuweTabel].TopicId
WHERE DeNieuweTabel.UserId IS NULL

Mocht dit naar verloop van tijd toch te zwaar worden zou je nog kunnen overwegen een Timestamp aan de nieuwe tabel toe te voegen en alle records ouder dan een maand te verwijderen. Dit zou betekenen dat het topic een maand uit je posthistory is. Vaak is het topic dan toch niet meer actief, en anders kun je het met 1 klik weer aan de tabel toevoegen. Dit voorkomt dat DeNieuweTabel veel te groot wordt, ook al denk ik dat dat niet echt een issue zal zijn.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Maar wij doen dat helemaal niet met 1 query :)

Dat kan MySQL helemaal niet aan... daarbij vereist het weer een sloot insert/update/delete/list acties - en dat vind ik niet zo leuk.

Dus nee, nog steeds niet :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.